- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بازتاب گسترده نشست خبری احمدی‌نژاد در رسانه‌های جهان

سخنان رئیس جمهور ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه که در آن به تحولات منطقه نیز اشاره کرد، با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان روبرو شد.

نخستین کنفرانس مطبوعاتی “محمود احمدی‌نژاد ” رئیس جمهور ایران در سال ۱۳۹۰ بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس که گزارشی را از بخش‌هایی از سخنان احمدی‌نژاد تهیه کرد، سعی کرد اختلاف موضع و عملکرد ایران و عربستان را در تیتر گزارش خود برجسته کند.

در گزارش این خبرگزاری تحت عنوان “فشار ایران بر عربستان، رقیب خود در خصوص ناآرامی‌های خلیج ” نوشت: رئیس جمهور ایران از رقیب منطقه‌ای خود یعنی عربستان خواست که نیروهای نظامی خود را از بحرین خارج کند.

آسوشیتدپرس به نقل از احمدی‌نژاد نوشت: عربستانی‌ها با استقرار نیروهای خود اقدام ناشایستی را مرتکب شدند… دولت بحرین نیز با کشتن مردم خود کار زشتی را مرتکب شد.

این خبرگزاری آمریکایی اظهارات رئیس جمهور ایران درباره دولت آمریکا را در بخش انتهایی گزارش خود جای داد و به نقل از احمدی‌نژاد نوشت: من باور دارم که دولت آمریکا امروز ننگین‌تر از دولت قبلی است. آمریکا و نقشه‌های آن محکوم به شکست هستند.

بخش زبان انگلیسی “صدای آمریکا ” در گزارشی تحت عنوان “ایران دخالت غربی در چالش‌های منطقه را محکوم کرد ” به انتقادات رئیس جمهور ایران از دولت “باراک اوباما ” و دخالت آن در امور خاورمیانه اشاره کرد.

صدای آمریکا به نقل از احمدی‌نژاد نوشت: هدف مداخلات غرب و آمریکا در کشورهایی نظیر لیبی و بحرین، تامین منافع اسرائیل است.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه افزود: احمدی‌نژاد گفت که آمریکا باید روابط دیپلماتیک بر پایه عدالت را در قبال ایران در پیش گیرد.

صدای آمریکا در ادامه گزارش خود انتقادهای احمدی‌نژاد از وضعیت فعلی دولت آمریکا را نقل نکرد و به نقل سوابق خبری درباره اظهارات قبلی رئیس جمهور ایران بسنده کرد.

خبرگزاری چینی “شینهوا ” نیز به نقد کشیدن کاخ سفید توسط احمدی‌نژاد را در عنوان خبر خود درباره کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور ایران با خبرنگاران گنجاند و نوشت: احمدی‌نژاد روز دوشنبه شعار “تغییر ” باراک اوباما را “دروغ ” دانست.

شینهوا به نقل از احمدی‌نژاد افزود: باور دارم اگر رئیس جمهور قبلی آمریکا با ننگ صحنه سیاست را ترک کرد جانشین او ننگین‌تر و زشت‌تر صحنه سیاست را ترک خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی “هاآرتص ” بار دیگر با هدف بزرگنمایی تهدید ایران علیه خود، تیتر گزارش خود درباره کنفرانس خبری رئیس جمهور ایران با خبرنگاران را به اظهارات احمدی‌نژاد علیه رژیم صهیونیستی اختصاص داد.

این روزنامه به نقل از احمدی‌نژاد نوشت: کشورهای عربی باید مراقب باشند که به آمریکا و متحدانش متکی نباشند.

خبرگزاری فرانسه نیز سعی کرد که شایعه جاسوسی ایران در کویت را برجسته کند و در گزارشی تحت عنوان “احمدی‌نژاد: ایران در کویت جاسوسی ندارد ” نوشت: احمدی‌نژاد هر گونه اتهامات مبنی بر جاسوسی تهران در کویت را تکذیب کرد.

این خبرگزاری به نقل از رئیس جمهور ایران افزود: ‌اینکه گفته می‌شود عده‌ای در کویت جاسوسی می‌کنند، جاسوسی چه چیزی را می‌کنند؟ کویت چه چیزی دارد که ایران بخواهد جاسوسی کند. اگر منظور مردم کویت هستند که با ما دوست هستند و اگر هم منظور دولت است، دولت کویت نیز دوست ماست.

پایگاه خبری شبکه الجزیره عربی در پوشش سخنان رئیس جمهور ایران نوشت: احمدی‌نژاد از عربستان سعودی خواست که نیروهای خود را از بحرین خارج کند و وی اعلام کرد که شورای همکاری خلیج [فارس] در برابر فشارهای آمریکا کرنش نشان داده است.

شبکه خبری المنار نیز نوشت که “محمود احمدی‌نژاد ” اعلام کرد که ایران طی سالی که گذشت با وجود تحریم‌ها از سوی دشمنان ملت ایران، پیروزی‌های بزرگی به دست آورد.

رویترز عربی نیز بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور ایران را پوشش داد. این خبرگزاری انگلیسی نوشت که محمود احمدی‌نژاد معتقد است که قیمت نفت به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید و قیمت‌های کنونی واقعی نیستند.

بی‌بی‌سی عربی نیز در پوشش بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد نوشت: رئیس جمهور ایران معتقد است که بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج [فارس] که در آن ادعا شده ایران در امور این کشورها دخالت می‌کند، تحت فشار آمریکا و همپیمانانش صادر شده است.

خبرگزاری رسمی کویت “کونا ” نیز در پوشش خبری کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور ایران نوشت: احمدی‌نژاد به تمایل کشور خود برای برقراری ارتباط با مصر اشاره کرد.

پایگاه خبری القدس نیز نوشت که رئیس جمهور ایران روز دوشنبه تاکید کرد که انقلاب‌های اخیر در دنیای عرب به پایان اسرائیل منتهی می‌شود.

این پایگاه خبری ادامه داد: احمدی‌نژاد گفت که تشکیل خاورمیانه جدید بدون اسرائیل و آمریکا نزدیک است و کشورهای عربی باید این موضوع را درک کنند که آمریکا بی‌وفاترین دوستی است که می‌توان با آن دوستی کرد.

پایگاه خبری “الشروق ” نیز نوشت: احمدی‌نژاد گفت که آمریکا به دنبال تخریب روابطمان با کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما ما به این کشورها می‌گوییم که متهم کردن ایران هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و ما همچنان آماده هستیم که دست دوستی را دراز کنیم.

پایگاه خبری عرب‌آنلاین نیز نوشت که احمدی‌نژاد اعلام کرد که کشورهای عربی نباید به آمریکا و همپیمانانش اعتماد کنند چون هدف نهایی آمریکا نجات اسرائیل است.