- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

صادرات بنزین ایرانی تا پایان سال ۹۱

وزیر نفت از صادرات بنزین تولید کشور تا پایان سال جاری خبر داد و درباره افزایش حامل‌های انرژی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: این موضوع در حال بررسی است.

خبرگزاری فارس: صادرات بنزین ایرانی تا پایان سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رستم قاسمی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی در استانداری مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها از صادرات بنزین تولید کشور به کشورهای همسایه خبر داد.

وی گفت: به مردم ایران این نوید را می‌دهیم که تا پایان سال ۹۱ بنزین تولیدی کشور به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فرآورده‌های نفتی کشور صادر می‌شود، گفت: نیاز بنزین کشور در داخل تامین می‌شود.

وی در ادامه به موضوع اکتشاف نفت در حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: کار اکتشاف نفت در نخستین بلوک اکتشافی دریای خزر به اتمام رسید و ذخیره بسیار مناسبی، این میدان گازی در خود دارد.

قاسمی در ادامه از پیگیری وزارت نفت برای اکتشاف گاز در دیگر مناطق دریای خزر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نخستین بلوک اکتشافی ذخیره مناسبی در خود داشت نوید بسیار خوبی برای استان‌های شمالی برای حجم ذخایر گازی در خود دارد.

وی با بیان اینکه حوزه اکتشاف میدان گازی دریای خزر زیاد است، گفت: برای بهره‌برداری مناسب نیاز است تاسیسات بهره‌برداری از میادین گازی در دو استان مازندران و گلستان نیز ایجاد شود.

قاسمی در ادامه درباره طرح تحول صنعت نفت بیان داشت: با اجرای طرح تحول در صنعت نفت برای تعدادی از میادین گازی مشترک قرارداد منعقد شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به طرح تحول، نقشه راه برای صنعت نفت تهیه شد و امسال تکلیف بیشتر میادین مشترک نفتی مشخص می‌شود.

وی درباره افزایش حامل‌های انرژی با اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه گفت: این موضوع در حال بررسی است‌.