- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

گفت‌وگو با بازیکنان پرسپولیس درباره تبانی

خبر تایید تبانی بازیکنان تیم فوتسال پرسپولیس در دیدار با گیتی پسند که منجر به قهرمانی تیم اصفهانی شد،‌ جمعه توسط محمد رویانیان اعلام شد. این در حالی است که بازهم برخی از بازیکنان تبانی را رد اما تعدادی دیگر آن را تایید می‌کنند.


به نقل از ایسنا، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها از تبانی تعدادی بازیکنان تیم فوتسال پرسپولیس خبر داد اما پس از انتشار این خبر محمدرضا حیدریان، سرمربی این تیم هنوز حاضر به مصاحبه در این خصوص نشده است و حتی نزدیکترین اشخاص به او هیچ خبری از حیدریان ندارند، باشگاه پرسپولیس حیدریان را در بحث تبانی بی‌تقصیر دانسته و تنها تعدادی از بازیکنانش را عامل تبانی می‌داند. تعدادی از بازیکنان فوتسال پرسپولیس درباره این اتفاق با ایسنا به گفت و گو پرداختند. برخی از بازیکنان از تمام جریانات قبل از بازی اظهار بی اطلاعی می‌کنند و برخی هم از موضوعاتی پرده برداشتند که در ادامه می‌خوانید:

وحید سیفان، دروازه‌بان دوم پرسپولیس که در دقایق پایانی بازی با گیتی پسند به زمین آمد و سه گل هم دریافت کرد، در این باره توضیح داد: وقتی دروازه‌بان اول مصدوم شد، به زمین رفتم و با توجه به این که اولین بازی‌ام بود، سعی کردم خوب ظاهر شوم.

وی افزود: قبل از بازی پیشنهادی به من نشده بود و کسی هم با من صحبت نکرد، درباره سایر بازیکنان هم اطلاع ندارم که کسی پول گرفته است یا نه.

داوود عباسی هم که در طول بازی با گیتی‌پسند از تماشاگران درباره بازی منصوری و ماهان سوال می‌کرد، درباره تبانی تیمش گفت: نمی دانم مسئولان باشگاه به چه شکل این موضوع را اعلام کرده‌اند، آن‌ها باید از ما بازیکنان سوال می‌کردند، به هر حال وقتی درباره ما قضاوت می‌کنند، باید پرسش و تحقیق هم صورت گیرد.

این بازیکن اضافه کرد: باشگاه چه مدرکی داشته که چنین رای را داده است؟ اگر مدرکش فیلم بازی باشد، من دو توپ لو دادم و این در فوتبال طبیعی است. ۱۰ سال است که در لیگ بازی می‌کنم و با تیم ملی در جام جهانی حضور داشتم، اما به این راحتی با آبرویمان بازی کردند. آقای فردوسی‌پور بعضی از صحنه های بازی را نشان داد و خودش هم قضاوت کرد. این بازی به هیچ وجه برای ما اهمیتی نداشت، اما با این حساب باز هم در نیمه اول فوق‌العاده‌ بودیم، در نیمه دوم هم کم آوردیم و حتی خود رضا حیدریان در نیمه دوم انرژی‌اش کم شده بود.

عباسی همچنین درباره پرسیدن نتیجه‌ بازی منصوری و ماهان از تماشاگران گیتی‌پسندی و همچنین خوش و بش با بازیکنان گیتی‌پسند بعد از بازی، اذعان کرد: من دیدم تماشاگران با هم درباره آن بازی صحبت می‌کنند و کنجکاو شدم ببینم آن طرف چقدر زمان به پایان بازی مانده است. درباره خوش و بش کردنم با وحید شمسایی و مصطفی نظری هم باید بگویم من، وحید و مصطفی رفاقت دیرینه داریم و پس از بازی درباره خاطرات گذشته صحبت می‌کردیم.

نصرالله مومن دیگر بازیکن سرخپوشان که دومین گلزن لیگ است و مقابل گیتی‌پسند هم یک گل زد، درباره تبانی تیمش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به تصمیم رویانیان احترام می‌گذارم، اما نمی دانم با چه مدرکی تبانی را اثبات کرده‌اند. نمی توانم به کسی هم انگ بزنم، به هر حال هر کس آبروی خودش را دارد و برای حفظ آن چنین کارهایی نمی‌کند.

محمد بنی اسد نیز با بیان این که با تمام وجود در این بازی حاضر شده است، عنوان کرد : رضا حیدریان قبل از شروع بازی به ما تاکید کرد که باید بازی را ببریم، اما نمی دانم نیمه دوم اینقدر ضعیف بازی کردیم. بعضی از بازیکنان در حد و اندازه خودشان نبودند.

این بازیکن ادامه داد: می دانم که قبل از بازی با تعدادی از بازیکنان تماس گرفته و به آن‌ها پیشنهاد تبانی شده بود که مطمئنم هیچ کس قبول نکرد. بر خلاف این که حسین شمس مرا به پرسپولیس آورد، اما هیچ کس با من هم تماس نگرفت.

علی عابدینی هم که از بازیکنان امید پرسپولیس است، تصریح کرد: به یاد دارم زمانی که در این بازی روی نیمکت بودم، حیدریان آمد و گفت: تبانی در کار نیست و من هم با وجود این که بعضی از دوستانم در گیتی‌پسند هستند، اما بازی قابل قبولی را ارائه دادم، چون دومین بازی‌ام بود و می خواستم خودم را نشان دهم.

وی خاطر نشان کرد: قبل از بازی هیچ کس با من صحبت نکرد و من هم مثل همه وجدان دارم و تن به چنین کارهایی نمی‌دهم.

اما در این بین امیر نوراللهی دروازه‌بان اول پرسپولیسی‌ها که هشت گل را از گیتی‌پسند دریافت کرد، با ردهر گونه صحبت از طرف گیتی‌پسند با هم تیمی‌ها و خودش ادعاهایی را درباره اتفاقات هفته‌ آخر لیگ فوتسال مطرح کرد.

نوراللهی به گفت: مدیر عامل باشگاه منصوری قبل از بازی با تعدادی از دوستانم در پرسپولیس تماس می گرفت و وعده پرداخت بدهی‌هایشان را می داد و حال و احوالشان را می پرسید، در حالی که در شش ماهه گذشته حتی جواب تلفن‌هایشان را نمی داد، اما به بازی گیتی‌پسند که نزدیک می‌شدیم، خودش تماس می گرفت.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره عملکردش در این بازی و دریافت هشت گل از گیتی پسند تاکید کرد: اگر فیلم بازی را بررسی کردند و به این رسیدند که من حتی یک گل را به عمد دریافت کردم، حق با آن‌ها است. به اعتقادم این پرونده‌ نیاز به تحقیق بیشتری دارد و نمی‌شود روی فیلم بازی تصمیم گیری کرد. باید مدرک قانع کننده‌ای را رو کنند.

صحبت‌های پایانی را از محمد کاتبی بازیکن باسابقه پرسپولیس بخوانید که با تایید تبانی هم تیمی‌هایش ناگفته‌های این بازی را مطرح کرد.

کاتبی که به دلیل مصدومیت برابر گیتی‌پسند به میدان نرفت، اعلام کرد: قبل از بازی مطلع شدم که با رضا حیدریان تماس های زیادی گرفته می‌شد و از طرف باشگاه گیتی‌پسند به او می‌گفتند «ماهانی‌ها بازیکنانشان را فرستاده‌اند خانه هایشان و منصوری با تبانی قهرمان خواهد شد، تو هم بیا تبانی کن» اما حیدریان قبول نکرده بود.

این بازیکن اضافه کرد: رضا حیدریان حتی در بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کرد و گفت ۲۰ سال در فوتسال بوده و هیچ وقت چنین کارهایی نکرده است. به هر حال من که در این بازی نبودم، از این نتیجه‌ خجالت می‌کشم.

کاتبی همچنین با بیان این که با تعدادی از بازیکنان پرسپولیس قبل از بازی صحبت شده بود، اظهار کرد: یکی، دو نفر از بازیکنان که از رفیقان وحید شمسایی هستند، شیطنت کرده‌اند و الان ما چوبش را می‌خوریم. مطمئنا ۸۰ ـ ۹۰ درصد از بازیکنان پرسپولیس سالم اند، چون نمی‌شود همه دست به یکی کنند و با هم تبانی کنند. من با این چند نفر رفاقت کرده‌ام و نمی توانم رفیقانم را بفروشم و اسمشان را اعلام کنم.

کاتبی همچنین با اشاره به این که در بازی تیم‌های فولاد ماهان و شهید منصوری هم تبانی رخ داده است، افزود: تبانی در این بازی کاملا مشخص است، حتی شنیده‌ام که باشگاه منصوری مبلغی را به حساب ماهانی ها واریز کرده است تا مقابل منصوری بازی نکنند. با این حال نمی دانم چرا همه به تبانی پرسپولیس تاکید می‌کنند.

پس از اعلام تبانی تیم پرسپولیس توسط مسئولین این باشگاه کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال تحقیقاتش را در این زمینه آغاز کرده است. با این حال باید دید جامی که گیتی‌پسندی‌ها به اصفهان برده اند در این شهر می‌ماند یا این که باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم.