- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مردم مصر: به جای آمریکا ، ایران به ما پول بدهد

بسیاری از ناظران دلیل عدم مخالفت شورای نظامی مصر را دریافت کمک نظامی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری ارتش مصر از آمریکا می دانند.

نتایج یک نظر سنجی جدید از مردم مصر نشان می دهد که اکثریت قاطع مردم این کشور خواهان قطع کمک های مالی آمریکا به این کشور هستند.قاهره

به گزارش عصر ایران [1] نتایج یک نظر سنجی جدید موسسه نظر سنجی گالوپ آمریکا نشان می دهد که ۸۲ درصد از مردم مصر خواهان قطع کمک های مالی آمریکا به کشورشان و جایگزین شدن کمک های مالی ایران و ترکیه به این کشور هستند.

نتایج این نظر سنجی در حالی است که در نظر سنجی گذشته در دسامبر ۲۰۱۱ ، ۷۱ درصد از مردم مصر خواستار قطع کمک های مالی آمریکا بودند .

آمریکا پس از افغانستان ، پاکستان ، اسراییل و عراق بیشترین کمک های مالی سالانه را به مصر ارایه می دهد . این کمک ها از زمان امضای معاهده کمپ دیوید میان دولت انور سادات و رژیم اسراییل به عنوان پاداشی از سوی آمریکا به مصر پرداخت می شود.

در ماه های گذشته موضوع قطع کمک های مالی آمریکا یکی از جنجالی ترین سوژه های سیاسی در مصر بوده است و پارلمان مصر که تحت سلطه اسلامگرایان این کشور است خواستار قطع کمک های مالی آمریکا به این کشور شده است.

نظر سنجی گالوپ در ماه گذشته میلادی نشان داد که ۵۶ درصد از مردم مصر روابط نزدیک با آمریکا را به ضرر کشورشان می دانند . این رقم در مقایسه با دسامبر سال گذشته میلادی که ۴۰ درصد بود افزایش قابل ملاحظه ای نشان می دهد.

با وجود مخالفت اکثریت مردم مصر و نیز اسلامگرایان مصری با دریافت کمک های مالی و نظامی از آمریکا شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور تا کنون مخالفتی با دریافت کمک های مالی آمریکا نشان نداده است . بسیاری از ناظران دلیل عدم مخالفت شورای نظامی مصر را دریافت کمک نظامی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری ارتش مصر از آمریکا می دانند.

نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که تنها ۱۹ درصد از مردم مصر موافق سیاست های آمریکا هستند و ۶۵ درصد از مردم این کشور مخالف سیاست های واشنگتن بوده و ۱۶ درصد نظری ندارند.