- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نخل تقی تنها شهر کشور که آبفا ندارد

عسلویه نیوز: رییس شورای اسلامی شهر نخل تقی گفت: نخل تقی تنها شهری در کشور بوده که توزیع آب آن توسط شورا صورت می گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی “عسلویه نیوز” علی رحمانی افزود: متأسفانه از سال ۴۲ تاکنون وظیفه توزیع آب برعهده شورای این شهر بوده است.
 
وی در واکنش به خبرنگار “عسلویه نیوز” که گفته بود تاکنون تنها سه دوره شورای اسلامی شهرها تشکیل شده است، افزود: در سال هایی که شوراها فعال نبودند نیز آب شرب توسط انجمن شهر توزیع می شد.
 
رحمانی با بیان این که شورا از یک هزار تومان تا پنج میلیون تومان پول آب را خودش پرداخت می کند، اظهار داشت: پس از مشخص شدن آب مصرفی، شورا مبالغ مربوطه را به شرکت آب و فاضلاب شهری پرداخت کرده و سپس با صدور قبوضی آن را از شهروندان دریافت می کند.
 
وی با اشاره به رشد جمعیت و افزایش تعداد شهروندان نخل تقی ابراز داشت: هم اکنون و با توجه به توسعه شهر و همچنین افزایش جمعیت، توزیع آب توسط شورای اسلامی شهر بسیار مشکل شده و از شرکت آب و فاضلاب استان خواستار برعهده گرفتن این مسئولیت هستیم.
 
رییس شورای اسلامی شهر نخل تقی با قدردانی از زحمات دولتمردان به جهت آبرسانی به این شهر از طریق خط کوثر به “بوشهرنیوز” گفت: در حال حاضر و با اتصال شهر نخل تقی به خط کوثر، این شهر از آب آشامیدنی سالم و بسیار خوبی برخوردار شده اما فشار آب بسیار پایین است.
 
وی با بیان این که کیفیت آب شرب کنونی با آب شرب گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست از مسئولین استان خواستار اتصال مخزن ذخیره بیدخون به خط آبرسانی متعلق به شهر نخل تقی شد.
 
رحمانی با اشاره به نصب کنتور در این شهر تصریح کرد: با راه اندازی سیستم های جدید و نصب کنتور در منازل مردم، متأسفانه آب به درون بسیاری از منازل وارد نشده و برای ورود آن کنتورها باید برداشته شوند.
 
وی در پایان از مسئولین شرکت آب و فاضلاب شهری استان خواستار رفع این مشکل و همچنین تحویل گرفتن مدیریت توزیع آب در شهر نخل تقی شد.