- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مانند جوانفکر حرف بزنید تا ببینید چه می کشد! من هم برایتان کمپوت می آورم

به گزارش سرویس سیاسی “بوشهرنیوز [1]” به نقل از مشرق، جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با پوشش گسترده خبرنگاران داخلی و خارجی همراه بود و شاید بتوان گفت که آخرین جلسه مجلس در سال ۹۰ یکی از شلوغ ترین روزهای خود را پشت سر می گذارد.

در ابتدای ورود احمدی نژاد به مجلس رحیمی معاون اول رییس جمهور، میرتاج الدینی معاون پارلمانی، بقایی معاون اجرایی نهاد، حسینی وزیر ارشاد، فروزنده معاون برنامه ریزی و منابع انسانی رییس جمهور، خلیلیان وزیر کشاورزی و تعداد دیگری از مسوولان دولتی وی را همراهی می کردند. همچنین کوچک زاده، حسینیان و ابوترابی فرد نیز از میان مجلسی ها به استقبال رییس جمهور رفتند.

در زمان استقرار احمدی نژاد در صندلی خود، بازار احوال پرسی نمایندگان با وی و معاونان و وزاری دولت داغ بود تا جایی که لاریجانی تصریح کرد؛ “آقایان رای گیری داریم، بفرمائید رای بدهید.”

علی مطهری به عنوان منتخب نمایندگان برای سوال از احمدی نژاد در پشت تریبون قرار گرفت و ۱۵ دقیقه وقت نیز برای وی در بر طبق آئین نامه در نظر گرفته شده بود. نکته جالب اینکه مطهری که همیشه تیغ انتقادش از دولت تیز است اینبار از رییس جمهور برای حضور در جلسه تشکر کرده و تاکید کرد: تخریب رییس جمهوری که بر حقوق هسته ای پافشاری کرده و در مقابل صهیونیست ها ایستاده کارآسانی نیست!

در زمان قرائت سوالات از رییس جمهور سکوت خاصی بر جلسه سوال از احمدی نژاد حکم فرما بود.

مطهری پس از قرائت چند سوال تصمیم گرفت برخی سوالات را به دلیل کمبود وقت نخواند و به شوخی خطاب به احمدی نژاد گفت: می ترسم وقت نرسد ولی اگر رییس جمهور وقت خود را به ما بدهد ما ادامه می دهیم. این درخواست مطهری که با خنده حضار همراه بود با پاسخ رییس جمهور که ” وقت ما هم برای شما است” روبرو شد.

در همین حین برخی نمایندگان خطاب به مطهری تاکید داشتند که «همه را بخوان»! مطهری نیز خطاب به هیات رئیسه گفت: پس وقت را نگه دارید!

در میان صحبت های مطهری، و پیش از رفتن احمدی نژاد به پشت تریبون برای پاسخگویی به سوالات، حسینی وزیر اقتصاد نیز وارد مجلس شد.

صحبت های مطهری بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید و احمدی نژاد به محض ورود به پشت تریبون با اشاره به این موضوع گفت؛ اینجا مجلس است دیگر، فرد ۳ دقیقه وقت می گیرد ولی ۱۱ دقیقه صحبت می کند.

رییس جمهور تاکید می کند که «من آمادگی داشتم قبل از انتخابات به مجلس بیایم ولی احساس کردیم ممکن است بر انتخابات تاثیر بگذارد، و بعد هم همه تقصیرها را به گردن دولت می اندازند چون دیواری کوتاه تر از دیوار دولت نیست»

احمدی نژاد همچنین تصریح کرد که « من تلاش کردم به مجلس نیایم ولی هیات رئیسه تصمیم گرفت که من بیایم ولی خوب روی حرف هیات رئیسه نمی توان حرف زد.»

رییس جمهور با بیان اینکه شاگرد خوبی بوده است گفت: من سعی می کنم به همین دلیل سوالات را به ترتیب جواب بدهم!

احمدی نژاد درباره عدم پرداخت تسهیلات مترو با اشاره به کمک های دلت به مترو خطاب به نمایندگان گفت: شما یک سری به شهرداری بزنید و ببینید که این پو کجا خرج شده است؟ در همین حین علی مطهری از جای خود برخواست و تقاضای صحبت کرد ولی تلاش وی ناکام ماند.

در خلال پاسخ های رییس جمهور نامه ای توسط یکی از کارمندان مجلس به احمدی نژاد داده شد که وی نیز آنرا خواند. احتمالا این نامه از سوی سوال کنندگان از رییس جمهور ارسال شده بود.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ۱۱ روز خانه نشینی خود با حالت خاصی گفت: احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت؟! بسیاری از همکاران من به دلیل کار زیاد پیچ و مهره ای شده اند! این  وصله های به دولت نمی چسبد!

رئیس جمهور تاکید کرد:  دسته بازی‌ها، باند بازی‌ها و گروه‌ بازی‌ها تا جایی که بازی است، خوب است. اما اگر قرار شد در مسائل کشور اثر بگذارد، باید دورش را خط بکشیم.

رییس جمهور در ادامه ترجیح داد سر شوخی را با نمایندگان باز کند. وی ادامه داد: بالاخره آخر سال و شب عید است، بیاید مقداری با هم صفا کنیم!!!

رییس جمهور درحال پاسخ به سوالی درباره عدم اجرای قانون وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای این قانون خطاب به نمایندگان تصریح کرد: شما گفتید این وزارت تشکیل گردد! خوب بگردد! مگر ما گفتیم نگردد! به ما چه ربطی دارد! مگر ما با گردیدن آن کار داریم؟

احمدی نژاد همچنین نامه خود به مجلس را در خلال معرفی وزیر ورزش و جوانان محترمانه خواند بازهم ترجیح داد به نمایندگان ملت تیکه بیاندازد؛ « این همه انتقاد کردید یکبار هم یکی گفت بالای چشمتان ابروست شما ناراحت می شوید و کار را به سوال می کشانید!

احمدی نژاد درباره عزل متکی در سفر سنگال نیز گفت: من ماموریتی به متکی ندادم که به سنگال برود!

رییس جمهور درپاسخ به سوالی مبنی بر مقاوت وی درباره طرح عفاف و حجاب نیز تصریح کرد: ما گفتیم که اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهید! یک حرفی را هم در گوشی می گویم که کسی نشنود؛ چرا در زمان ۲۲ بهمن و اینطور مناسبت ها به سراغ چهره هایی خاص می روید و نشان می دهید و بعد از آن در کنار دیگری وی را می گیرید؟

احمدی نژاد با تکرار چندباره این لفظ که « بیائید با هم شوخی کنیم» خطاب به نمایندگان خاطرنشان کرد: تا حالا شما گناه نکردید، پس چرا با شما برخورد نشده است؟ چون شما مسوول هستید!

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره ایرانی گری نیز با لفظ خاصی خطاب به نمایندگان سوال کننده گفت: داداش جون، عزیز من! ملت ایران ملت بزرگی است.

رییس جمهور ادامه داد: اینطور که شما می گویئد حتما جنگ ۸ ساله هم به دلیل حرف های ما است، یا مثلا دلیل سازش عرب ها با صهیونیست ها نیز تقصیر ماست؟ ولی من به شما می گویم که والله بالله خدا هم ایران را دوست دارد.

رییس جمهور که بعد از پاسخ به سوالات نمایندگان هنوز ۲۰ دقیقه وقت برای صحبت داشت خطاب به نمایندگان گفت: حالا می شود از مجلس هم انتقاد کرد؟

احمدی نژاد باز هم راه شوخی را پیش گرفت و تصریح کرد: آیا می شود با فشار دادن یک شاسی فوق لیسانس شد؟ البته ما مخلص نمایندگان هستیم!

وی همچنین درباره اعلان جنگ یک نماینده علیه دولت نیز گفت:احمدی نژاد که کف خیابان است اگر جرات دارید کلمه ای بگوئید تا بفهمید جوانفکر چه می کشد! بالاخره ما برای شما هم کمپوت می آوریم! پس از این صحبت احمدی نژاد قنبری و تعداد دیگری از نمایندگان به این صحبت احمدی نژاد اعتراض کردند.

رییس جمهور باز هم تاکید می کنم که دارم شوخی می کنم و ادامه داد: دولت برای شکایت به شما باید به خود شما شکایت کند، حالا این مقدار شوخی دیگر کفایت می کند، اینها برای این بود که خوراک شب عید مردم و ما تامین شود و شاد باشم.

احمدی نژاد خطاب به نمایندگان تصریح کرد: سوال هایی که مطرح کردید خیلی آسان بود و فکر کنم طراح آن با شاسی زدن فوق لیسانس گرفته بود.

رییس جمهور در زمان پایان سخنانش خطاب به سوال کنندگان از خود گفت: اگر کمتر از ۲۰ به من بدهید نامردید و بی انصافی است.

احمدی نژاد پس از اتمام اظهاراتش مستقیما از صحن مجلس خارج شد و تعدادی از نمایندگان نیز به دنبال وی بیرون رفتند. در همین حال برخی نمایندگان ماننده کواکبیان با داد و بیداد به صحبت های پایانی رییس جمهور اعتراض کردند.

در ادامه نیز اعتراضات نمایندگان در قالب تذکرات قانون اساسی ادامه پیدا کرد و لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این اعتراضات گفت: من هم قبول دارم که مجلس جای شوخی نیست!