- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تشکیل ستاد احیای امر به معروف با رویکرد فرهنگ حجاب و عفاف

عضو کمیته فرهنگی شرکت گاز ایران از تشکیل دفتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان جم خبر داد.

خبرگزاری فارس: تشکیل ستاد احیای امر به معروف با رویکرد فرهنگ حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام علی رضایی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در بین کارکنان شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه وزارت نفت امر مهمی است و در سال گذشته اقدامات موثری در این راستا انجام گرفت.

عضو شورای فرهنگی شرکت خدمات گاز ایران از تشکیل شورای قرآنی برای نظام بخشیدن به فعالیت‌های مستمر قرآنی در سطح خانواده‌ها خبر داد و افزود: تشکیل این شورا از اهداف اصلی طرح گسترش برنامه‌های مسجد‌النبی (ص) است.

رضایی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه هفته در مساجد برای پوشش دادن اوقات فراغت ساکنین، برگزاری همایش نماز با حضور اساتید کشوری بین خانواده‌ها و تشویق آنان به نماز نیز در برنامه گسترش فعالیت‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: تشکیل دفتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین ترویج روحیه تعاون و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موارد گسترش برنامه‌های شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: طرح نظرسنجی از ساکنین به صورت فرم‌های مخصوص بین خانواده‌ها در زمینه مسائل دینی و فرهنگی، بررسی گرایش به نماز در بین ساکنین و بررسی میزان گرایش ساکنین به کتاب‌خوانی مذهبی نیز به دقت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رضایی اذعان داشت: سنجش نگرش مذهبی خانواده‌ها ، آسیب‌شناسی آموزشی دینی در ساکنین، فرهنگ‌سازی در زمینه پرهیز از اسراف نیز از دیگر مواردی است که در سال جدید در برنامه‌های فرهنگی شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اجرای طرح تکریم نمازگزاران نیز انجام خواهد شد و تلاش خواهد شد دوره آموزشی توجیهی توسعه و ترویج نماز ویژه نونهالان نیز برگزار شود.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی در راستای فرهنگ‌سازی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.