- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مسیر نرگسی دشتستان به خشت ۳۰ کیلومتر کوتاه می‌شود

بخشدار سعدآباد گفت: با احداث جاده جدید، مسیر نرگسی دشتستان به خشت ۳۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

خبرگزاری فارس: مسیر نرگسی دشتستان به خشت 30 کیلومتر کوتاه می‌شود

غلامرضا وفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در دشتستان اظهار داشت: خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی در شرایط فعلی با تمام امکانات انجام شده و هیچ مشکلی تا امروز وجود نداشته است.

وی افزود: در سال ۹۰ در راستای توسعه گردشگری در سعدآباد اقدامات خوبی انجام شده و به ویژه در تکمیل و بهسازی راه‌های دسترسی به مناطق توریستی اهتمام خوبی داشته‌ایم.

وفایی از حضور بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر در مناطق گردشگری سعدآباد در تعطیلات نوروز خبر داد و یادآور شد: از ابتدای تعطیلات تا عصر جمعه چهارم فروردین بیش از ۲۰۴ هزار گردشگر نوروزی از مناطق دیدنی و توریستی و جاذبه‌های این منطقه بازدید کرده‌اند.

این مسئول گفت: تکریم مهمانان نوروزی مهم‌ترین اولویت مسئولان است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزند.

بخشدار سعدآباد با اشاره به تلاش برای ایجاد جاده‌های ایمن در بخش سعدآباد و با تاکید بر لزوم مرتفع کردن محور پرحادثه و ناامن نرگسی به خشت خاطرنشان کرد: احداث راه از نرگسی به صبا و از آن جا به خشت راه حل مورد نظر مسئولان، مردم و عشایر منطقه شاه قاسم و برنگ است که تلاش داریم این مسئله را پیگیری و اجرایی کنیم.

وفایی با بیان اینکه مسیر نرگسی به خشت ۳۰ کیلومتر کوتاه می‌شود تصریح کرد: با احداث جاده مستقیم خشت به نرگسی، مسیر ۴۶ کیلومتری به ۱۶ کیلومتر کاهش می‌یابد و فاصله این در منطقه ۳۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

وی یادآور شد: اگر این راه احداث شود، مسیر یک ساعته نرگسی تا خشت به پنج دقیقه کاهش می‌یابد و این باعث افزایش امنیت نیز می‌شود.

بخشدار سعدآباد به موقعیت ممتاز کشاورزی سعدآباد اشاره کرد و متذکر شد: بخش سعدآباد دارای ۱٫۵ میلیون اصله نخل است و سالانه ۸ هزار تن گندم در آن تولید می‌شود که در واقع سعدآباد، قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود و ۸۰ درصد مردم آن کشاورز هستند.

وفایی اذعان داشت: در سال تولید ملی باید بیش از گذشته برای رشد و توسعه منطقه و استان و کشور اهتمام ورزیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.