- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سوری رفتنی شد

به گزارش سرویس اقتصادی “بوشهرنیوز [1]” به نقل از نفت نا؛ پس از ماه‌ها شایعات و نقل و قول‌های فراوان در خصوص تغییرات در رأس مدیریت شرکت نفت و گاز پارس، سرانجام با تأیید برخی از مدیران عالی‌رتبه، وزیر نفت تصمیم خود برای برکناری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس را گرفته است و موسی سوری باید با این مسؤولیت خداحافظی کند.

سوری در آذرماه ۱۳۹۰ دوران خدمت او در وزارت نفت به پایان می‌رسید، اما برخی افراد منتسب به نهاد ریاست جمهوری که سابقه دخالت در برخی انتصاب‌ها در طول سالهای گذشته در نفت را داشته‌اند؛ با فشار سیاسی و رسانه‌ایی بر مهندس قاسمی وزیر نفت، قصد گرفتن موافقت وزیر با درخواست تمدید خدمت و تعویق ۲ ساله بازنشستگی سوری بمنظور ابقا او تا پایان عمر دولت را داشته‌اند که شنیده شده است، وزیر نفت تنها باتوجه به در پیش بودن زمستان و لزوم حداکثری تولید گاز، با تعویق بازنشستگی وی تا ۴ماه موافقت کرده بودند.

بر اساس گزارش نفت نا، مشاوران و معتمدین نزدیک به وزیر نفت، طی هفته گذشته، مجددا رایزنی‌های خود را با گزینه‌های پیشنهادی برای پذیرش سمت مدیرعاملی شرکت نفت و گاز پارس آغاز کرده‌اند که این پایگاه خبری، به دلیل جلوگیری از تخریب گزینه‌های پیشنهادی، از انتشار اسامی آن‌ها در این مقطع خودداری می‌نماید.

در همین مورد بر اساس گزارش خبرگزاری ها، در سفر فروردین ماه رهبر معظم انقلاب به پارس جنوبی، مسوولان این منطقه در ارائه گزارش در مقابل ایشان بر افتتاح فازهای ۱۵،۱۶ و ۱۷،۱۸ در سالجاری تاکید کردند.

مسوولان نفتی آنچنان وضعیت پارس جنوبی را رویایی جلوه دادند که امروز پس از گذشت یکسال هیچ یک از آن رویاها نه تنها به واقعیت نپیوسته بلکه به نظر می‌رسد در نیمه اول سال ۹۱ نیز محقق نشود.

مسوولان نفتی در گزارش خود به رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند که ۴ فاز پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی به بهره برداری خواهند رسید درحالیکه این فازها با پایان سال ۹۰ و براساس آمارهای شرکت نفت و گاز پارس بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ندارند و احتمالا در نیمه اول سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

البته موسی سوری، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در خصوص وضعیت پارس جنوبی، در اظهارنظری در خصوص وضعیت این منطقه بر مداخله مسوولان عالی رتبه کشور به صورت غیرمستقیم در منطقه و حمایت از پیمانکاران ناکارآمد تاکید کرد…! البته کارشناسان این اظهارات او را نوعی تاکتیک فرار به جلو از سوی وی در این مقطع بحساب می‌آورند، چراکه سوری با گماردن برخی مدیران بی‌تجربه و سفارشی، مهمترین نقش را در این عقب ماندگی دارد.