- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گردشگر آلمانی: عسلویه در جهان دارای شهرت و جاذبه‌های زیادی دارد

عسلویه نیوز؛ تعدادی از گردشگران خارجی با حضور در منطقه پارس جنوبی از بخش‌های مختلف این منطقه بازدید کردند و از جاذبه‌های این منطقه دیدن کردند و از مردم ایران و بویژه مردم جنوب کشور به عنوان مردمانی مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی یاد کردند.
به گزارش عسلویه نیوز، کریستان کول امروز در حاشیه بازدید از پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه با اشاره به تاسیسات عظیم نفت و گاز عسلویه اظهار داشت: از بیشتر کشورهای جهان بازدید کرده‌ام و این تاسیسات نفت و گاز در نوع خود منحصربه فرد است و تجمع این همه تاسیسات در یک منطقه بسیار جالب توجه است.
وی افزود: در چند روز اخیر در جنوب ایران بوده‌ایم و طبیعت زیبا و سواحل بکر و آب و هوای مطلوب موجبات رضایت خاطر ما را فراهم کرد.
این گردشگر آلمانی با تمجید از مهمان‌نوازی مردم ایران بویژه مردم استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم ایران مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی هستند و هر چیزی که نیاز داشته باشیم برای ما فراهم می‌کنند و رفتار بسیار خوبی دارند و بر خلاف تبلیغات رسانه‌ها، ایران کشوری امن و زیبا با مردمانی خوب است.
کول با اشاره به بازدید از نمایشگاه و موزه مدرسه کالو بیان داشت: با مدرسه کالو از طریق اینترنت آشنا شدم و برایم بسیار جذاب بود و مردم روستای کالو و معلم مدرسه و محیط آن همه جذابیت داشتند و دوست دارم باز هم از این مدرسه بازدید کنم.
گردشگر کشور لیتوانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه گفت: در مجموع از سفر به ایران راضی هستم و آنچه مشاهده کردم فراتر از انتظاراتم بود و به ویژه سواحل جنوب ایران فوق‌العاده است.
ویلیام کاتن افزود: این برای نخستین بار بود که از ایران بازدید داشته‌ام و البته مطالعاتی در مورد جاذبه‌های این کشور داشتم و سفر ما تا ۱۲ روز دیگر ادامه دارد و از سایر اماکن نیز بازدید می‌کنیم.
گردشگر برزیلی نیز اظهار داشت: کشور ایران می‌تواند از راه گردشگری درآمد بیشتری داشته باشد و با وجود جاذبه‌هایی که دارد، امکانات کافی برای گردشگران فراهم نشده است.
خوزه کاراما اضافه کرد: مهمان‌نوازی مردم ایران بسیار خوب و عالی است و ما از حضور در این کشور با مشکلی مواجه نشدیم.
وی بیان داشت: عسلویه و پارس جنوبی در دنیا شهرت دارد و جاذبه‌های زیادی دارد و خوشحال هستیم که در این منطقه قرار داریم.