امام جمعه عسلویه: نباید حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) شکسته شود / مسئولین مراقب باشند
تاريخ ارسال خبر : 17 مارس 2014 | ساعت 13:54 | کد خبر: 30828 | sv122 | چاپ این مطلب

امام جمعه عسلویه در خطبه اول نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: خداوند به ما توفیق کسب تقوای الهی عنایت فرماید . ایشان در خطبه اول نماز در خصوص سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) شهادت دخت گرامی پیامبر (ص) همسر ولایت و مادر امامت حضرت صدیقه کبری (س) را خدمت همه شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت خاصه نمازگزاران تسلیت گفت.

ایشان با بیان سخنان پیامبرگرامی اسلام گفت از بین اهل بیت تنها کسی که در نزد رسول اعظم بسیار محبوب و دوست داشتنی است صدیقه طاهره است . پیامبر فرمود : محبوب ترین فرد در بین اهل بیت من فاطمه است آن حضرت تعظیم و تکریم خاصی نسبت به این بانوی بزگوار داشتند و هر وقت پیامبر به مسافرتی هر چند کوتاه می ر فتند آخرین کسی که با او دیدار و خداحافظی می کرد حضرت فاطمه (س) بود و وقتی که از سفر برمی گشت اولین کسی که با او دیدار می کرد حضرت فاطمه (س) بود.

پیامبر در روایتی معروف می فرمایند فاطمه پاره تن من است و می فرمود غضب خدا در غضب فاطمه و رضایت خدا در رضایت فاطمه است . امام جمعه عسلویه خواستار برگزاری باشکوه مراسم عزاداری ایام فاطمیه و رعایت حرمت بانوی بزرگوار اسلام شدند .

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد در خطبه دوم گزیده ای از سخنان امام عصر (عج) را بیان داشت و گفت آن بزرگوار می فرماید ما بر عهد و پیمان خود هستیم ، ما هرگز عهد خود را فراموش نمی کنیم اگر عهد ما نبود مصایب و مشکلات زیادی شما مردم و امت اسلام را در بر می گرفت اگر توجه و عنایت امام عصر نبود ما نمی توانستیم زندگی کنیم اما متأسفانه ما  در خیلی از مواقع در زندگیمان آن حضرت را فراموش کرده ایم .

امام جمعه عسلویه در ادامه گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بیان داشت وی گفت مقام معظم رهبری در این دیدار به واقعیت هایی در مورد انقلاب اسلامی اشاره کردند که از این قرار است : ایستادگی مردم در برابر دشمنان یکی از واقعیت های انقلاب ماست و مردم ما سی و پنج سال است که در برابر دشمنان ایستاده اند و مقاومت و پایداری دارند .

انقلابات زیادی در دنیا شده است ولی مردم آنها و رهبران آنها بعد از چند سال اصول آن انقلاب را فراموش می کنند اما در انقلاب ما اینچنین نیست و لطف خداست که باعث شده این مردم ایستادگی   کنند . واقعیت دوم انگیزه دینی در نسل امروز انقلاب بسیار زیاد است جوانان ما اصل نظام و اصل اسلام را انگیزه خود می دانند .

جوانان مومن و انقلابی زیادی داریم که آمادگی دارند که در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام جانفشانی کنند . واقعیت سوم ظرفیت های بی شمار ملی است که امروز متأسفانه بعضی از ماها حرف دشمن را تکرار می کنیم و از واقعیت ها و ظرفیت های ملی و داخلی خود غافل هستیم  .

واقعیت دیگر انقلاب ما دشمنی دشمنان است نباید از دشمن غفلت کرد آمریکا و ایادی آمریکا تا حکومت اسلامی پابرجا است خصومت و عناد خویش را بر علیه این ملت و این نظام رقم میزنند.

دشمن از مقابل با ملت ایران عاجز است ، نشانه عجز دشمن همین سست شدن آنها در تحریم هاست وقتی می بینند تحریمها در اراده و استقامت این ملت تأثیری ندارد می آیند و از تهدید نظامی صحبت می کنند مسئولین دقت کنند دشمن عاجز شده است اما نباید غافل شویم و ما به خواب عمیق برویم چون دشمن بیدار است .

در ادامه خطیب جمعه عسلویه در خصوص اقتصاد مقاومتی خواستار این شدند که قوای سه گانه در بحث اقتصاد مقاومتی در حد شعار به عرصه نیایند و سعی کنند این تدبیر مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند ، اقدام کنند ، دستور اکید بدهند که سرانجام نیک این اقتصاد مقاومتی آن است که دشمنان ناامید می شوند و ما مستحکم می شویم . شما سران قوا که به فرمان رهبری لبیک گفتید باید عملیاتی کنید و اقتصاد مقاومتی را در عمل پیاده کنید .

امام جمعه عسلویه با تأسف شدید و اعتراض نسبت به رفتار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با بعضی از محکومین فتنه ۸۸ گفت : در عرض سه ماه دوبار این اتفاق افتاده است وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد ، وزارت اطلاعات باید شفاف پاسخگو باشد . خواست مردم و حق مردم است شاید پشت پرده اتفاقی افتاده است مردم باید بدانند با مردم شفاف حرف بزنید ، آیا شأن جمهوری اسلامی این است . دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی ما آن قدر قوی و هوشیار هستند که کوچکترین دسیسه های دشمن را خنثی می کنند چرا باید کسانی بیایند با محکومین فتنه و مطبوعات آنها مصاحبه داشته باشند ، شأن جمهوری اسلامی و خون شهدا را نگه دارید .

متأسفانه در دولت جدید بعضی از افرادی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند امروز در مسند اجرایی کشور قرار دارند . رئیس جمهور محترم باید مراقب باشند عوامل فتنه اگر در رأس باشند باید منتظر فتنه دیگری بود . باز جای تأسف است که وزیر جمهوری اسلامی به شهر مقدس قم سفر کند و مراجع عظام تقلید به او اجازه ملاقات و دیدار ندهند آقای رئیس جمهور نمی دانید چرا ؟ آیا دولت تدبیر این است .

مراجع عظام تقلید که با کسی عقد اخوت نبسته اند و با کسی نیز سر دشمنی ندارند به عملکرد خود برگردید در عزل و نصب ها مراقب نبودید و مراجع از این قضیه ناراحتند و حاضر نمی شوند وزیر مربوطه را ملاقات کنند .

امام جمعه شهرستان عسلویه تأسف عمیق خود را از حوادث روز بزرگداشت بوشهر اعلام کرد ایشان گفت در روز بزرگداشت بوشهر آمدند بوشهر را معرفی کنند ، معرفی هویت بوشهر به رقاصی و اختلاط زن و مرد است ؟ معرفی بوشهر و نمایش هویت بوشهر به امثال شهید رئیسعلی دلواری و شهید مهدوی است . الله اکبر نمی دانم این افراد که در رأس امور فرهنگی استان هستند تا کی میخواهند از خواب بیدار شوند . مردم استان بوشهر و جنوب کشور به دینداری معروف هستند کجا بودند مسئولین و متولیان مسائل فرهنگی که در کنار آنها یا بیخ گوش آنها چنین برنامه هایی خلاف شرع اجرا شده است .

هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه با تسلیت مجدد ایام فاطمیه مسئولین شهرستان از جمله فرماندار ، بخشداران ، شهرداران عسلویه و نخل تقی وشورای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی را مورد خطاب قرار داد . قبل از اینکه در این شهرستان اتفاقی بیفتد مراقب باشند اگر در ایام نوروز برنامه های شادی بخواهد اتفاق بیفتد تذکر جدی می دهم به مسئولینی که نام بردم مراقب باشند بعداً نگویند در ساحل فلان جا اتفاقی افتاده است که من بخواهم از این تریبون موضع گیری کنم . عید نوروز به جای خود خوب است و ما با شادی مخالف نیستیم اما اگر این شادی ها به گونه ای باشد که حرمت ها شکسته شود و کار خلاف شرع صورت بگیرد من به شدت موضع می گیرم نباید حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) شکسته شود مواظب و مراقب باشیم خطها شکسته نشود .


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ