- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

از فرزندان انقلابی و مومن خودم حمایت می کنم

به گزارش “عسلویه نیوز” مقام معظم رهبری که بیاناتشان به طور زنده و مستقیم از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است ، به تلاش های دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت ایران اشاره و خاطر نشان کردند : سران استکبار ، تکیه دهندگان بر مسندهای زر و زور و همچنین عوامل آنها در منطقه ما ، با همه توان خود اعم از توان مالی ، تبلیغاتی و سیاسی سعی می کنند ملت ایران را مرعوب کنند.

رهبر فرزانه انقلاب با مروری به آنچه که در سال گذشته بر ملت و کشور ایران و منطقه گذشت ؛ خاطر نشان کردند : علت اینکه به مسائل سال ۹۰ و عمدتا به موفقیت های ملت ایران در این سال می پردازم به خاطر رجز خوانی های دشمنان و بدخواهان ما در مقابل ملت عزیز ماست.

مقام معظم رهبری علت دشمنی،دشمنان با ملت ایران را شجاعت و ایستادگی و مقابله با حرکت رو به جلو ملت ایران دانستند و فرمودند : همه تلاش های عملی ، اقتصادی و سیاسی تهدیدات امنیتی و نظامی برای این است که ملت ایران را که ملتی فعال ؛ زنده ؛ پرنشاط , توانا و پرهمت است از حرکت رو به جلو بازدارد و از حضور در این عرصه بترساند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان به شعار ‘ ما می توانیم ‘ اشاره فرمودند و این شعار را از تعلیمات امام خمینی (ره) به ملت عزیز ایران دانستند و فرمودند : شعار ما می توانیم را امام بزرگوار به ما تعلیم داد و انقلاب ما را جرات داد که بگوییم ‘می توانیم’ و ( دشمنان ) در مقابل این شعار می خواهند به ملت ایران بقبولانند که شما نمی توانید.

مقام عظمای ولایت فرمودند : علیرغم تلاش های دشمنان و به کوری چشم آنها ؛ ملت ایران در سال ۹۰ با حرکات خود و با پیشرفت و تصمیم گیری های خود به همه دنیا از جمله به دشمنان به طور مکرر فهماند که ما می توانیم .

ایشان فرمودند : علیرغم میل بدخواهان که می خواستند ثابت کنند که ملت ایران نمی تواند ، اما ملت ایران بارها ثابت کرد که می تواند .

ایشان همچنین در آغاز بیانات مهم شان ، فرارسیدن سال ۹۱ را به آحاد ملت ایران تبریک گفتند و ابراز امیدواری فرمودند : سال ۹۱ سال شادی ، گشایش ، دلخوشی , نشاط , فعالیت و توفیق در راه کسب معارف حق و تقوای الهی باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیاناتشان فرمودند:خداوند متعال را از اعماق دل سپاسگزارم که به ما فرصت و توفیق داد تا یکبار دیگر و یکسال دیگر در جوار بارگاه آسمانی حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا سلام الله علیه با شما مردم عزیز، جوانان عزیز چه مردم عزیز مشهد و مجاوران، چه زائران محترم، برادران و خواهران دیدار کنیم و روز آغازین سال را متبرک شویم به نشستن در زیر سایه این حرم بزرگوار و مرقد مبارک ایشان.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: تبریک عرض می کنیم عید نوروز و حلول سال جدید را و امیدوارم برای همه ملت ایران، این سالی که وارد شدیم در آن، سال شادی، گشایش، دلخوشی، نشاط ، فعالیت و توفیق در راه کسب معارف حقه و تقوای الهی باشد.

ایشان خاطرنشان کرد: چند مطلب در این دیدار با شما برادران و خواهران در میان می گذارم، مطلب اول نگاه کوتاهی است به آنچه که در سال گذشته بر ما و ملت ما و کشور ما و در رابطه ما در جهان و در منطقه گذشت.

رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: علت اینکه به مسایل سال ۹۰ و عمدتا به موفقیت های ملت ایران در این سال می پردازم به خاطر رجزخوانی های دشمنان و بدخواهان ما در مقابل ملت عزیز ماست، سران استکبار تکیه دهندگان بر مسند زر و زور و همچنین خرده ریزهای آنها در منطقه خود ما با همه توان، توان مالی شان، توان تبلیغاتی و سیاسی خود سعی می کنند ملت ایران را مرعوب کنند، ملت ایران را مایوس کنند، همه سعی آنها امروز متوجه به این است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: هرکس دنبال کرده باشد تبیلغات سیاسی بدخواهان ملت ایران را، این را در می یابد که تلاش های عملی و اقتصادی و تلاشهای سیاسی و تهدیدهای امنیتی ونظامی، همه برای این است که این موجود فعال زنده و پرنشاط ، یعنی ملت ایران را که در وسط میدان با شجاعت تمام ایستاده و در حال حرکت به جلو است، این موجود پرنشاط پرهمت توانا را از پیش روی باز بدارند و او را ناامید کنند و از حضور در این عرصه بترسانند.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند: در حقیقت در مقابل شعار ما می توانیم که امام بزرگوار این شعار را به ما تعلیم داد، انقلاب ما را جرئت داد که بگوییم می توانیم، در مقابل این شعارمی خواهند به ملت ایران بقبولانند که شما نمی توانید، با همه توان دنبال این هستند که این هدف را دنبال کننند.

ایشان خاطرنشان کردند: سال ۹۰ اوج فعالیت های آنها بود و من می خواهم بر روی این نکته تکیه کنم که به کوری چشم آنها، ملت ایران در سال ۹۰ با حرکات و پیشرفت خود و تصمیم گیری های خود به همه دنیا از جمله به دشمنان باز هم به طور مکرر فهماند که ما می توانیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: اگر بر روی نقاط مثبت و نقاط قوت تکیه می کنم برای این است که ثابت شود ملت ایران این توانایی را به کار برد و علیرغم میل بدخواهان که می خواستند ثابت کنند که نمی تواند، ثابت کرد که می تواند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: از نقاط ضعف بی اطلاع نیسیتم ، نقاط ضعف هم داریم اما نقاط قوت در جمع بندی نهایی بسیار بیشتر از نقاط ضعف است.

ایشان اظهار داشتند: سال ۹۰ را سال جهاد اقتصادی اعلام کردیم، لذا از مسایل اقتصادی آغاز می کنم . تحرک اقتصادی مسولان کشور با همراهی مثال زدنی و تحسین برانگیز مردم در طول سال ۹۰ قابل ذکر است، از جمله آنچه که می توان در این زمینه مطرح کرد همین مساله هدفمندی یارانه هاست.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:همه کارشناسان اقتصادی چه در دولت های قبلی و چه در دولت کنونی، متفق القولند که هدفمندی یارانه ها برای کشور یک نیاز و یک ضرورت است. همه این را اعتراف کردند، با وجود اینکه این معنا مورد اتفاق همه بوده است این اقدام لازم در زمین مانده بود به خاطر دشواری هایش، بخاطر پیچیدگی هایش.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: دولت و مجلس همت کردند در سال ۹۰ در شرایط تحریم، در شرایطی که دشواری و پیچیدگی این کار بیشتر از همیشه بود، اقدام کردند و مراحل مهمی را ازاین کار را پیش بردند، البته کار تمام نشده است.

ایشان تصریح کردند: اما آنچه تاکنون اقدام کرده اند مسوولان کشور چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی، پشتیبانی ملت، همراهی و همدلی ملت، آنها را قرین موفقیت کرد، این بسیار مهم و قابل توجه است.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند:هدف های عمده این قانون چند مطلب بسیار اساسی است که من اشاره می کنم ، آحاد مردم عزیز ما شنیده اند لکن باید تامل و تعمق کنند. اینکار کار بزرگ و مهمی است. یکی از هدفهای این قانون عبارتست از توزیع عادلانه یارانه هایی که نظام و دولت به مردم می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: من قبلا در صحبتی شرح دادم که یارانه هابه صورت نامتعادل و غیرعادلانه همیشه در بین قشرهای مختلف مردم تقسیم می شده است. طبیعت کار یارانه عمومی همین است . با هدفمندی یارانه ها در واقع یک تعادلی ، یک اجرای عدالتی در تقسیم وتوزیع یارانه ها وجود پیدا کرده است و من خبرهای موثقی از سراسر کشور دارم که حاکی از آن است که این کار در بهبود زندگی طبقات ضعیف نقش موثری داشته است.این یکی از هدف ها است که مهمترین هدف و مقصد از این قانون هم همین است.

رهبرمعظم انقلاب اظهار داشتند: یک هدف دیگر، اصلاح ساختار تولید و اصلاح ساختار اقتصاد کشور است، چرخه تولید در کشور، چرخه معلومی بوده است، آنچه را که ما در مجموعه تولیدی کشور به دست می آوردیم با مصرف بیشتر، هزینه بیشتر و بازده کمتر بوده است.هدفمندی یارانه ها طبق تشخیص کارشناسان اقتصادی که همه بر آن اتفاق نظر دارند می تواند این را اصلاح کند ، حالت پرمصرف و کم بازده را از تولید کشور بستاند و مصرف وبازده را در تولید متعادل کند.

ایشان تصریح کردند: یک هدف دیگر، مدیریت مصرف حامل های انرژی است، ما در کشورمان ، چون کشوری نفت خیز بودیم از اول عادت کردیم بنزین ، گاز ، گازوئیل و نفت سفید را بدون ملاحظه مصرف کنیم، مصرف ما از مصرف بسیاری از کشورها شاید به یک معنا از بسیاری کشورها بیشتر و بی رویه تر بوده است. این هدفمندی یارانه ها کشور را به صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی می کشاند .

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: آمارهای که منتشر شده است و آمارهایی که مورد قبول است به ما نشان می دهد که تا همین امروز اگر قانون هدفمندی یارانه ها اجرا نمی شد مصرف بنزین در کشور تقریبا دو برابر مصرفی بود که امروز انجام می گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: وقتی که تولید داخلی بنزین به قدر مصرف نیست، ما مجبوریم چکار کنیم؟ باید بنزین را وارد کنیم یعنی دست ملت ایران زیر کارد بدخواهان و دشمنان باشد، با این کار ( هدفمندی یارانه ها) صرفه جویی شد ، امروز مصرف بنزین در کشور تقریبا به قدر تولید داخلی است و احتیاجی به واردات بنزین نداریم واین برای کشور یک امتیاز بزرگ است، این کار در سال ۹۰ انجام شد.

ایشان تاکید کردند: در همان وقتی که دشمنان ما ، ما را تحریم کردند برای اینکه ملت را به زانو درآورند، جوانان ملت، همت کردند با این کارها ، توانستند نقشه دشمن و توطئه دشمن را خنثی کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: یک عرصه مهم اقتصادی دیگر که در سال ۹۰ با همت این ملت انجام گرفته است، عرصه علم و فناوری است. علم و فناوری یکی از پایه های اقتدار اقتصادی یک ملت است، با داشتن دانش پیشرفته و فناوری پیشرفته یک ملت هم به ثروت می رسد و هم به استغنای سیاسی می رسد و هم آبرومند می شود و هم دستش قوی می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: من به خاطر کلیدی بودن مساله پیشرفته علم و فناوری ، نسبت به این مساله حساسم ، از راه های مختلف و کانالهای مختلف، گزارش های متفاوتی را تقریبا به طور مستمر دریافت می کنم و می توانم به شما قاطعانه عرض کنم، سطح پیشرفت های کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون به اطلاع مردم رسیده است.

ایشان تصریح کردند: بر اساس گزارش مراکز علمی معتبر دنیا، این گزارش مربوط به مراکز علمی خود ما نیست. آنها گزارش می دهند که سریعترین رشد علمی جهان امروز در ایران دارد انجام می گیرد، در سال ۹۰ که تقریبا برابر بود با سال ۲۰۱۱ میلادی، گزارش مراکز علمی معتبر این است که در سال ۲۰۱۱ که سه ماه پیش تمام شد، ملت ایران نسبت به سال قبل یعنی سال ۲۰۱۰ میلادی رشد علمی و پیشرفت علمی اش ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: معنای آنها چیست؟ در شرایطی که دشمنان ملت ایران بر روی سقوط این ملت شرط بندی می کردند و می گفتند ما تحریم های فلج کننده را برای ملت ایران در نظر گرفته ایم، ملت ایران این گونه عمل کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: این هم گزارش مراکز علمی معتبر دنیاست که در منطقه ایران در رتبه اول سطح علمی و درکل جهان در رتبه ۱۷ است، این گزارش کسانی است که اگر بتوانند گزارش خلاف علیه ما بدهند، امتناع نمی‌کنند، اینها این جور اعتراف می کنند. ما در زیست فناوری پیشرفت کردیم ،اینها مال سال ۹۰ است، در نانو فناوری پیشرفت کردیم. در هوافضا پیشرفت کردیم که ماهواره نوید پرتاب شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در صنعت هسته ای در سال ۹۰ پیشرفت کردیم و غنی سازی ۲۰ درصد محصول کار سال ۹۰ است. این غنی سازی ۲۰ درصد همان چیزی است که در سال ۸۹ اصرار می کردند آمریکایی ها و دیگران، برای اینکه ما بتوانیم اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد را برای مرکز اتمی آزمایشگاهی تهران که مال رادیو داروهاست ،راه اندازی کنیم چون سوخت ۲۰ درصدمان تمام شده بود باید تهیه می کردیم.

ایشان تصریح کردند: برای این کار شرط گذاشتند، گفتند باید اورانیوم که تولید کردید به خارج بدهید، ما قبول نکردیم، آمریکایی ها دولت برزیل و دولت ترکیه را واسطه کردند که با ما صحبت کنند ومیانه را بگیرند تا چیزی مورد توافق به وجود آید، ما قبول کردیم.مسئولان برزیل و ترکیه آمدند اینجا، با رییس جمهور ما نشستند بحث و صحبت کردند و نوشته ای را امضا کردند، آمریکایی ها از ترکیه و برزیل درخواست کرده بودند که این کار را بکنند، بعد که امضا شد آمریکایی ها زدند زیر قول خودشان.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: نمی خواستند این قرارداد امضا شود. می خواستند امتیاز زیادی بگیرند، زورگویی کنند و باج بگیرند. دوستان خودشان را هم شرمنده کردند. یعنی دولت برزیل و دولت ترکیه را، به خاطر بدقولی که آمریکایی ها کردند آنها پیش ما شرمنده شدند. ماجرای ۲۰ درصد این است؛ این همه مشکلات و این همه مانع تراشی ها، جوانان ما گفتند خودمان درست می کنیم.

ایشان خاطرنشان کردند:در سال ۹۰ اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد را برای راکتور هسته ای تهران تولید و به دنیا اعلام کردند و دشمنان ما متحیر ماندند، با این که می دانند مرکز هسته ای تهران مخصوص رادیوداروها است ؛ یعنی برای نیاز بیمارستان ها و آزمایشگاه های ما در سرتاسر کشور است. هزاران بیمار به این رادیو داروها احتیاج دارند، در عین حال نمی دادند و نمی فروختند، شرط می گذاشتند، باج گیری می کردند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: جوانان ما خودشان آن را تهیه کردند. کار پیچیده و سختی بود اما از عهده (آن) برآمدند و انواع و اقسام رادیو داروها الان در همین مرکز تهران با سوخت داخلی تولید می شود. این (موفقیت) مال سال ۹۰ است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در سال ۹۰ تولید صفحه سوخت را در کشور انجام دادند، در همین صنعت هسته ای که اگر بخواهم آن را هم شرح دهم طولانی می شود. اجمالا، آن موقع که صحبت تبادل اورانیوم تولید داخل بود (در این چارچوب که ) اورانیوم ۳٫۵ درصد را بدهید به روسیه ، روسیه ۲۰ درصد کند، بدهد به فرانسه و فرانسه صفحه سوخت کند بدهد به شما. یعنی هفت خوان رستم. این صفحه سوخت را دانشمندان ما و جوانان ما گفتند که خودمان درست می کنیم. همت کردند، درست کردند، گزارش دادند و نشان دادند که این (موفقیت نیز) مال سال ۹۰ است.

ایشان اظهارداشتند: افزایش ۶ برابری داروهای نوترکیب، افزایش صادرات کالا و خدمات دانش بنیان؛ این ها همه مربوط به سال ۹۰ است؛ این ها بخشی از دستاوردهای سال جهاد اقتصادی است، (اینها) پیشرفت علمی و پیشرفت فناوری و نشاندهنده اقتدار علمی کشور است اما دارای تاثیر مستقیم اقتصادی برای کشور؛ جهاد اقتصادی یعنی این .

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در پایان سال ۹۰ درهمین هفته گذشته از پژوهشگاه صنعت نفت بازدید کردم. چیزهایی انسان آنجا مشاهده می کند که نظایر آن را در برخی پژوهش گاه های علمی کشور می بیند ، انسان به این نتیجه می رسد که اینها استثنا نیست. قاعده است. این پدیده های مهم که یک روزی ملت ما در خواب هم نمی دید این پیشرفت ها تحقق پیدا کرده و وبه شکل قاعده درآمده است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: در درجه اول، روحیه و فکر جهادی حاکم بر مجموعه بود، مجموعه دانشمندان با روحیه جهادی کار می کردند. مثل این که جهاد می کردند و با روحیه فردی که در جبهه جهاد فی سبیل الله کار می کرد، این فرق می کند با کسی که برای مقام شهرت و یا برای خود علم کار کند، جهاد فی سبیل الله این روح حاکم بر مراکز علمی ما است که این خیلی ارزش دارد.

ایشان اظهارداشتند: خصوصیت دوم این بود ، دانشمندان ما این تحریم هایی را که بر ملت ما تحمیل کرده اند یک فرصت می دانند؛ در خلال این بازدید گفتند الحمدلله که ما را تحریم کردند، به خود آمدیم در درون جوشیدیم. روحیه فرصت بودن تحریم دشمنان خیلی باارزش است لذا ساخت داخلی را جدی گرفتند به ساخت داخلی جوانان میدان دادند و همین طور کار دارد پیش می رود و مثل چشمه جوشانی کار می جوشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: خصوصیت سوم که در آنها دیدم اعتماد به نفس بالا است، بخشی از صنعت نفت در انحصار سه چهار کشور در دنیا است که اجازه نمی دهند کسی وارد شود. کشور ما در سال های طولانی خواسته و به آنها پرداخته است. (درخصوص این) کارهای پیچیده این اعتماد به نفس خیلی با ارزش است.برای یک ملت ، برای دانشمندان یک ملت و جوانان ملت.همت گماشتند، ما می توانیم و خودمان می کنیم و می سازیم.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند:خصوصیت دیگر جوانگرایی است، کار دست جوان هاست . سررشته امور دست جوان ها است ، جوان مرکز نوآوری و خلاقیت و ابتکار است.

ایشان تصریح کردند: خصوصیت دیگر، ارتباط صنعت با دانشگاه است. این از خواسته های دیرینه بنده است. همیشه سفارش می کردم به مسوولان بخش های گوناگون دولت های گذشته که میان صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کنید. خوشبختانه در آنجا دیدم که این ارتباط برقرار شده است .

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند:این ارتباط باید عمومیت پیدا کند و همه صنایع ما باید با دانشگاه ها مرتبط شوند و دانشگاه ها متصل شوند. (در اثر این ارتباط) هم دانشگاه ما و هم صنعت ما رشد پیدا می کند. این خصوصیات را من آنجا دیدم. اینها مخصوص مرکز علمی و فناوری نفت نیست. در جاهای دیگر هم مشاهده کردیم که این نشان می دهد که در کشور این یک قاعده جاری است.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: (این گزارشی از ) بخش اقتصادی در سال ۹۰ (بود) سالی که از اول آن تا آخر عربده دشمنان و بدخواهان ملت ایران بلند بود. گاهی تهدید کردند، گاهی فشار سیاسی آوردند و گاهی تحریم کردند، عوامل دولت آمریکا امروز در سراسر دنیا دارند تلاش می کنند تحریم ها را عملی کنند به خیال این که به ایران ضربه بزنند و بین ملت ایران جدایی بیندازند.

ایشان فرمودند: در سال ۹۰ دستاوردهای بزرگ دیگری هم بوده است از جمله دیپلماسی فعال سال ۹۰ ؛ اجلاس بیداری اسلامی، اجلاس فلسطین، اجلاس خلع سلاح ، اجلاس جهان بدون تبعیض و اجلاس بیداری جوانان اسلامی، (این ها) فعالیتهایی بود که در تهران انجام گرفت و نظام جمهوری اسلامی شد مرکز توجه دنیای اسلام که امروز بیدار شده است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: در زمینه خدمات اقتصادی ده ها هزار خانه و مسکن ساخته شد و در اختیار مردم قرار گرفت. این آمارها، آمارهای بزرگ و مهمی است. مسکن روستایی، جاده ها و بزرگراه ها و آزادراهها ساخته شد، این ها طلیعه دهه پیشرفت و عدالت است. ما گفتیم این دهه، دهه پیشرفت و عدالت خواهد بود. این طلیعه اش است. ما سه سال (از این دهه) را گذرانده ایم. در مقابله با این دشمن بدخواه ، خمود و خبیث این ملت فعال و پرنشاط توانسته است این پیشرفت ها را بوجود آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: یک قلم بزرگ از افتخارات ملت ایران در سال ۹۰ انتخابات آخر سال در ۱۲ اسفند بود ، البته این جا بگویم که انتخابات هنوز تمام نشده است و مردم ما در مرحله دوم انتخابات هم بایستی همین شکوه و زیبایی را نشان دهند . این انتخابات خیلی اهمیت داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: به شما عرض می کنم و قبلا هم گفتم که حدود شش ماه همه تلاش خود را گذاشتند تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند. انواع و اقسام تبلیغات را کردند برای جدا کردن مردم از صندوق های رای . گاهی گفتند تقلب می شود. گاهی گفتند اگر مردم نیایند دشمنی دشمن کم می شود.

ایشان افزودند: گاهی با ترور دانشمندان ما که کمتر از شش ماه سه ترور را انجام دادند برای آن که مردم را بترسانند، دلسرد و ناامید کنند. در چنین فضایی این انتخابات انجام گرفت و با چنین مشارکتی.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: یک مشارکت بالاتر از ۶۴ درصد؛ این رقم خیلی مهمی است. از متوسط انتخابات مجالس دنیا این رقم بالاتر است. در آمریکا متوسط رقم مشارکت در انتخابات کنگره ۳۵ درصد است. در ۱۰ سال گذشته مشارکت مردم آمریکا در انتخابات کنگره و مجلس ملی و مجلس سنا به ۴۰ درصد نرسیده است. این را مقایسه کنید با ملت ایران که این نشاط ، حضور و اظهار وجود را نشان داند. اهمیت مطلب روشن می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:اینها می خواستند با این فشارها و با جو روانی و ترور، روز ۱۲ اسفند را روز سرخوردگی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی قرار دهند و به عکس خواسته آنها و به کوری چشم آنها شد روز سربلندی نظام و ملت ایران.

ایشان تصریح کردند: این انتخابات مثل یک رسانه صادق و پرقدرت عمل کرد. خبرهای ایران را تحریف می کنند؛ حوادث دروغین را از داخل ایران مخابره می کنند. خبرهای راست را مکتوم نگه می دارند اما این انتخابات را نمی توانند انکار کنند. واقع شده است جلوی چشم همه است. این انتخابات به مثابه یک رسانه بزرگ و قدرتمند توانست نظام و ملت ایران را به دنیا نشان دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: در سال نودی که این قدر دشمنان سرمایه گذاری کردند که به ملت و نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند. این ها بخشی از دستاوردهای سال ۹۰ است. چرا این دشمنی ها را می کنند؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بهانه دشمنی در اوقات مختلف متفاوت است . از وقتی مساله هسته ای مطرح شده است، بهانه دشمنی ها هسته ای است. البته می دانند واعتراف می کنند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. واقع قضیه هم همین است. ما به دلایل خودمان به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و تولید نکرده ایم و نخواهیم کرد.

ایشان فرمودند: یک روز (بهانه دشمنی ها) حقوق بشر ، یک روز فلان مساله داخلی ، مساله اصلی چیست؟ مساله اصلی، مساله حراست مقتدرانه نظام اسلامی از ثروت عظیم نفت و گاز در این کشور است. این را به شما عرض کنم. مساله اصلی این است.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: امروز و فردا مثل دیروز اقتدار اقتصادی و سیاسی و به تبع آن اقتدار علمی و نظامی متوقف است به انرژی و نفت . تا دهها سال دیگر دنیا محتاج نفت و گاز است. این یک مطلب مسلم است. استکبار و قدرت های استکباری می دانند که رگ حیاتشان به نفت و گاز وابسته است و آن روز که نتوانند بدست آورند و مجبور باشند برای تهیه نفت و گاز امتیاز دهند و از زورگویی دست بردارند آن روز برای آنها مصیبت بار است.

رهبر معظم انقلاب اظهارداشتند: استکبار و قدرت های استکباری می دانند که رگ حیاتشان به نفت و گاز وابسته است و آن روز که نتوانند این نفت ارزان را بدست آورند، آن روز که مجبور باشند برای تهیه نفت و گاز امتیاز بدهند و از زورگویی دست بردارند، آن روز برای آنان مصیبت بار است، این نشانه نفت و اهمیت آن برای استکبار جهانی است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:از طرف دیگر،کشورهای غربی از لحاظ منابع نفتی دچار مشکل شده اند و روز به روز مشکل آنان بیشتر خواهد شد، کشورهای اروپایی و کشورهای غربی به طور کلی منابع نفتیشان برخی چهار سال دیگر، برخی شش سال دیگر و برخی ۹ سال دیگر تمام خواهد شد و مجبورند از منابع غیرخودشان استفاده کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: کشور آمریکا که امروز حدود سی و چند میلیارد بشکه نفت ذخیره دارد طبق محاسباتی که کارشناسان کشورمان کرده اند و متکی به آمار خود آمریکایی هاست نفتش تا سال ۲۰۲۱ یعنی تا ۹ سال دیگر تمام می شود ، نفت دنیا که امروز بیش از ۵۰ درصدش از خلیج فارس خارج می شود آن روز متکی خواهد شد به سه منبع عمده نفتی در منطقه ما و خلیج فارس که یکی از آن سه منبع ایران است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: در بین همه کشورهای دنیا، این دیگر مربوط به خلیج فارس نیست، آن کشوری که موجودی نفت و گازش بر روی هم ازهمه بیشتر است، کشور جمهوری اسلامی ایران است، بعضی از کشورها گازشان بیشتر از ماست یعنی ما در منابع گاز در دنیا کشور دوم هستیم، اول روسیه است و بعد ما هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: در منابع نفت ما کشور چهارم هستیم سه کشور قبل از ما منابع نفت دارند که بیشتر از ما هستند لکن نفت و گاز را بر روی هم که حساب می کنیم، جمهوری اسلامی ایران منابعش از همه کشورهای دنیا بر طبق آن چه امروز اکتشاف شده بیشتر است. این خیلی چیز جذابی است برای مصرف کنندگان نفت در دنیا. برای دستگاه های استکبار که رگ حیاتشان به حامل های انرژی و نفت و گاز وابسته است بسیار جذاب است یک کشور با یک چنین ثروتی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:آنان تا چهارسال یا ده یا ۱۵ سال دیگر نفتشان تمام می شود، جمهوری اسلامی طبق منابعی که تا امروز اکتشاف شده است تا ۸۰ سال دیگر نفت و گاز دارد.این خیلی جذاب است، کشوری در اوج قله دارایی نفت و گاز.

ایشان تصریح کرد: قدرت های استکباری چه چیز می خواهند، می خواهند این کشور در اختیار دولت و نظامی باشد که مثل موم در دست آنان باشد مثل برخی کشورهای منطقه. نفت دارند زیاد هم دارند اما مثل موم در دست آمریکایی هستند.اینقدر تولید کنید چشم. اینقدر قیمت بگذارید چشم.به اینجا بفروشید یا به اینجا نفروشید، چشم.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید دادند: اگر در کشور ثروتمند ایران که قله ثروت نفت و گاز متعلق به اوست نظامی بر سر کار باشد که غیرتمندانه از این ثروت ملی حراست کند و اجازه چپاول و تطاول ندهد و تسلیم سیاست های دشمنان نباشد با این نظام دشمنی خواهند کرد، دشمنی با ایران اسلامی به این خاطر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنان که خیال می کنند اگر ما در قضیه انرژی هسته ای عقب نشینی کردیم دشمنی آمریکا تمام می شود، غافلند. مشکل آنان مساله هسته ای نیست، کشورهایی هستند که دارای سلاح هسته ای هستندو در منطقه ما هم هستند، آنان ککشان هم نمی گزد، مساله، مساله سلاح هسته ای یا صنعت هسته ای یا مساله حقوق بشر نیست بلکه مساله ، جمهوری اسلامی است که مثل شیردر مقابل آنان ایستاده است.

ایشان خاطرنشان کردند: اگر جمهوری اسلامی هم در مقابل این ها مثل بعضی از رژیم های منطقه حاضر بود به ملت خود خیانت کند و در مقابل این ها تسلیم شود با جمهوری اسلامی کاری نداشتند، مساله اینها زیاده خواهی های استکباری است، این علت دشمنی با ملت ایران است. البته آمریکایی ها اشتباه می کنند اگر فکر کنند با ستیزه گری و دشمنی و تهدید بتوانند جمهوری اسلامی را به عقب نشینی وادار کنند یا بتوانند جمهوری اسلامی را از میان بردارند این یک خطای بزرگ و فاحشی است که چوب این خطا را هم می خورند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: می توانند با ملت ایران محترمانه رفتار کنند، می توانند به حق خود قانع باشند، می توانند فاجعه ای که در انتظارشان است را ببینند و بشناسند.

ایشان تصریح کردند: کشورهای غربی نمی گذارند مردمشان از فاجعه آینده نفت مطلع شوند نمی خواهند ملت هایشان بفهمند که چه چیزی در قضیه نفت و حامل های انرژِی در انتظار آنان است. این ها نمی خواهند به ملت هایشان بگویند.آنان خیال می کنند با ستیره گری با ملت ایران می توانند کار را پیش ببرند امانمی توانند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا با همه قدرت نمایی ها و هیاهوها و جنجال هایش امروز در موضع ضعف و متزلزلی است، نمی خواهم به خبرهای پشت پرده یا به چیزهای ظاهری تمسک کنم ، حساب من یک حساب دو دو تا چهار تاست. رییس جمهور کنونی آمریکا با شعار تغییرسرکار آمد. تغییر یعنی چه یعنی وضعیتی داریم که بسیار بد است من می خواهم آن وضعیت را تغییر دهم. با این شعاربه میدان آمد و مردم به خاطر شعارتغییر به او رای دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مردم نژاد پرست حاضر نبودند به فردی که از نژاد سیاه است رای دهند به امید تغییر. این که شعار تغییر این قدر در این مردم اثر می گذارد نشانه وضع بد فعلی است، یعنی وضعی که درهنگام نامزد ریاست جمهوری شدن این آقا بر آمریکا حاکم بوده ، این فرد قول داد تغییر ایجاد کند پس بدی مسلم شد.ما نمی خواهیم بگوییم خود مردم آمریکا اعتراف کردند که وضعشان بد است.

ایشان تصریح کردند: خوب ، حالا این آقا به سر کار آمد تغییر ایجاد کرد؟ آیا توانست تغییر ایجاد کند؟ آیا توانست آن وضع بد را تغییر دهد؟ وضع اقتصادی امروز آمریکا یعنی ۱۵هزار میلیارد دلار، گرفتاری و بدهکاری. از تولید ناخالص ملی این بدهکاری ها یا بیشتر است یا برابر با تولید ناخالص ملی است. این برای یک کشور بدبختی و گرفتاری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: آن هم وضع سیاسی شان،از عراق مجبور شدند بدون دستاورد بیرون بیایند، درافغانستان روز به روز وضعشان بدتر می شود، در پاکستان که یکی از کشورهای همراه با آنان بود روز به روز بدنام تر می شوند،درکشورهای اسلامی، در مصر، شمال آفریقا، آمریکایی ها ازآن همینه کاملا ساقط شده اند، علاوه برهمه این ها جنبش تسخیروال استریت در خود شهرهای آمریکا به راه افتاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:این حساب دودو تا چهارتا است، حساب پیچیده ای نیست. تغییر را مردم آمریکا قبول کردند یعنی وضعیت کنونی بد است وآن وضعیت بدهم تا به حال تغییر نیافته است پس وضعیتشان بد است. امریکا گرفتاراست، ممکن است خطرهایی برای کشورهای دیگر ایجاد کنند، ممکن است دیوانگی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: البته ما سلاح اتمی نداریم، سلاح اتمی هم نخواهیم ساخت، اما در مقابل تهاجم دشمنان چه آمریکا و چه رژیم صهیونیستی برای دفاع از خودمان در همان سطحی که دشمن حمله کند به آنان حمله خواهیم کرد.

( شعار الله اکبر مردم)

ایشان تصریح کردند: قرآن کریم به ما نوید داده است ولو قاتلکم الذین کفروا لولوالادبار ثم لا یجدون ولیا و لا نصیرا سنه الله التی قد خلت من قبل و لن تجد لسنته الله تبدیلا. هیچ جا در قرآن نیامده است که اگر شما شروع به جنگ کردید و حمله کردید حتما پیروز خواهید شد، ممکن است پیروز شوید، ممکن است شکست بخورید. همچنان که در جنگ های صدر اسلام، آن جایی که مسلمانان حمله کردند، گاهی شکست خوردند، گاهی پیروز شدند، خدا وعده ای نداده که اگر شما ابتدا حمله کردید حتما پیروز خواهید شد اما وعده داده است که اگر دشمن به شما ابتدا حمله کرد، آن دشمن قطعا شکست خواهد خورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارداشتند: نباید بگویید این مخصوص صدر اسلام است این قانون الهی است، ملت ایران عازم است، با نشاط است، در فکر تهاجم و تجاوز نیست، اما به هستی و ثروت و اسلام خود ، به جمهوری اسلامی خود با تمام وجود دلبسته و علاقه مند است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: شعار امسال را تولید ملی قرار دادیم و دنبالش توضیح دادیم کار و سرمایه ایرانی، یعنی شما کالای داخلی را وقتی مصرف می کنید، دارید به کارگر ایرانی کمک می کنید، اشتغال ایجاد می کنید، به سرمایه ایرانی هم دارید کمک می کنید و رشد و نمو ایجاد می کنید. این فرهنگ غلطی است که متاسفانه بر بخش هایی از ما حاکم است که مصنوعات خارجی را مصرف کنیم، این به ضرر دنیای ماست، به ضرر پیشرفت و آینده ماست، همه مسئولیت دارند، دولت هم مسئولیت دارد، باید از تولید ملی حمایت کند و تولید ملی را تقویت کند.

ایشان خاطرنشان کردند: خوشبختانه صندوق توسعه اقتصادی در سیاست ها تصویب شد و مجلس شورای اسلامی آن را قانون کرد و امروز یک ذخیره باارزشی است در اختیار مسئولان، می توانند این را در اختیار تولید ملی بگذارند، باید تسهیل کنند مجلس باید همکاری کند و دولت هم باید همت کند تا بتوانند به تولید ملی رونق دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مردم هم ، چه آنان که دارای سرمایه هستند و چه آنان که دارای قدرت کارهستند، بایستی همکاری کنند، محصول داخلی را باید مرغوب، باکیفیت و بادوام تولید کنیم تا آنجا که بتوانیم قیمت تمام شده را ارزان تمام کنیم، این همکاری همه را می طلبد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهارداشتند: بخش های مختلف دولتی باید در این زمینه همکاری کنند، چه بخش های پولی و مالی و چه بخش های دیگر اقتصادی. مجلس هم باید همکاری کند تا بتوانند این قضیه را تحقق ببخشند، در کشور ما، عمده مردم هستند، شما باید کالای ایرانی بخواهید، این افتخار نیست این تفاخر غلطی است که ما مارک های خارجی را در پوشاک و وسایل منزلمان، در امور روزمره مان در خوراکی هایمان به مارک های داخلی ترجیح دهیم، در حالی که تولید داخلی در بسیاری از موارد بسیار بهتر است.

ایشان خاطرنشان کردند:من شنیدم پوشاک داخلی را که در برخی شهرستان ها تولید می شود می برند، مارک خارجی می زنند، می آورند، همین جا اگر بفروشند ممکن است خریدار ایرانی رغبت نکند، اما چون مارک فرانسوی دارد، خریدار ایرانی همان لباس و کت و شلوار و همان دوخت را انتخاب می کند که این غلط است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: تولید داخلی مهم است، باید ببینیم کارگر ایرانی چه چیز تولید کرده است، سرمایه دار ایرانی چه سرمایه گذاری کرده است، عمده کار دست مردم در زمینه مصرف است که این بخشی از اصلاح الگوی مصرف است که بنده دو سال قبل اینجا به ملت ایران عرض کردم و بخشی از جهاد اقتصادی است که سال گذشته عرض کردیم ، تولید ملی مهم است، که این را باید هدف قرار دهیم.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنان اظهارداشتند: توصیه سیاسی دارم، در سراسر کشور ما امروز نیاز به اتحاد و یکپارچگی داریم، بهانه های اختلاف زیاد است، گاهی سلیقه یک نفر یا دو نفردر قضیه ای با هم یکسان نیست، نباید بهانه اختلاف شود، گاهی یک گرایشی در یکی است که در دیگری نیست نباید باعث اختلاف شود.

ایشان خاطرنشان کردند: آرا، نظرات، همه محترم هستند، اختلاف و منازعه در درون موجب فشل می شود، اگر منازعه کنیم و دست به یخه شویم سرمسائل گوناگون مسائل سیاسی و شخصیتی، دشمن ما جلی می شود، یک مقدار از جراتی که دشمن در سال های گذشته پیدا کرد به خاطر اختلافات بود. امیر المومنین(ع) به ما درس می دهند و می فرمایند: لیس من طلب الحق فاخطاه کمن طلب الباطل و اصابه

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: مخالفین دو جور هستند یک مخالفی که دنبال حق است، او هم دنبال جمهوری اسلامی است دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست منتها راه را اشتباه کرده، با او نباید دشمنی کرد،این فرق دارد با کسی که درجهت غیرنظام اسلامی و با هدف معاندانه علیه نظام اسلامی حرکت می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: دل ها را به هم نرم کنید، برخورد ها را نسبت به یکدیگر مهربانانه تر کنید.

ایشان اظهارداشتند: این وسایل رسانه های الکترونیکی و اینترنتی متاسفانه موجب شده است افراد بی محابا علیه یکدیگر حرف بزنند وبد بگویند،که این هم باید یک جوری توسط مسئولین کشور تدبیر شود، اما عمده این است که خود ما ،مردم خود را مقید به اخلاق اسلامی و قانون کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: حالا این حرف من بهانه ای نشود برای این که یک عده ای جوانان انقلابی را به عنوان جوانان تند، مورد ملامت و شماتت قرار دهند، من همه جوانان غیور کشور و جوانان مومن و انقلابی را فرزندان خود می دانم، پشت سر آنان قرار می گیرم و از آنان حمایت می کنم اما همه را توصیه می کنم که قانون را مراعات کنند، انقلاب تجسمش در قانون جمهوری اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: مسئولان کشور هم همین طور، دولت، مجلس. هم دولت حریم مجلس را حفظ کند و هم مجلس حریم دولت و رییس جمهور را حفظ کند، با هم باشند، درکنارهم باشند معنایش این نیست که همه یکجور فکر کنند ،معنایش این است که اگر دو جور فکر می کنند دست به گریبان نشوند، هرگونه مخالفت ما با یکدیگرو هر گونه دعوا و نزاع با یکدیگر، دشمنان را امیدوارو خوشحال می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان که بارها با شعار تکبیر مردم مورد استقبال قرار گرفت، اظهارداشتند: امیدوارم سال ۱۳۹۱ که امروز شروع شد جزو سال های پرنشاط و پرکارو همراه با موفقیت و خوشبختی برای ملت ایران باشد.