- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جهاد اقتصادی با همت بالای مردم و مسئولان امکانپذیر است

عسلویه نیوز؛ امام جمعه عسلویه گفت: جهاد اقتصادی با همت و ایمان بالای مردم و مسئولان امکانپذیر است.

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک سال نو اظهار داشت: نوروز در فرهنگ ایرانی ارزش و اهمیت خاصی دارد و همواره مردم ایران در ایام نوروز با آیین خاصی سال نو را گرامی می‌دارند و این امر ارزش زیادی دارد و نشان دهنده فرهنگ بالای ایران است.
وی در ادامه به نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها در واقع دقت و مطالعه بسیار بالایی دارند و این نامگذاری‌ها برکات زیادی برای کشور در بر دارد.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم و با همت مضاعف و با کار و فعالیت شبانه‌روزی برای تحقق جهاد اقتصادی حرکت کنیم و اطمینان داریم که با همت بالا و با اراده و ایمان می‌توانیم در راستای پیشرفت چشمگیر اقتصادی موفق شویم و در واقع جهاد اقتصادی با همت و ایمان بالای مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.
گنجی در ادامه با بیان تلخ و شیرین سال گذشته تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال گذشته شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی بود و دولت با اجرای طرح تحول اقتصادی در واقع گام بزرگی برای پیشرفت کشور برداشت.
وی ادامه داد: در بسیاری از امور بویژه در پارس جنوبی شاهد حرکات ارزشمندی بودیم و این حرکات باید تداوم یابد تا بتوانیم به اهداف بلند برسیم.
امام جمعه عسلویه همچنین بر اجرایی شدن مصوبات دولت در عسلویه تاکید کرد و گفت: اگر مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی اجرایی شود، مشکل اشتغال در استان بوشهر ریشه‌کن می‌شود و انتظار داریم که مسئولان در این زمینه همت بیشتری به خرج دهند.
گنجی به برخی از اقدامات سازمان منطقه ویژه اشاره کرد و عنوان داشت: طرح‌های خوبی در دو سال گذشته توسط مدیران سازمان منطقه ویژه اجرایی شده و در زمینه توسعه زیرساخت‌های منطقه عسلویه و شهرستان کنگان شاهد عملکرد بسیار خوبی هستیم.
وی اضافه کرد: دسترسی مردم منطقه عسلویه و ۲۱ روستای منطقه به آب سالم آشامیدنی که در سال گذشته اتفاق افتاد در واقع امری بسیار مهم است که مردم عسلویه پس از سال‌ها از آب سالم و بهداشتی می‌نوشند و باید از مسئولان منطقه ویژه و وزارت نفت تجلیل کنیم.
امام جمعه عسلویه در ادامه خواستار تلاش برای موفقیت در سال جدید شد و افزود: امسال باید سال موفقیت در تمام زمینه‌ها باشد و به ویژه در حوزه اقتصادی باید تلاش دوچندانی داشته باشیم.
گنجی در ادامه اظهار داشت: عسلویه قطب اقتصادی کشور است و نیازمند توجه بیشتری است و جوانان این شهر نباید آرزوی امکانات اولیه رفاهی و ورزشی را داشته باشند.