- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تغییرات ناگهانی مدیران تامین اجتماعی در سال ۹۰

با گذشت حدود دو ماه از انتصاب موسویان ، زمزمه هایی مبنی برتغییر وی و انتخاب قاضی سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به گوش رسید.

اتفاق مهمی که در سال گذشته در حوزه تامین اجتماعی شاهدش بودیم تغییر پی در پی مدیران این سازمان بود بطوریکه کارشناسان این موضوع را مانعی برای پیشرفت برنامه ها و طرحهای پیش روی این سازمان عنوان می کنند.

به گزارش مهر، رحمت الله حافظی هفتمین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بود که در سال جاری برنامه ها و طرحهای زیادی برای حوزه درمان و بیمه ای ۳۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش این سازمان داشت که با برکناری وی بسیاری از آنها نیمه کاره باقی ماند .

یکی ازبرنامه های حافظی اجرای طرح پزشک امین بود که با موافقت و مخالفتهایی همراه بود بطوریکه برخی از کارشناسان اجرای این طرح را هم راستا و موازی با طرح پزشک خانواده که از سوی وزارت بهداشت  در حال اجراست می دانستند.

هنوز یک ماه از اجرای پایلوت طرح پزشک امین در استان گیلان نگذشته بود که به یک باره و بدون اعلام قبلی حافظی از ریاست سازمان تامین اجتماعی برکنار و به جای وی مجید موسویان سرپرست این سازمان شد.

از همان ابتدای انتصاب موسویان کارشناسان امور رفاه و تامین اجتماعی معتقد بودند که وی مدت زیادی در این سمت باقی نمی ماند و فرد دیگری جایگزین او خواهد شد که اینگونه نیز شد.

انتصاب موسویان که پس از سرپرستی تامین اجتماعی همچنان مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز بود با واکنشهای زیادی مواجه شد بطوریکه برخی از کارشناسان دو شغله بودن وی را دلیلی برای مخالفت خود اعلام می کردند .

با گذشت حدود دو ماه از انتصاب موسویان ، زمزمه هایی مبنی برتغییر وی و انتخاب قاضی سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از سوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به گوش رسید.

این بار خبر انتخاب وی با واکنشها و مخالفتهای تندتری نسبت به گذشته روبرو شد بطوریکه تعدادی از نمایندگان مجلس نیز انتصاب وی را درست نداسته و عنوان کردند شیخ الاسلامی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را استیضاح خواهند کرد.

علاوه بر آنها همچنین کارشناسان رفاه اجتماعی نیز با این انتخاب مخالفت و اعلام کردند که این انتخاب سیاسی است و باعث می شود برنامه ها و عملکرد سازمان تامین اجتماعی نیز سیاسی شده و تحت تاثیر قرار گیرد.

البته در روزهای اول این خبر تکذیب شد اما در روزهای پایانی سال و تعطیلی رسانه ها ، مراسم تودیع و معارفه موسویان و مرتضوی برگزار شد.

پس از این انتخاب باهنر عضو هیئت رئیسه مجلس از ارسال نامه ای مبنی بر استیضاح شیخ الاسلامی به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

حال باید منتظر واکنشهای نمایندگان مجلس در این خصوص بود و اینکه آیا در سال جدید وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استبضاح خواهد شد یا خیر، باشیم.