- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افتتاح پارک باسیدون در شمالی ترین نقطه شهر بوشهر

معاون عمرانی شهرداری بوشهر در حاشیه بهره برداری از این پارک گفت: پارک باسیدون به مساحت ۱۴ هزار مترمربع بوده که دارای پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع نیز محوطه سازی می باشد.

 
مهندس سعید آزادشهرکی با بیان این که اعتبار هزینه شده جهت احداث این پارک ۹۰۰ میلیون تومان بوده است، از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بوشهر به جهت گلکاری و کاشت چمن در آن قدردانی و سپاسگزاری کرد.
 
 
وی با اشاره به تفاوت این پارک با پارک سیادت یک ابراز داشت: در پاک سیادت یک غلبه با فضای سبز بوده اما در پارک باسیدون غلبه با فضای باز جهت استفاده بیشتر شهروندان می باشد.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر به تخریب چمن های پارک سیادت یک و سایر پارک های بوشهر اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: به زودی و با کاشت نوعی چمن مخصوص و مقاوم، طول عمر چمن های این پارک را افزایش خواهیم داد.
 
آزادشهرکی وجود این پارک در کنار بافت قدیم و تاریخی بوشهر را بسیار ارزشمند دانست و افزود: امیدواریم وجود این پارک در کنار بافت قدیمی و ارزشمند شهر بوشهر باب جدیدی را برای شهروندان شمالی ترین نقطه شهر باز کند.
 
 
وی با اشاره به بکارگیری مصالح جدید در احداث این پارک ابراز امیدوری کرد شاهد افزایش طول عمر آن باشیم.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود از فرمانداری این شهر و همچنین مسئولین استان خواستار تخصیص اعتبارات جهت سامان دهی دماغه شمالی و در نتیجه برخورداری از چشم اندازی زیباتر در این نقطه از بوشهر شد.
 
آزادشهرکی درخصوص پیمانکار این پارک اظهار داشت: پیمانکار پارک باسیدون از جمله پیمانکاران توانمند و بومی بوشهر بوده که پس از سال ها جهت خدمت به شهروندان و همشهریان خود به بوشهر برگشته و نسبت به احداث این پارک اقدام کرده است.
 
وی با اشاره به وجود خور در کنار پارک باسیدون گفت: تاکنون دو بار نسبت به لایروبی این خور اقدام کردیم اما با توجه به وجود قایق ها موفق به انجام این کار نشدیم.
 
 
آزادشهرکی از صاحبان قایق های موجود در این خور خواست با بالا کشیدن قایق های خود به شهرداری بوشهر جهت لایروبی و ایجاد چشم اندازی زیباتر کمک کنند.
 
معاون عمرانی شهرداری بوشهر تصریح کرد: با انجام لایروبی این خور آب خلیج فارس مانند گذشته در آن جریان یافته و شاهد پهلوگیری قایق ها و در نتیجه چشم اندازی زیبا خواهیم بود.