- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در سال جاری

مدیر‌عامل منطقه ویژه پارس جنوبی از راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در سال جاری خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز، سید‌پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز هشتم فروردین برای همیشه در عسلویه و پارس جنوبی و صنعت نفت ماندگار ‌و این روز بزرگ‌ترین روز در تاریخ پارس جنوبی است.
وی افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در عسلویه موجب افزایش روحیه و تقویت روحی و روانی کارکنان و مدیران پارس جنوبی شده و با تلاش و همت دوچندان در راستای توسعه و شکوفایی اقتصادی حرکت می‌کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی اضافه کرد: باید در راستای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی تلاش و همتی متعالی صرف شود و باید با مجاهده اقتصادی برای موفقیت روزافزون صنعت نفت تلاش کنیم.
موسوی گفت: در آغاز سال جهاد اقتصادی، حضور تاریخی مقام عظمای ولایت در عسلویه همه ما را امیدوارتر کرده و حرکت در مسیر موفقیت با شتاب و کیفیت بیشتری تداوم پیدا می‌کند.
مدیر‌عامل پارس جنوبی از راه‌اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: بدون تردید در سال جاری این دو فاز به بهره‌برداری می‌رسند و بیش از ۵۰ میلیون متر‌مکعب گاز روزانه بر ظرفیت گاز موجود کشور افزوده می‌شود و این امر بسیار ارزشمند و مهم است.
موسوی ‌: هم‌اکنون شاهد تلاش و فعالیت خوبی در منطقه پارس جنوبی هستیم و فازهای مختلف نیز با شتاب و کیفیت خوبی در حال اجرا هستند و تمام دست‌اندرکاران صنعت نفت مصمم به اتمام فازها در موعد مقرر هستند.
وی از راه‌اندازی ۸ فاز پارس جنوبی در سه سال آینده خبر داد و بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و تا انتهای سال ۱۳۹۲ تعداد هشت فاز پارس جنوبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بیش از ۲۰۰ میلیون متر‌مکعب به ظرفیت تولید گاز روزانه کشور اضافه می‌شود.
مدیر‌عامل پارس جنوبی تصریح کرد: پارس جنوبی نگین درخشان صنعت نفت و گاز کشور است و توسعه این منطقه ارزش بسیار زیادی دارد و بدون تردید باید از تمام توانمندی‌های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت مورد نظر باشیم و هرگونه کم‌کاری در این راستا در واقع موجب کند شدن کار را فراهم می‌کند.
موسوی خاطرنشان کرد: سال جهاد اقتصادی باید سال شکوفایی اقتصاد کشور باشد و همه مردم و مسئولان در این امر وظیفه سنگینی دارند.