- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱۲ فروردین عید بزرگ ملی و دینی ملت ایران است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ۱۲فروردین ماه عید بزرگ ملی و دینی برای ملت ایران است که باید گرامی داشته شود و در گذر ایام نباید این روز را به فراموشی بسپاریم.

حجت الاسلام جواد اسماعیلی نیا به مناسبت ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی افزود: ۱۲فروردین روز تولد جمهوری اسلامی و روز به ثمر نشستن همه زحمات ملت ایران است که باید به پاس خون هزاران شهید این روز به نحو مطلوب گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: گرامی داشتن این روز بزرگ به جهانیان نشان می دهد که ملت ایران بعد از ۳۳سال از عمر انقلاب همچنان خواهان نظام جمهوری اسلامی هستند.

اسماعیلی نیا اضافه کرد: براساس نظام جمهوری اسلامی دخالت مردم بر سرنوشت خود براساس شرع مقدس است.

وی اظهار داشت: همچنین بهترین نوع حکومت، حکومت جمهوری اسلامی است که امروز در دنیا به الگویی تبدیل شده و اکثر کشورها در مواقع حساس و سرنوشت ساز بدنبال اینند که ببینند ایران چه موضعی در مقابل برخی مسایل می گیرد.

اسماعیلی نیا اضافه کرد: روز ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی از حیث جمهوریت و مردم سالاری دینی است و امروز بسیاری از روشنفکران و آزادیخواهان بدنبال این تفکر امام که آن روز گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر هستند.

وی یادآور شد: رای نزدیک به ۱۰۰درصدی مردم ایران در روز ۱۲فروردین ماه ۵۸ باعث اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی شد و امروز نیز به پشتوانه همین آرای مردم است که این نظام با عزت و سربلندی پابرجا ایستاده است.

اسماعیلی نیا گفت: جمهوری اسلامی با اراده مستحکم مردم و جوانان آن روزگار به وقوع پیوست امروز نیز بعد از ۳۳سال این نظام باید توسط جوانانی که از جوانهای آن روز نیز بهتر و متعهد ترند پاسداری شود. 

منبع: ایرنا