- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بهره برداری از ۶ طرح عمرانی و خدماتی در بوشهر

بهسازی بازار ماهی و میگوی بوشهر با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان
 
به گزارش سرویس اجتماعی “بوشهرنیوز [1]” معاون عمرانی شهرداری بوشهر درخصوص این طرح ها به خبرنگاران گفت: سامان دهی و بهسازی بازار ماهی و میگوی بوشهر که یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهر بوده است با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.
 
مهندس سعید آزادشهرکی مساحت بهسازی این بازار را یک هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: جهت سامان دهی بازار ماهی و میگوی بوشهر ۷۳۰ مترمربع موزاییک کف و همچنین ۷۳۰ مترمربع نیز نوسازی سقف صورت گرفته است.
 
 
وی با اشاره به احداث کانال دفع آب به طول ۲۷۰ متر اظهار داشت: تاکنون مسافرینی که از شهر بوشهر بازدید می کردند از وضعیت نابسامان و بوی نامطبوع این بازار شدیداً گلایه مند بوده که خوشبختانه از امروز و با ترمیم آن، شاهد وجود بازاری در شأن شهروندان بوشهری هستیم.
 
 
آزادشهرکی همچنین از آغاز بهسازی فاز دو این بازار در آینده ای نزدیک خبر داد.
 
 
پروژه های محله توسعه یافته صلح آباد با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
 
وی درخصوص پروژه های توسعه یافته منطقه صلح آباد نیز به خبرنگاران گفت: جهت احداث چندین طرح عمرانی در این منطقه مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر زیرسازی و آسفالت خیابان ۱۸ متری با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان را یکی از پروژه ها جهت توسعه منطقه صلح آباد عنوان و ابراز داشت: طول کل مسیر این خیابان ۳۸۰ متر و همچنین زیرسازی و آسفالت آن نیز هفت هزار متر مربع بوده است.
 
 
آزادشهرکی احداث کانال این خیابان را ۳۰ متر و همچنین احداث جدول و کانیووی آن را ۲۵۰ متر عنوان کرد.
 
وی از زیرسازی و آسفالت یکی دیگر از خیابان های ۲۰ متری این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: طول کل مسیر این خیابان ۵۰۰ متر بوده که مساحت زیرسازی و همچنین آسفالت آن چهار هزار و ۶۵۰ مترمربع می باشد.
 
این مقام مسئول با اشاره به احداث یک هزار متر کانال در این خیابان به خبرنگاران گفت: برای تردد بهتر عابرین پیاده در این مسیر نسبت به پیاده روسازی و همچنین انجام موزاییک فرش به متراژ سه هزار و ۲۰۰ مترمربع اقدام شده است.
 
 
وی درخصوص زیرسازی و آسفالت خیابان ۳۵ متری این منطقه که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد نیز اظهار داشت: برای اتمام این خیابان ۴۱۰ متری، هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۸۵۰ متر احداث کانال، ۸۰۰ متر مربع پیاده روسازی و موزاییک فرش و همچنین ۸۰۰ متر نیز رفوژ وسط صورت گرفته است.
 
 
آزادشهرکی درخصوص پیاده روسازی و روکش آسفالت خیابان والفجر افزود: اعتبار هزینه شده جهت روکش آسفالت، جدول گذاری، پیاده روسازی و همچنین موزاییک فرش آن ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
 
فاز یک گذر ۷۵ متری بوشهر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر درارتباط با فاز یک گذر ۷۵ متری بوشهر اظهار داشت: طول کل این مسیر پنج هزار و ۸۰۰ متر بوده که تاکنون ۲۲ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۱۴۲ هزار متر مکعب لجن برداری شده است.
 
وی ماسه بادی مصرف شده جهت تحکیم بیشتر این مسیر را ۱۳۰ هزار مترمکعب دانست.
 
آسفالت محلات مختلف بوشهر با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
 
این مقام مسئول درخصوص آسفالت محلات مختلف بوشهر که در شش مرحله اجرایی انجام شده، به خبرنگاران گفت: کل اعتبار هزینه شده جهت انجام این پروژه ها مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
 
وی فاز اول این طرح را مربوط به تنگک های یک، دو و سه با اعتباری بالغ بر ۳۳۵ میلیون تومان عنوان کرد.
 
آزادشهرکی تعداد کوچه های این منطقه را ۲۳ و مساحت کل زیرسازی و آسفالت را ۲۲ هزار و ۸۷۰ متر مربع عنوان کرد.
 
وی درخصوص فاز دو این طرح که شامل آسفالت ۱۴ کوچه در منطقه سرتل بوده است، گفت: برای اجرای این فاز ۱۶۱ میلیون تومان هزینه شده است.
 
 
آزادشهرکی میزان آسفالت به کار برده شده در این کوچه ها را ۱۱ هزار و ۸۸۰ متر مربع اعلام کرد.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر درباره فاز سه این طرح با بیان ای که تعداد ۲۶ کوچه از کوچه های منطقه امامزاده و رایانی آسفالت شده است، افزود: برای آسفالت این کوچه ها ۱۷ هزار و ۴۶۰ مترمربع آسفالت مصرف شده که هزینه آن نیز ۲۵۵ میلیون تومان بوده است.
 
وی فاز چهار این طرح را شامل کوچه های بهمنی، خواجه ها و ریشهر دانست و به خبرنگاران گفت: تعداد ۳۴ کوچه از کوچه های این مناطق با اعتباری بالغ بر ۳۲۷ میلیون تومان آسفالت شده است.
 
آزادشهرکی میزان آسفالت استفاده شده در این کوچه ها را ۲۳ هزار و ۳۷۰ متر مربع عنوان کرد.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر درخصوص فاز پنج این پروژه ها افزود: در فاز پنج این پروژه ها تعداد ۳۱ کوچه از کوچه های مناطق کوی سنگی، صلح آباد، بیسیم، هلالی، شکری و باغ زهرا با اعتباری بالغ بر ۳۳۳ میلیون تومان آسفالت شده اند.
 
وی میزان آسفالت ریخته شده در این مناطق را ۱۷ هزار و ۷۴۰ متر مربع اعلام کرد.
 
این مقام مسئول درباره فاز ششم و آخر این طرح نیز ابراز داشت: در این فاز جدول گذاری و کانیووی فازهای پنج گانه با اعتباری بالغ بر ۳۶۹ میلیون تومان صورت گرفته است.
 
آزادشهرکی طول جدول گذاری و احداث کانیوو در ۵۲ کوچه سطح شهر را نه هزار و ۳۰ متر عنوان کرد.
 
محوطه سازی و فضاسازی مقابل عمارت تاریخی ملک با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان
 
وی درخصوص فاز یک محوطه سازی و فضاسازی مقابل عمارت ملک بوشهر نیز گفت: هم اکنون مساحت شش هزار مترمربع از فضای مقابل این عمارت تاریخی بهسازی شده است.
 
 
وی اعتبار هزینه شده جهت بهسازی و مرمت فضای مقابل عمارت تاریخی ملک واقع در بهمنی بوشهر را ۵۰۰ میلیون تومان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز و همچنین چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز محوطه سازی و کف سازی در مقابل این عمارت صورت گرفته است.
 
 
آزادشهرکی هزینه پیش بینی شده جهت اجرای فاز دو این طرح را ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات هر چه سریع تر نسبت به اتمام فاز دو این طرح  نیز اقدام شود.
 
بهره برداری از کارت بلیط الکترونیک برای اتوبوس های درون شهری با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان
 
همچنین در حاشیه مراسمی که توسط روابط عمومی شهرداری بوشهر به جهت گرامیداشت روز بوشهر و افتتاح و بهره برداری از پروژه های شهرداری صورت گرفت، از کارت بلیط الکترونیک اتوبوس های درون شهری نیز رونمایی شد.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری بوشهر تسهیل در استفاده از اتوبوس های شهری، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه های سازمان، نظارت و کنترل خطوط و اتوبوس ها و تهیه آمار مسافرین را از مزایای مهم این کارت بلیط ها عنوان کرد.
 
 
ابوالقاسم برومندزاده اجرای مطلوب این پروژه را منوط به همکاری شهروندان دانست و گفت: برای اجرای این طرح بسیار مهم تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
 
وی در پایان اجرای این پروژه را گامی مهم در راستای ایجاد شهر الکترونیک عنوان کرد و از تمامی شهروندان بوشهری خواست با سازمان اتوبوسرانی بوشهر بیش از پیش همکاری کنند.
 
گفتنی است در پایان این مراسم و در کنار عمارت تاریخی ملک، برنامه ای ویژه همراه با موسیقی محلی و تزیین سفره هفت سین توسط روابط عمومی شهرداری بوشهر تدارک دیده شده بود که موجب شادی شهروندان حاضر در این مراسم شد.