- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دایی: امیدوارم داور در نتیجه دربی تاثیر نداشته باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم داور مسابقه با استقلال، چه ایرانی و چه خارجی در نتیجه بازی تاثیر نداشته باشد.

علی دایی ۴ روز مانده به دربی ۷۰ گفت‌وگویی با سایت باشگاه پرسپولیس انجام داده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

*پرسپولیس در برابر ملوان شروع خوب و پایانی تلخ داشت!
به نظرم نمی‌توان برای این شکست دلیلی جز دو اشتباه فردی و بچه‌گانه از سوی بازیکنان خودمان بیان کنیم و جالب اینکه روی هر دو گل، بیشتر از آنکه بازیکنان حریف صاحب موقعیت شوند، اشتباهات فردی بازیکنان ما باعث باز شدن دروازه‌ شد.

*خیلی ها معتقدند بازیکنان ۲ اخطاره، برای اینکه دربی را از دست ندهند خیلی محتاط بازی کردند!
من هم با شما هم عقیده هستم. متاسفانه دو اخطاره‌های ما برای اینکه شانس بازی مقابل استقلال را از دست ندهند کمتر از انتظار ظاهر شدند و این موضوع نیز یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس در انزلی بود!

*در بازی چهارشنبه تا چه اندازه ترکیب اصلی دچار تغییرات می‌شود؟
مطمئن باشید در برابر استقلال تغییراتی در ترکیب اصلی خواهیم داشت. همه دایی را می شناسند که تحت تاثیر اسم و سابقه کسی قرار نمی‌گیرد. به همین جهت قصد دارم بازیکنانی که در تمرینات قبل از مسابقه با انگیزه و آماده نشان دهند را در ترکیب اصلی قرار دهم.

*از استقلال کنونی چقدر شناخت دارید؟
تقریبا اکثر بازی‌های استقلال را دیده‌ام و این تیم را حریف قابل احترام و بزرگی می دانم که در تمام خطوط بازیکنان خوبی در اختیار دارد و تصور می‌کنم بازی سختی پیش رو داریم.

*علی دایی تا چه اندازه به ایرانی یا غیر ایرانی بودن داور دربی حساسیت دارد؟
راستش برای من فرقی نمی‌کند. مهم این است که صادقانه و هوشیارانه قضاوت کند و حق را به حقدار بدهد. البته هیچ داوری نمی‌تواند ادعا کند که اشتباه نمی‌کند، اما درصد اشتباه و عمدی یا غیر عمدی بودن خطاها مهم است. چه بسا که بارها مشاهده شده که داوران خارجی دربی نیز اشتباه داشته‌اند. به همین جهت، امیدوارم داوری چه ایرانی و چه خارجی نقشی در نتیجه بازی نداشته باشد.

*مهم‌ترین خاطره شما در سال‌هایی که به عنوان بازیکن در برابر استقلال بازی می‌کردید، چیست؟
خاطره زیاد دارم، اما هیچ وقت بازی سال ۱۳۷۳ که با نتیجه ۲ بر صفر از حریف پیش افتادیم را فراموش نمی‌کنم. در آن دیدار درحالی که حاکم توپ و میدان بودیم، به دلیل جو حاکم، بازی مساوی و بالاخره نیمه کاره تمام شد که متاسفانه به خاطر مسائل بوجود آمده حاشیه‌ای در مسابقه، بازی ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد. این دربی یکی از دربی‌هایی بود که هیچ وقت فراموش نمی‌کنم چون پرسپولیس می‌توانست به راحتی در آن بازی صاحب یک پیروزی پر گل شود.