انجام طرح غربالگری تغذیه‌ای بیماری‌های قلبی عروقی در پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 17 مارس 2014 | ساعت 13:20 | کد خبر: 30823 | sv116 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از انجام طرح غربالگری تغذیه‌ای بیماری‌های قلبی عروقی در پارس جنوبی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مهرداد حسین‌زاده عصر امروز در نشست مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در منطقه انجام داده‌ایم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از انجام طرح غربالگری تغذیه‌ای بیماری‌های قلبی عروقی در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح غربالگری تغذیه‌ای بیماری‌های قلبی عروقی برای کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اجرا شد.

حسین‌زاده تصریح کرد: شیوع اضافه وزن، چاقی، چربی خون، بیماری‌های قلب و عروق، دیابت و افزایش بیماری‌های تغذیه‌ای و افزایش هزینه‌های درمان ناشی از این بیماری‌ها، کلینیک تغذیه سلامت کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه را بر آن داشت برای شناسایی، برنامه‌ریزی مداخله‌ای و پیشگیرانه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، این طرح را اجرا کند.

وی گفت: در این طرح پرسشنامه بررسی وضعیت تغذیه‌ای و شناسایی عوامل خطر سازمان ملل، پرسشنامه یاد آمد غذا FFQ کمبریج شامل ۱۶۵ آیتم مواد غذایی تعدیل شده مطابق با ذائقه ایرانی، پرسشنامه رفتار خوردن R-18 و پرسشنامه بین‌المللی فعالیت بدنی روزانه IPAQ بررسی شد.

حسین‌زاده افزود: این غربالگری مداخله‌ای تغذیه در نوع خود از معتبرترین روش‌های غربالگری به منظور شناسایی، پیشگیری و کنترل افراد در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که برای نخستین بار برای کارکنان صنعت نفت در حال اجراست.

وی یادآور شد: کلینیک تغذیه سلامت کار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در نظر دارد در فاز دوم طرح غربالگری مهم بیماری‌های قلبی عروقی را در سایر مناطق عملیاتی و ستادی برای کارکنان و خانوده‌های آنان و همچنین غربالگری مهم دیگری برای شناسایی و کنترل افراد در معرض خطر دیابت را به مرحله اجرا گذارد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ