- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کاسترو: حمله به ایران بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا خواهد بود

رهبر کوبا طی مقاله‌ای هشدار داد در صورتی که آمریکا تصمیم بگیرد که به ایران حمله کند بزرگترین اشتباه تاریخ خود را مرتکب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: کاسترو: حمله به ایران بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا خواهد بود

به گزارش فارس، “فیدل کاسترو” رهبر انقلاب کوبا به واشنگتن درباره هرگونه حمله به ایران هشدار داد و گفت که این اقدام بدترین اشتباه تاریخ آمریکا خواهد بود.

وی طی مقاله‌ای در روز پنجشنبه با عنوان “مسیری که به فاجعه منتهی می‌شود” در روزنامه رسمی “گرانما” گفت که هیچ تردیدی وجود ندارد که اگر آمریکا با هماهنگی اسرائیل تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، بزرگترین اشتباه تاریخ خود را مرتکب شده است.

فیدل کاسترو در ادامه مقاله خود نوشت: “دولت اسرائیل آشکارا تمایل خود را برای حمله به سایت غنی‌سازی اورانیوم اعلام کرده است و دولت آمریکا صدها میلیون دلار برای تولید بمبی با این هدف سرمایه‌گذاری کرده است.”

رهبر انقلاب کوبا همچنین از برنامه انرژی هسته‌ای ایران دفاع کرد و گفت: “ایران جنگ‌افزارهای هسته‌ای ندارد.”

وی افزود که برخورداری تهران از فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم به معنای تولید جنگ‌افزارهای هسته‌ای نیست.

کاسترو با انتقاد از معیارهای دوگانه هسته‌ای غرب یادآور شد که رژیم اسرائیل با کمک و همکاری آمریکا جنگ‌افزارهای هسته‌ای تولید می‌کند.

آمریکا و برخی از هم‌پیمانان غربی این کشور به همراه رژیم اسرائیل همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم کرده است و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه و بین‌المللی و همچنین تهدید به حمله نظامی علیه ایران استفاده می‌کنند.

ایران با رد این ادعاها تاکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.