- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

هر آنچه در برنامه ۹۰ دیشب گذشت

معاون وزیر ورزش گفت: در ورزش بازنشستگی معنایی ندارد البته قوانین دست و پای ما را بسته است.


    به گزارش عسلویه نیوز ، آخرین برنامه سال ۹۰ برنامه ۹۰ شب گذشته پخش شد مهمان ویژه این برنامه پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود که به تازگی تیمش عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرده است.

در ابتدای این برنامه به مشکلات بلیت فروشی در فینال جام حذفی پرداخته شد. خرید و فروش بلیت‌های ۲۵۰۰ تومانی فینال از ۳۰ تا ۶۰ هزار تومانی در نوع خود جالب توجه بود. شکایت تماشاگران از ظرفیت کم ورزش و بلیت‌های اسکن‌ شده‌ای که به قیمت بالا خریداری شده بود از نکات قابل تامل دیگر فینال جام حذفی بود.

 انتقاد تماشاگران از برگزاری فینال در شیراز نیز در نوع خود جالب بود به طوری که حتی شیرازی‌ها هم به برگزاری فینال در حافظیه معترض بودند.

پرویز مظلومی مهمان ویژه شب گذشته این برنامه درباره قهرمانی استقلال در جام حذفی ضمن انتقاد از محل برگزاری فینال گفت: می‌شد این دیدار را در ورزشگاهی با کیفیت بهتر برگزار کرد.

وی در مورد از دست دادن مهره‌های نامدارش عنوان داشت: متاسفانه با وجود اینکه در پایان نیم فصل اول ۹ امتیاز از سپاهان پیش بودیم. اما متاسفانه با مصدومیت چند بازیکن کلیدی خود نتوانستیم آن روند را ادامه دهیم. فشردگی مسابقات باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان ما شد و کمکی هم از سوی سازمان لیگ برای کم شدن این فشردگی انجام نشد.

مظلومی درباره ادامه همکاری با استقلال گفت: حمایت‌های خوبی از سوی هیئت مدیره و فتح الله زاده دراین مدت شده است و صحبت‌هایی هم در مورد تمدید قرارداد انجام داده‌ایم.

سرمربی استقلال در خصوص جدایی فرهاد مجیدی نیز گفت: همه مخالف رفتن مجیدی بودند چون حساب ویژه‌ای روی او در خط حمله باز کرده بودیم. اما به خاطر مشکلاتی که داشت و دوری از فرزندانش مجبور به موافقت و جدایی این بازیکن شدیم و مشکلی هم نبود.

در قسمت بعدی برنامه آیتمی درباره تصادف علی دایی و انتقال وی به تهران پخش شد. در این قسمت صحبت‌های محمد دایی برادر علی دایی درباره این حادثه نمایش داده شد.

در ادامه‌ مصاحبه‌ای از محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال پخش شد که وی عنوان کرد: به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع هستیم. مجمع تصمیم گیرنده است و فوتبال هیچ التهابی ندارد. خطر تعلیق پیش نمی‌آید و من هم اعلام کردم که از منتخب مجمع حمایت خواهیم کرد.

کفاشیان نیز در این زمینه گفت: باید مجوز لازم را برای ادامه فعالیت از مجلس بگیریم. صحبت‌های مطرح شده و مشکلی نیست فدارسیون فوتبال نهاد غیر دولتی است.

رسولی نژاد معاون وزیر نیز در این زمینه گفت: دولت گزینه‌ای نداشته است. جلسه‌ای هم با غریب نداشته‌ایم و من در جریان این موضوع نیستم از قبل به اعضای مجمع اعلام شده بود کفاشیان استعفا کرده است اما تصمیم‌گیری با خودشان است. مجمع تا یک ماه پس از انتخابات فرصت دارد تصمیم دیگری بگیرد.

در ادامه برنامه نیز صحبت‌های خبرنگاران ورزشی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و احتمال تعلیق این فدارسیون از سوی فیفا پخش شد و نامه‌ تهدید آمیز فیفا نیز درباره تعلیق فوتبال ایران در صورت دخالت دولت در انتخابات فدراسیون نمایش داده شد.

در ادامه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پشت خط برنامه آمد و درباره حل مناقشه بین مجمع فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق قانون مصوب مجلس بازنشستگان نمی‌توانند در مشاغل دولتی کار کنند اما از اختیارات دولت است که می‌تواند مجوز لازم را برای این افراد بگیرد. حالا اگر دولت به هر دلیلی نخواهد یا نتواند، مجلس می‌تواند ورود کند.

وی ادامه داد: اگر دولت تا پایان تعطیلات مسئله را حل کرد که هیچ؛اما اگر مصلحت ندانست گره را با دست باز کند مجلس کار را در یک پرونده سریع‌تر به پیش خواهد برد هر چند اراده مجلس ورود به کارهای ریز اجرایی نیست. اما به خاطر مردم نمی‌توانیم مردم را فدای این مسائل کنیم.

فردوسی‌پور در ادامه برنامه با حمایت از کفاشیان از نحوه عملکرد وزرات ورزش و جوانان در این باره انتقاد کرد، گفت: کار را به جایی رسانده‌اند که می‌خواهند به زور به کفاشیان بگویند کناره‌گیری کند.

آخرین برنامه سال ۹۰ برنامه ۹۰ مهمان ویژه‌ای از اهالی هنر داشت. فردوسی پور از حبیب رضایی، سروش صحت و رامبد جوان به عنوان مهمان ویژه برنامه خود دعوت کرده بود.

در این قسمت از برنامه که قرار بود قرعه کشی مخاطبان بالای ۹۰ درصد برنامه در قسمت پیامک انجام شود با حضور صحت، جوان و رضایی اجرا شد که فردوسی پور هم در این قسمت غافلگیر شده بود.

مطالب طنزی که در طول حضور این هنرمندان طنز پرداز در برنامه مطرح شد در نوع خود جالب توجه بود که شبی مفرح را برای بینندگان رقم زده بودند.

در قسمت بعدی برنامه آیتمی درباره حراج پیراهن ایمون زائد که در دربی قبل ۳ گل به استقلال زده بود به نمایش گذاشته شد که مشخص شد این لباس که به مبلغ ۱۴ میلیون تومان به یکی از هواداران فروخته شده است اصل نبوده است و پیراهن اصلی تحویل خریدار نشده است که وی نیز از این موضوع ناراحت و خواستار پیگیری آن بود.

در ادامه برنامه حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان روی خط تماس آمد.

وی درباره مناقشات اخیر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان گفت: تفاهم خوبی با کفاشیان و فدراسیون داریم خواست مردم را دنبال می‌کردیم وزارت ورزش هیچ فشاری برای کناره گیری کفاشیان ازانتخابات فدراسیون فوتبال وارد نکرد و توصیه‌ای هم به وی نشد البته مذاکراتی بین کفاشیان و وزیر انجام شد که اجازه ندارم که محتوای آن را بازگو کنم.

وی درباره پخش آیتم هفته قبل برنامه ۹۰ و لب خوانی صحبت‌هایش گفت: صبح روز انتخابات نامه‌ای ۳ صفحه‌ای به امضای اعضای هیئت رئیسه رسید که قانون بازنشسته‌ها شامل حال کفاشیان و عزیز محمدی نمی‌شود. من هم نه تنها یک مرتبه که لب خوانی شد بلکه چندین مرتبه در این زمینه دیدگاه‌های سازمان بازرسی کل کشور را بازگو کردم. اصلا صحبت نبود که کسی حکم کند تا شخصی کنار بکشد. بلکه مطالبی که کارشناسی حقوقی شده بود را منتقل می‌کردند.

سجادی افزود: در ۲ و ۳ سال گذشته انتقادات نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال زیاد بوده است. اما به عقیده شخصی من به عنوان یک ورزشکار سابق دو و میدانی نه به عنوان معاون وزیر، در ورزش ما بازنشستگی معنایی ندارد البته قوانین دست و پای ما را بسته است.

فردوسی‌پور معتقد بود که کفاشیان جلوی فشار و زوری که از سوی وزارت ورزش و جوانان به او گفته می‌شود ایستاده است که سجادی نسبت به این موضوع انتقاد داشت و معتقد بود که زوری در کار نیست البته فروسی پور اصرار داشت که وزارت ورزش و جوانان درانتخابات شکست خورده است و باید این موضوع را قبول کند که این موضوع هم با انتقاد سجادی روبه رو شد. مجادله‌ فردوسی پور و سجادی حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید.

آخرین آیتم برنامه ۹۰ هم به تبانی تیم‌های گیتی پسند و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال اختصاص داشت که دراین زمینه مصاحبه‌هایی از بازیکنان پرسپولیس پخش شد تا برنامه ۹۰ سال ۹۰ را با بحث و تبانی به پایان برساند.

سؤال برنامه ۹۰ هم که اختصاص به رضایت مخاطبان این برنامه در سال ۹۰ داشت با رای اعتماد ۹۵ درصدی مردم به این برنامه همراه بود.