- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

همایش خانواده سالم در عسلویه برگزار شد

“عسلویه نیوز” بعد از ظهر امروز همایش خانواده سالم با حضور خانواده‌های کارکنان پارس جنوبی و جمع زیادی از خانواده‌های مهمانان نوروزی در سالن سینمای کمپ شیرینو برگزار شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” استاد برجسته دانشگاه در همایش خانواده سالم به ویژگی‌‌های خانواده سالم اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند در سوره اعراف می‌فرماید که اگر خانواده‌ای سالم باشد، ثمره و محصول آن خانواده نیز سالم خواهد بود و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با صداقت و عشق. 

دکتر عظیم‌زاده اردبیلی افزود: در کلام بزرگان دینی ما نیز خانواده سالم خانواده‌ای تشریح شده که براساس صداقت، اعتماد، عشق، عاطفه و محبت بنیان گذاشته شده است.

وی یادآور شد: وقتی به خانواده امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نگاه می‌کنیم می‌بینیم که رکن اصلی و اساسی خانواده ایشان عشق و مودت است؛ حرف اساسی خانواده امیرالمومنین(ع) عشق و مودت بود و ما برای این مسئله در قرآن هم مثال داریم؛ خداوند می‌فرماید از جنس خودتان برای‌تان همسر آفریدیم و این یعنی که زن را برای مرد و مرد را برای زن آوردیم و هردوی این‌ها باید امکان سکونت آرامی برای هم به وجود بیاورند و باعث آرامش روحی و روانی هم بشوند.

عظیم‌زاده اردبیلی به اهمیت عشق و مودت از منظر پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فکر کنید که چقدر این مودت مهم است که پیامبر(ص) می‌گوید من برای ۲۳ سال پیامبری از شما امتم هیچ نمی‌خواهم جز مودت نسبت به اهل بیتم.

وی اضافه کرد: ببینید این مودت چه ارزشی دارد که حضرت محمد(ص) این‌گونه بر آن تاکید دارد؛ این مودت باعث استحکام، پایبندی و آرامش خانواده است و هر خانواده‌ای که در آن مودت وجود داشته باشد، خداوند نیز رحمت خود را از آن خانواده دریغ نمی‌کند.

عظیم‌زاده اردبیلی در ادامه در ارتباط با مسایلی که جلوی به وجود آمدن خانواده سالم را می‌گیرند، گفت: وقتی قرآن از کلمه زوج و زوجه استفاده می‌کند یعنی بین زن و مرد یک پیوستگی وجود دارد و زن بدون مرد و مرد بدون زن معنا ندارد و دیگر مسئله فرد در میان نیست.

این استاد دانشگاه افزود: در خانواده مسئله مهم تطابق اصول و مبانی زندگی زوجین با یکدیگر است؛ یک زوج نباید با همدیگر در زمینه‌های مختلف اختلاف بنیادی داشته باشند؛ تفاوت در اعتقادات، تفاوت تحصیلی، تفاوت شان خانواده‌ها، تفاوت طبقاتی و غیره. این‌ها مسایلی است که جلوی به وجود آمدن یک خانواده سالم را می‌گیرد.

در این مراسم برنامه‌های متنوعی با حضور خانواده‌ها برگزار شد.