- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نجف‌زاده: من سند زنده فقدان دموکراسی و آزادی در فرانسه هستم

کامران نجف زاده گفت: آن فضای فرانسوی مبتنی بر دمکراسی و آزادی که برخی عوامانه در ذهن‌ها ساخته‌‌اندحقیقت ندارد و من سند زنده آن هستم.

کامران نجف‌زاده خبرنگار واحد مرکزی خبر بامداد امروز در بدو ورود به تهران در جمع اصحاب رسانه و در توضیح وقایع رخ داده در مورد خودش در فرانسه اظهار داشت: در طول ۱۸ ماه حضوری که طبق مجوز فرانسه وارد این کشور شده بودم، مراحل خیلی سخت و دشواری را طی کردیم و محدودیت‌های دولت فرانسه از همان اول آغاز و هر روز بیشتر می‌شد، آنها حتی کارت خبرنگاری من را به این راحتی‌ها نمی‌دادند.

وی افزود: مثلا از جمله محدودیت‌هایی که ایجاد کردند، این بود که بعد از مدتی به من گفتند شما نمی‌توانید به کاخ الیزه بروید در حالی که دو سه ماه اول این اجازه را داشتم بعد به من گفتند که حق نداری به مجلس بروی و بعد گفتند از خاک فرانسه نمی‌توانید بیرون بروید حتی در کشورهایی که حوزه شینگن است نمی‌توانید تردد کنید و همین‌طور فضا را تنگ‌تر می‌کردند.

نجف‌زاده ادامه داد: بعد از ۱۸ ماه فعالیت رسانه‌ای من، در جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه، به این جمع‌بندی رسیده بودند که خبرنگار واحد مرکزی خبر در آنجا یک‌سری مواردی را رعایت نکرده و خطوط قرمز را شکسته است و در افکار عمومی فرانسه نفرت ایجاد کرده که در این رابطه نامه مکتوبی را به بیرون ارائه دادند.

این فعال رسانه افزود: این برای من تجربه بسیار خوبی بود و حداقل خودم فهمیدم که فرانسه با وجود اینکه مدعی دمکراسی و جهان آزاد رسانه‌ها است، در عمل چه مقدار به آن اعتقاد داشته و چقدر می‌تواند به آن پای‌بند باشد.

وی تاکید کرد: اگر من دوباره به فرانسه برگردم مجددا در مورد موزه لوور فرانسه گزارش تهیه می‌کنم و می‌گویم که این اشیاء عتیقه را چگونه دزدیده‌اند؟، مجددا در مورد نیروگاه هسته‌ای اوریدف که ۵۰ درصد سهام آن متعلق به ایران است گزارش تهیه می‌کنم و این سوال را مطرح می‌کنم که سهم ایران کجاست؟!

نجف‌زاده ادامه داد: مجددا گزارش تهیه می‌کنم و ماجرای خون‌های آلوده به ویروس ایدز را که برای اولین بار از فرانسه به ایران وارد شد را مورد بررسی قرار داده و می‌گویم فرانسوی‌ها هنوز غرامت آن را به ما نداده‌اند؛ اینها سوال‌هایی است که وظیفه من است که به عنوان خبرنگار بپرسم.

وی در ادامه با بیان اینکه من در حالی که در فرانسه بودم از آقای احمدی‌نژاد هم سوال‌هایی را پرسیدم و اگر انتقادی هم وجود داشت آن را مطرح کردم، گفت: آن فضای فرانسوی مبتنی بر دمکراسی و آزادی که برخی عوامانه در ذهن‌ها ساخته‌ بودند حقیقت ندارد و من سند زنده آن هستم.

خبرنگار واحد مرکزی خبر خاطرنشان کرد: نکته جالب آنکه آنها یکی از اتهاماتی که به من زدند اخلال در نظم عمومی فرانسه بود، لذا من به آن پلیس فرانسوی گفتم که اندازه قد و هیکل من چقدر است که در نظم عمومی فرانسه اخلال ایجاد کرده باشم؛که این نکته بسیار جالبی است.

کامران نجف‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در توضیح شرایط کاری خود در فرانسه، گفت: بسیاری از جاها در انجام فعالیت‌های حرفه‌ای محدودیت اعمال می‌شد، گرچه من در مصاحبه کردن در سطح شهر مشکلی نداشتم، اما در تمام ۱۸ ماه اجازه سفر به ایران را به من ندادند.

وی ادامه داد: در این مدت دهها خبرنگار فرانسوی وارد ایران شدند و ویزا گرفتند و حتی خبرگزاری فرانسه در تهران کارش را به راحتی انجام می‌داد، اما با اتهام‌های عجیب و غریب که مرغ پخته از آن خنده‌اش می‌گیرد به دنبال بهانه‌ای بودند که اخراج خبرنگار فرانسوی را که در اغتشاشات شرکت کرده بود را تلافی کنند و این در حالی بود که از نظر سازمانی من در مقابل خبرنگار فرانسوی نبودم.

نجف‌زاده با تاکید بر اینکه این اقدام فرانسه موجب شد بخش عظیمی از افکار عمومی در ایران ضربه بخورد، گفت: آنها سعی می‌کردند که در ویترین شعار، خود را موجه جلوه دهد، اما امروز در فرانسه یک لابی محدود و یک دولتی بر سر کار است که طبق نظر سنجی‌ها ۷۰ درصد مردم قبولش ندارند و این اقدام را نمی‌شود به حساب روابط بیش از ۲۳۰ ساله مردم ایران و فرانسه گذاشت؛ بنابراین این اقدام غیرقابل قبول از سوی دولت فرانسه یک اشتباه استراتژیک از نگاه ارتباطاتی بود، چرا که فرانسه مدعی آزادی است.

وی با تاکید بر اینکه من تمام قوانین فرانسه و حرفه‌ای را رعایت کرده‌ام، گفت: آنها بدون هیچ مصداق و دلیل قانع‌کننده‌ای و بدون تفهیم اتهام حتی فرصت توضیح و دفاع را هم به من ندادند که در این زمینه‌ها صحبت‌های زیادی دارم که در موقع خود بیان خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در ادامه فعالیت حرفه‌ای و کاری‌ رسانه‌ای خود چه برنامه‌ای دارد، پاسخ داد: من اکنون خبرنگار واحد مرکزی خبر هستم.