- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هیوندای کره به همکاری با ایران خاتمه می دهد

گروه ” اتحاد در برابر ایران هسته ای ” که یک لابی حامی اسراییل در داخل آمریکا است ، هیوندای موتورز کره جنوبی را برای توقف فعالیت هایش در ایران در لیست سیاه قرار داده بود.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که شرکت کره ای “هیوندای موتورز ” به طور آرام و بی سروصدا همکاری با ایران را متوقف می کند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که در پی افزایش فشارها به این شرکت کره ای برای قطع همکاری با ایران این شرکت تصمیم گرفته است بی سروصدا به همکاری با ایران خاتمه دهد .

هیوندای

بنابر این گزارش گروه ” اتحاد در برابر ایران هسته ای ” که یک لابی حامی اسراییل در داخل آمریکا است ، هیوندای موتورز کره جنوبی را برای توقف فعالیت هایش در ایران در لیست سیاه قرار داده بود.

هیوندای موتورز کره قرار دادهای متعددی با ایران برای تولید خودرو دارد.

نیویورک تایمز می افزاید: مقامات این شرکت کره ای هنوز درباره خبر قطع همکاری هایشان با ایران واکنشی نشان نداده اند.

هفته گذشته شرکت آمریکایی جنرال موتورز نیز اعلام کرد که با توجه به تحریم های جدید علیه ایران شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن به عنوان شریک این شرکت آمریکایی ارسال محموله های قطعات خود به شرکت ایران خودرو ایران را متوقف می کند .

همچنین روزنامه نیویورک دیلی نیوز آمریکا نیز با انتشار خبری مشابه نوشته است که شرکت هیوندای موتورز کره پس از تصویب قانون تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور ، همکاری های خود با ایران را متوقف می کند.

بر اساس قانون جدید تحریم های آمریکا که در سنای این کشور در دست بررسی است ، مجازات های سخت تری برای شرکت ها ، بانک ها و موسسات حمل و نقل در صورت همکاری بانکی و نفتی با ایران اعمال خواهد شد و این موسسات و بانک ها از دسترسی به بازار آمریکا محروم می شوند.