- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

متکی جواب احمدی نژاد را با جمله ابن سینا داد:هزار “توجیه” برای یک “اشتباه” می شود “هزار و یک اشتباه”

ادامه تکذیب سخنان احمدی نژاد در جلسه سوال از رئیس جمهور

 

 

سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده،به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد.

تکذیب سخنان محمود احمدی نژاد در جلسه سوال از رئیس جمهور همچنان ادامه دارد.

در پی سخنان احمدی نژاد در مجلس ، ابتدا شهرداری تهران اظهارات وی در خصوص بودجه تخصیص یافته به شهرداری و مترو را تکذیب کرد ؛ سپس دیوان محاسبات طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ، ادعاهای احمدی نژاد را تکذیب نمود و بعد از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با صدور بیانیه ای نوشت که معلوم نیست که احمدی نژاد بر چه مبنایی ادعایی کذب در خصوص مجمع داشته است.

امروز هم وزیر امور خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع ماموریت وی به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

آن طور که خبرگزاری فارس گزارش داده است، منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید “اگر برای یک کار “اشتباه”، هزار “توجیه” بیاورید می‌شود “هزار و یک اشتباه” گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.

هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: “ما ینطق عن الهوی”.

منوچهر متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.

وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ای که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه هم اینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

احمدی نژاد در حالی روز چهارشنبه منکر مأموریت متکی به سنگال شد که همزمان با سفر وزیر امور خارجه سابق ایران به سنگال ، خبرگزاری رسمی دولت از ابلاغ پیام احمدی نژاد به همتای سنگالی اش عبدالله واد توسط متکی در این سفر خبر داده بود. حال مشخص نیست اگر احمدی نژاد در جریان این مأموریت نبوده ، چگونه از متکی خواسته است پیامش را به رئیس جمهور سنگال ابلاغ کند؟!

احمدی نژاد و متکی / سنگال
تصویر خبر خبرگزاری رسمی دولت همزمان با سفر متکی به سنگال

پیش از این ، احمدی نژاد گفته بود که می دانسته متکی به سنگال رفته ولی از زمان برگشت او خبر نداشته ولی در جلسه سوال مجلس در ادعایی جدید ، کل مأموریت سنگال را منکر شد!

عصرایران