- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

معاون رییس جمهوری در بوشهر: رسالت کارگروه‎های پژوهشی، پیوند بین عرضه وتقاضاست

به گزارش «عسلویه نیوز»، دکتر نسرین سلطانخواه پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی توانمندی و مسایل پژوهشی استان بوشهر افزود: این کارگروه‎ها باید با رصد اعتبارات علمی، فناوری و پژوهشی و متصل کردن آنها به مراکز علمی و دانشگاهی، اعتباراتی را که قرار است در این حوزه‎ها در استان‎ها هزینه شود، به بهترین شکل مدیریت کنند.

وی بیان کرد: جایگاه کارگروه پژوهش بسیار بالاتر از آن است که به محلی برای توزیع اعتبارات تبدیل شود و آنچه که بر عهده این کارگروه است، تحقق خواسته مقام معظم رهبری یعنی ارتباط بین دانش و صنعت، تجاری‎سازی دستاوردهای علمی و فناوری و مدیریت منابع است.

سلطانخواه با اشاره به ظرفیت‎های علمی، فناوری و پژوهشی استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‎های خوبی در این حوزه‎ها دراین استان انجام شده و دردست اجراست طوری این استان در جشنواره علم تا عمل توانمندی قابل قبولی را از خود ارایه کرد و طرح‎های که برای تجاری‎سازی به نمایش گذاشت، طرح‎های خوبی بودند.

معاون رییس جمهوری یادآورشد: چند طرح از این طرح‎ها از جمله طرح نانو، زیست‎فناوری و انرژی‎های نو مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری قرار گرفت.

سلطانخواه در ارتباط با برنامه‎های این معاونت در سال آینده گفت: رویکرد ما در دوره جدید در ارتباط با پارک‎های علم و فناوری، حمایت از شرکت‎های دانش‎بنیان مستقر در پارک‎هاست.

وی اضافه کرد: شرکت‎هایی که رشد یافته و به مرحله تجاری‎سازی رسیده‎اند و دنبال راهی برای دستیابی به بازارها هستند.

استاندار بوشهر نیز دراین نشست گفت: تمرکزگرایی اعتبارات پژوهشی استان‎ها را برای فعالیت در این عرصه با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

محمدحسین جهانبخش افزود: این درد دامنگیر همه استان‎های کشور است و انتظار داریم برای رفع این مشکل به طور ریشه‎ای و اساسی، اقدامی موثر انجام شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز اظهارداشت: نیمی از جمعیت جامعه ما را دختران و زنان تشکیل می‎دهند که نیم دیگر جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‎اند.

زهرا عرفان اضافه کرد: اختصاص بخشی از اعتبارات به صورت اختصاصی برای حمایت از دختران و زنان نخبه امری ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است با جذب اعتبارات مناسب مسایل، مشکلات و اولویت‎های این قشر را مورد بررسی قرار دهیم./م