- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جشنواره غذای محلی در مدارس آبدان

در آستانه عید نوروز و با هدف ایجاد نشاط و شادابی و شناسایی خلاقیت و استعدادهای نهفته، کسب تجربه و مهارت های زندگی دانش آموزان، جشنواره غذاهای محلی در مدرسه راهنمایی حضرت خدیجه(س) آبدان برپا شد.

یونس باربرز در آغاز این آیین گفت: حرکت نشاط آور دانش آموزان را می ستایم و امیدوارم آنان روز به روز خلاقیت های علمی و اجتماعی خود را تقویت نمایند و به اهداف خود دست یابند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیّر افزود: برگزاری این نوع جشنواره ها می تواند به ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در دانش آموزان دختر کمک نموده و آنان را آماده ورود به جامعه نماید.
ایشان از دانش آموزان خواست فعالیت های گوناگون جانبی مفید را در کنار تحصیل خود انجام دهند تا بتوانند در جامعه نقش های مفیدی ایجاد نمایند.
سیّدعیسی حسینی نیز در این آیین از دست اندرکاران جشنواره قدردانی نمود و اظهارداشت: امیدواریم دختران دانش آموز ما در امروز در آینده زنانی باشند که در جامع به نقش آفرینی پرداخته و تأثیرگذار باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبدان برگزاری این جشنواره غذایی را بسیار بجا دانست و تأکید نمود: دانش آموزان در این جشنواره ها نه تنها استعدادهای خود را بروز می دهند بلکه در کنار دوستان خود چیزهای دیگری نیز یاد خواهند گرفت.
مدیر آموزشگاه حضرت خدیجه(س) در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: ایجاد نشاط و شادابی و شناسایی خلاقیت و استعدادهای نهفته، کسب تجربه و مهارت های زندگی دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در آستانه سال جدید بوده است.
سیما زارعی افزود: در این جشنواره ۶۴ نوع غذا، شیرینی و حلوای محلی توسط دانش آموزان در مدرسه آماده شده و در معرض دید حاضرین قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در پایان نیز به ۲۰ نفر از دانش آموزانی که بهترین غذا را طبخ کرده و همچنین ۱۵ نفر از برندگان مسابقات محلی جوایزی به رسم یادبود اهدا کردید.
مدیر آموزشگاه حضرت خدیجه(س) از همکاری آموزش و پرورش شهرستان، همکاران و دانش آموزان و همچنین مسئولین شهر در برگزاری این جشنواره قدردانی نمود.