- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

۱٫۲ میلیون گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کردند

بخشدار مرکزی کنگان گفت: ۱٫۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از بندر باستانی سیراف بازدید کردند.

خبرگزاری فارس: 1.2 میلیون گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کردند

حجت‌الاسلام محمد بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیراف اظهار داشت: بندر سیراف از بنادر مهم و تاریخی کشور است که روزگاری مرکز تجارت آسیا بوده و امروز مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی افزود: شهر تاریخی بندر سیراف به شماره ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده که در قرون سوم و چهارم هجری مرکز تجارت و بازرگانی ایران بوده و در جنوب کشور به همراه شیراز مطرح بوده است.

بخشدار مرکزی کنگان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ اثر ملی در مورد بندر سیراف ثبت شده و موزه مهم و ارزشمند سیراف نیز از دیگر آثار زیبا و تاریخی این بندر باستانی است.

بحرانی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی شاهد بازدید گسترده گردشگران داخلی و خارجی از سیراف بودیم و بازدید گردشگران از سیراف نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی ابراز داشت: از ابتدای تعطیلات تا روز سیزدهم بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر از بندر باستانی سیراف بازدید کرده‌اند و ستاد تسهیلات نوروزی نیز تدارکات لازم را برای مهمانان فراهم کردند.

این مسئول یادآور شد: باید از ظرفیت گردشگری سیراف بیش از پیش استفاده شود و ساماندهی موزه بندر سیراف و اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های این بندر باستانی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بخشدار مرکزی کنگان گفت: فرماندار کنگان و مسئولان گردشگری استان در سال‌های اخیر توجه خوبی به این بندر داشته‌اند که امیدوار هستیم شاهد ساماندهی و توسعه گردشگری در این بندر باشیم.