- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شرکتهای ایرانی به فناوری اجرای سقف مخازن “ال پی جی” دست یافتند

عسلویه نیوز” شرکتهای ایرانی برای اولین بار در برنامه توسعه صنعت نفت به فناوری ساخت، اجرا و نصب سقف مخازن ال پی جی دست یافتند .

 

به گزارش عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از نصب و اجرای نخستین سقف مخزن ال پی جی فاز ۱۳ توسط سازندگان ایرانی خبر داد و گفت: برای نخستین بار پیمانکاران فاز ۱۳ انحصار شرکتهای خارجی را در اجرای این بخش از توسعه طرحهای پارس جنوبی شکستند.

 

علیرضا ارزنده با اشاره به احداث یک مخزن ذخیره سازی ال پی جی در مدت ۲۰۱ روز توسط شرکتهای ایرانی افزود: ساخت و اجرای چنین طرحی در مدت زمان ۲۰۱ روز، رکورد عملیاتی جدیدی محسوب می شود که در دوره اجرای این بخش از طرحهای پالایشگاهی پارس جنوبی توسط شرکتهای داخلی و خارجی ،  بی سابقه بوده است .

 

وی همچنین از اتمام مراحل حفاری نخستین چاه فاز ۱۳ خبر داد و عنوان کرد: حفاری چاه دوم این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی تا دو هفته دیگر آغاز می شود.

 

ارزنده با بیان اینکه عملیات ساخت نخستین پایه سکوی این فاز برای نصب در بلوک دریایی فاز ۱۳ساخته و آماده حمل شده است، زمان انجام عملیات تکمیلی (Roll Up ) دومین جکت این پروژه را پایان فروردین ماه اعلام کرد و گفت: با آماده سازی و نصب این جکتها توسط شرکت صدرا، مراحل حفاری توسعه ای این فاز به زودی آغاز می شود .

 

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با ارایه گزارشی از تازه ترین عملکرد کارکنان این فاز در تعطیلات نوروز عنوان کرد: در هفته نخست فروردین ماه بیش از ۲ هزار تن سازه و  تجهیزات متنوع  شامل انواع  راکتورها، برجها، جداکننده ها و مبدل ها نصب شده است .

 

ارزنده از پیشرفت ۵۱ درصدی بخش خشکی فاز ۱۳ خبر داد و افزود: فاز ۱۳ در ردیف فازهای جدید در حال توسعه با تکیه بر توان سازندگان و پیمانکاران ایرانی در اجرای برنامه زمان بندی توسعه طرحهای پارس جنوبی تاکنون پیشرو بوده است .