- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی برای کشور تولید ثروت می‌کند

“عسلویه نیوز” مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در سازمان منطقه ویژه پارس با مدیر عامل این سازمان دیدار و در خصوص برخی مسائل فیمابین گفت و گو کرد. [1]

به گزارش پایگاه خبری عسلویه نیوز؛سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در این دیدار با اشاره به نقش پارس جنوبی در اقتصاد کشور گفت: رویکرد ما حمایت از سرمایه‌گذاری در منطقه است لذا با این دیدگاه هیچ تفاوتی نیز میان بخش دولتی و یا خصوصی وجود ندارد زیرا اعتقاد داریم سرمایه‌گذاری ضمن ایجاد ارزش افزوده ‏، برای کشور تولید ثروت می کند.

اسدی وجود اراضی مناسب، نزدیکی به خوارک اصلی و آب‌راه بین المللی خلیج فارس و وجود بنادر متعدد برای پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر را از ظرفیت های مهم منطقه برای سرمایه گذاری دانست و افزود: شرایط برای سرمایه‌گذاری در بخش های پایین دستی و میان دستی منطقه فراهم است و تسهیل گری در سرمایه گذاری از مهمترین اهداف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

حسین مدرس خیابانی نیز با اشاره به نقش راهبردی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تجارت کشور گفت:در شرایط تحریم هدف اصلی دشمن اختلال در جریان واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی به کشور است که خوشبختانه با تدابیری که توسط دولت اندیشیده شده است همه اهداف دشمنان ناکام مانده است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشتیرانی ستون فقرات تجارت جهانی کشور است افزود: تمام تلاش همکاران ما در کشتیرانی این است که جریان صادرات و واردات کالا به کشور مختل نشود بنابراین با وجود تلاش دشمن برای اختلال در این زمینه و همچنین توقف همکاری شرکت های حمل و نقل خارجی بویژه در بخش دریایی خوشخبتانه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در کشور بوجود نیامده است که این خود یک دستاورد بزرگ برای کشتیرانی جمهوری اسلامی است.