- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

در نظام جمهوری اسلامی عنوان پست و مقام یک هدیه الهی است

 

به گزارش عسلویه نیوز حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌هایامروز نماز جمعه عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهیاظهار داشت: رعایت تقوا و پرهیزگاری از مهمترین ویژگی‌های مؤمنان است و اگرمی‌خواهیم در دنیا و آخرت سربلند باشیم باید تقوا را رعایت کنیم..

امام جمعه عسلویه در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با تسلیتسالگرد رحلت جانگداز حاج سید احمدآقای خمینی خاطر نشان کرد: مرحوم حاج سیداحمدآقای خمینی چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همواره درکنار امام راحل بودند و انقلاب اسلامی را به سمت موفقیت حرکت دادند و بدونتردید نقش این شخصیت بزرگ در موفقیت‌های نظام بی‌نظیر بوده است و جای تاسف دارد که در تقویم ایران هیگچونه رویداد به این مهمی ذکر نگردیده است.

هاشمی نژاد در ادامه تصریح کرد: حاج سید احمد خمینی بعد از ارتحال امام نیزهمواره تابع ولایت بودند و دوشادوش مقام معظم رهبری برای نظام اسلامی تلاشکردند و امام به صراحت و بصورت مکتوب فرمودند که بنده نزد خداوند شهادت می دهم حاج احمد خمینی (ره) از اوایل انقلاب معین و کمک حال اینجانب بوده و بدون اجازه من هیچ کاری صورت نمی داد که با این نوشته خود تمام دسیسه ها و نقشه های شوم دشمنان در آن زمان که سعی در جداکردن حاج احمد خمینی از انقلاب بودند را خنثی کرد.

سید هاشمی نژاد با اشاره به فرا رسیدن سال نو و با تاکید بر لزوم صله رحم و دیداربا خویشاوندان گفت: در ایام نوروز باید از برنامه‌های لهو لعب و برنامه‌هایخرافی پرهیز کنیم و نباید دستورات اسلام را زیر پا بگذاریم جا دارد نیروهای امنیتی با اینگونه مسائل که به هنجارهای اجتماعی و ضد ارزشی از طرف عده ای معلوم الحال ضربه وارد می کنند بصورت قاطعانه برخورد و هرگز مسامحه را در پیش نگیرند.

 وی همچنین بااشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت تصریح کرد: یکی از مناسبتها روز ملی شدن صنعت نفت ایران که با تلاشهای فراوان آیت الله کاشانی و همراهان ایشان بخصوص فدائیان اسلام که نقش اساسی و تاثیر بسزایی در جلوگیری ازغارت کردن نفت ایران بدست  کشورهای آمریکا و انگلیس داشتند خارج ومدیریت آن را ملت ایران به عهده بگیرد.

 سید هاشمی نژاد در ادامه نسبت به اعتراض و گلایه های مردم مبنی بر اینکه از مدت حضور امام جمعه کار خاصی صورت نگرفته و اطلاع رسانی در این زمینه صورت نمی گیرد اظهار داشت: هر موضوعی جای طرح آن در خطبه نیست و این موضوع را بایستی همه بدانند که تریبون نماز جمعه و خطبه آن تیر خلاص و آخری است که اگر جایی به بن بست رسیدیم و نیاز دیده شد در این مکان مقدس مطرح شود.

وی افزود: خیلی از مسائل وجود دارد که ما از طریق خاص خود دنبال می کنیم که متاسفانه از طریق ستاد نماز جمعه که در هر جا فعالیت می نماییم در این زمینه اطلاع رسانی صورت نمی گیرد و مردم در جریان کارها قرار نمی گیرند.

 وی به بخشی از کارهای صورت گرفته از زمان حضور خود بعنوان امام جمعه بخش عسلویه اشاره و تصریح کرد: موضوعات مهمی از طریق ارتباط تلفنی در رابطه با مشکلات مردم بصورت جدی پیگیری و خوشبختانه رفع شده است که متاسفانه در این زمینه نیز اطلاع رسانی صورت نگرفته است و مردم بدانند یکی از خطوط قرمز ما خود مردم هستند و مردم بدانند که خدمتگذار آنها خواهیم بود.

 سید علی هاشمی نژاد افزود: یکی از این مسائل که بصورت جدی پیگیری شد و نتیجه آن نیز حضور استاندار در میان مردم بهمراه مسئولین تاثیر گزار استان است که بعد از تعطیلات نوروز محقق خواهد شد و قطعا با حضور استاندار و همراهان و مسئولین استان در میان مردم از نزدیک با مشکلات آنها آشنا و نسبت به خواسته های مردم انتظار می رود اقدامات فوریتی انجام دهند.

 بنده در این مکان مقدس به استاندار محترم عرض می نمایم که منطقه عسلویه جای توسعه فراوان دارد و آنچه را که تاکنون برای مردم صورت گرفته جای شکر و قدردانی دارد اما کفایت نمی کند و کمبودها و مشکلات فراوانی وجود دارد که ضرورت دارد استاندار و مسئولین با حضور خود در بین مردم نسبت به رفع آنها اقدامی اساسی انجام دهند.

 وی در ابتدای خطبه های خود با بیان اینکه پست و مقام در نظام جمهوری اسلامی یک موهبت الهی است خاطرنشان کرد: ما خدمتگذار مردم خواهیم بود و مردم را مورد حمایت خود قرار می دهیم و هیچ چیز را با مردم عوض نخواهیم کرد و این موضوع را بارها اعلام نموده ایم و کسانیکه ادعای خدمت به مردم را دارند بایستی خاضعانه و بصورت شفاف در خدمت مردم باشند.

مسئولین به این نکته توجه داشته باشند که در نظام جمهوری اسلامی عنوان پست و مقام یک هدیه الهی و فرصتی ارزشمند که بایستی مسئولین آنرا مغتنم شمرده و از این موهبت الهی نهایت استفاده در جهت خدمت به مردم بهره ببرند.