- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افزایش تولید گاز پارس جنوبی به روزانه ۳۸۰ میلیون متر مکعب

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش تولید گاز پارس جنوبی به روزانه ۳۸۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۱ خبر داد.

خبرگزاری فارس: افزایش تولید گاز پارس جنوبی به روزانه 380 میلیون متر مکعب

به گزارش”عسلویه نیوز” موسی سوری در بازدید وزیر نفت از فازهای پارس جنوبی در جمع دست‌اندرکاران و کارکنان پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در سال گذشته در مسیر توسعه و پیشرفت، سال بسیار خوبی داشت و در تعدادی از فازها از برنامه زمان‌بندی نیز جلوتر بودیم.

وی افزود: در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری در تولید گاز پارس جنوبی بودیم و به رقم بیش از ۲۹۰ میلیون متر مکعب تولید روزانه رسیدیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تولید حداکثری گاز در فازهای ۶ و ۷ و ۸ خاطرنشان کرد: تکمیل ۲۳ چاه در فازهای ۹ و ۱۰ و افزایش تولید گاز در فاز یک پارس جنوبی از عوامل موثر در افزایش تولید گاز از این میدان مشترک است.

سوری عنوان کرد: با توجه به انعطاف‌پذیری تولید در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی، توان تولید تا روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب گاز در این فازها وجود دارد و هم‌اکنون روزانه ۵۷ میلیون متر مکعب گاز از این دو فاز تولید می شود.

وی یادآور شد: تا پیش از دی ماه امسال روزانه ۳۵ میلیون متر مکعب گاز از چاه‌های فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید می‌شد و هم‌اکنون با راه‌اندازی ۲۳ حلقه چاه، این رقم به ۵۷ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش تولید گاز پارس جنوبی به روزانه ۳۸۰ میلیون متر مکعب خبر داد و گفت: با راه‌اندازی و تولید زودهنگام پنج فاز جدید در پارس جنوبی در سال آینده میزان تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی روزانه به ۳۵۰ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد که این میزان تا ۳۸۰ میلیون متر مکعب نیز قابل افزایش است.

سوری ابراز داشت: تکمیل و راه‌اندازی کامل ۵ فاز در حال احداث تاثیر بسیار زیادی بر میزان تولیدات میدان مشترک دارد و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کامل فازهای جدید ۱۲، ۱۵و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸، تولید گاز از این میدان به روزانه ۴۵۴ میلیون متر مکعب برسد.

وی متذکر شد: بازدید وزیر نفت از فازهای پارس جنوبی در ایجاد انگیزه در بین کارکنان و مدیران فازها بسیار تاثیرگذار است و امیدوار هستیم در سال تولید ملی شاهد رشد روزافزون و توسعه بیش از پیش در پارس جنوبی باشیم.

در این مراسم همچنین مدیران فازهای مختلف پارس جنوبی گزارشی از روند اجرای فازها و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها ارائه کردند.