- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

باشگاه استقلال به طور رسمی به تصمیم سرمربی تیم ملی مبنی بر برنامه دادن به بازیکن ملی‌پوش این تیم اعتراض کرد.


به نقل از سایت باشگاه استقلال، محمد سررشته‌داری مدیر روابط‌ عمومی این باشگاه گفت: باشگاه استقلال همواره نهایت همکاری را با تیم ‌ملی ایران داشته و حتی برای موفقیت آن و همچنین مربی محترم تیم‌ملی، از قوانین بین‌المللی که سرمربی نامدار تیم‌ملی بهتر از بقیه از آن آگاه است نیز عبور کرده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، طبق قانون باشگاه‌ها موظفند تا ۷۲ ساعت قبل از دیدارهای رسمی به تیم‌ملی بازیکن بدهند، اما استقلال برای بازی‌های دوستانه ایران بازیکنان ملی‌پوشش را که تعداد آنها هم کم نیست، بیش از ۱۰ یا ۱۵ روز در اختیار تیم‌ملی قرار داده است. باشگاه استقلال ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، به صورت رسمی نسبت به حرکت اخیر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی اعتراض دارد که این اعتراض متوجه فدراسیون فوتبال و شخص آقای کی‌روش است.

مدیر روابط‌ عمومی باشگاه استقلال اظهار داشت: از کی‌روش که یک مربی بین‌المللی است، انتظار نمی‌رود که برای بازیکنی که به دلیل فشار مسابقات تیم‌ملی و استقلال مصدوم شده برنامه تمرینی تعیین و اعلام کند بازیکنی با این مشخصات نباید در لیگ بازی کند.

سررشته‌داری تاکید کرد: باشگاه استقلال با دو قهرمانی آسیا و افتخارات متعدد یک باشگاه تمام حرفه‌ای است که به صورت بین‌المللی ساختارسازی شده و خودش، کادر‌فنی، تیم‌ پزشکی و مربی بدنسازی نامداری دارد که بعضا آنها حتی در مقاطعی در تیم‌ملی نیز فعالیت داشته‌اند، پس با این حساب بازیکنان مصدوم ما زیر نظر همین مربیان و با رعایت همه‌جانبه آنها به میدان می‌آیند و البته که دوره درمانی و آماده‌سازی خود را نیز زیرنظر آنها دنبال می‌کنند.

وی گفت:‌ استقلال به واقع خودش تیم‌ملی است که باید توقع هواداران چند ده‌میلیونی‌اش را برآورده کند. با این شرایط ما نسبت به هواداران مسئول هستیم، ضمن اینکه در باشگاه استقلال همه به وظایف خود آگاه هستند و می‌دانند دقیقا چه باید بکنند. اینکه مربی تیم‌ملی بخواهد به بازیکن یک باشگاه برنامه بدهد در هیچ‌کجای دنیا مرسوم نیست و به عنوان مثال، امکان ندارد که در دوره مربیگری آقای کی‌روش در منچستریونایتد، سون گوران اریکسون به بازیکن آقای کی‌روش برنامه تمرینی داده باشد. از سرمربی محترم و نامدار تیم‌ملی توقع می‌رود که بین‌المللی‌تر عمل کرده و بازیکنان را تحت فشار نگذارند.

سررشته‌داری تصریح کرد: امیدواریم کی‌روش که مربی بین‌المللی و تابع قوانین مقررات حرفه‌ای است، همچنان بر این اصول خود پایدار بماند و در ایران تبدیل به مربی که قوانین را زیر پا می‌گذارد، نشود. مجددا ضمن آرزوی موفقیت برای تیم‌ملی، اعلام می‌داریم که تا جایی که قوانین حرفه‌ای باشگاه‌ها و البته مسئولیتی که در قبال هواداران داریم‌ زیر سوال نرود، همکاری همه‌جانبه‌ای با تیم‌ملی کشورمان خواهیم داشت.