- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جنجال نمایش “جدایی نادر از سیمین” در مصر

این تصمیم دانشگاه قاهره در پی اعتراضات برخی دانشجویان سلفی صورت گرفته که معتقدند این فیلم تبلیغ تشیع می باشد! هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره برنمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت.
نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین در مصر جنجال ساز شد .

به گزارش عصر ایران [1]همزمان با لغو نمایش این فیلم اسکاری ایران در دانشگاه قاهره هنرمندان مصری به این اقدام دانشگاه اعتراض کردند.

گفته می شود این تصمیم دانشگاه قاهره در پی اعتراضات برخی دانشجویان سلفی صورت گرفته که معتقدند این فیلم تبلیغ تشیع می باشد !

“جبهه خلاقیت ” یک نهاد مدافع آزادی بیان و هنر در مصر با محکوم کردن این اقدام دانشگاه قاهره اعلام کرده است که تصمیم به لغو نمایش این فیلم یک فاجعه است که نشان می دهد تا چه حد افراط گرایی توسط برخی دانشجویان به دانشگاه های مصر رسیده است.

این نهاد مدافع آزادی هنر در بیانیه ای افزوده است : ” دانشجویان اسلامگرایی که خواستار لغو نمایش این فیلم شده اند باید بدانند که بلند شدن صدای آنها در امروز نتیجه انقلابی است که خواستار آزادی است و این شرم آور است که آنها این آزادی را سرکوب می کنند.

 بر اساس قوانین مصر هر فیلمی برای اکران شدن باید مجوز کتبی دولتی داشته باشد و درغیر این صورت اکران فیلم های بی مجوز مجازات زندان دارد .

گفتنی است هنرمندان مصری برای جلوگیری از لغو نمایش این فیلم در دانشگاه قاهره قرار است با رییس این دانشگاه و نیز دانشجویان مخالف پخش این فیلم نشستی را برگزار کنند.

هنوز معلوم نیست که وقتی سلفی ها اکران محدود فیلم اصغر فرهادی را در دانشگاه قاهره بر نمی تابند در قبال اکران عمومی این فیلم در سینماهای مصر چه واکنشی خواهند داشت .