- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شدت گرد و غبار بوشهر هشت برابر استاندارد جهانی

“عسلویه نیوز” با وجود اینکه تنها یک روز از سال ۹۰ باقی مانده است گرد و غبار مهمان همیشگی بوشهری‌ها زودتر از مسافران نوروزی به بوشهر رسید.

خبرگزاری فارس: نوروز نیامده، بوشهر گرد و غباری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نشانه‌هایی از گرد و غبار از یکی دو روز گذشته در بوشهر نمایان شده بود اما از صبح امروز شدت گرد و غبار بیشتر شده و فضای نازیبا را به استان بوشهر داده است.

با وجود اینکه تمهیدات لازم برای میزبانی بوشهری‌ها از مسافران نوروزی فراهم شده است اما گرد و غبار و وزش شدید باد که از شب گذشته آغاز شده است موجب شد تا استان بوشهر چهره‌ای نازیبا به خود بگیرد.

با توجه به وضعیت کنونی گرد و غبار در استان بوشهر به نظر می‌رسد به شدت این گرد و غبار افزوده شود.

امروز همچنین پرواز تهران به بوشهر نیز به دلیل بدی آب و هوای بوشهر در فرودگاه شیراز به زمین نشست.

شدت گرد و غبار بوشهر به حدی بوده که مدیر کل محیط زیست بوشهر آن را هشت برابر استاندارد جهانی ذکر کرد.

سید علی‌اصغر مطهری در ارتباط با وضعیت هوای بوشهر گفت: طبیعی است این وضعیت مطلوب نیست و شدت باد نیز تاثیر بیشتری بر این قضیه داشته است.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش، وضعیت آلودگی هوای بوشهر یک‌هزار و ۲۰۰ میکروگرم در مترمکعب است که نشان می‌دهد آلودگی هوای بوشهر به هشت برابر استاندارد جهانی رسیده است.

*گرد و غبار و مشکل برای مسافران هوایی بوشهر

مثل دیگر دفعاتی که گرد و غبار استان بوشهر را فرا می‌گرفت این بار هم موجب شد تا پرواز تهران به بوشهر در فرودگاه شیراز به زمین بنشیند.

مدیر کل دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دفتر بوشهر با تائید خبر فوق گفت: در حالی که پرواز تهران به بوشهر صبح امروز به سمت بوشهر در پرواز بوده اما به دلیل گرد و غبار و کاهش دید خلبان مجبور شده در شیراز فرود بیاید.

احمد ماحوزی تصریح کرد: هواشناسی هم اعلام کرده این وضعیت همچنان ادامه دارد و پرواز عصر بوشهر به سمت تهران نیز کنسل خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا مسافرانی که نتوانستند امروز به سمت تهران پرواز کنند فردا و زمانی که وضعیت پروازی فراهم شد با پرواز دیگری به تهران بفرستیم.