- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برای شکست بارسلونا از کی‌روش کمک بگیر

تیم فوتبال چلسی و مربی آن روبرتو دی‌ماتئو برای شکست بارسلونا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از سرمربی تیم ملی ایران کمک می‌گیرد.


  به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس امروز در گزارش ویژه‌ای به این موضوع اشاره کرده که چلسی و سرمربی ایتالیایی آن می‌توانند از تجربه‌های گاس هیدینگ و کارلوس کی‌روش برای شکست بارسلونا استفاده کنند.

در گزارش این روزنامه آمده است:‌ وقتی که چلسی خود را برای رویارویی با بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کند دی‌ماتئو می‌تواند به مدیر باشگاه خود بگوید که شماره تلفن گاس هیدینگ و کارلوس کی‌روش را به او بدهد تا از آن ها برای شکست بارسلونا مشاوره بگیرد.

هیدینگ قطعا می‌تواند ارزش تماس گرفتن را داشته باشد. چرا که تیمش سه سال پیش در آستانه حذف بارسلونا قرار داشت. در آن زمان آبی‌های شهر لندن با برنامه خاصی بازی می‌کردند و این قدرت را داشتند که از پس هر حریفی بر بیایند. با این حال آن‌ها در پایان با گل اینیستا که در وقت‌های اضافی به ثمر رسید از صعود به فینال باز ماندند هر چند که نباید قضاوت بحث برانگیز تام هننیگ اوربو را در آن بازی نادیده گرفت.

دی‌ماتئو علاوه بر درس گرفتن از آن بازی می تواند به کتاب خاطرات گری نویل که اخیرا چاپ شده سری بزند. در جایی که مدافع پیشین منچستریونایتد نوشته است: ما دو فینال از سه فینالی که به آن صعود کرده بودیم را به بارسلونا واگذار کردیم اما در سال ۲۰۰۸ در نیمه نهایی آن‌ها را شکست دادیم. پایه و اساس برنامه منچستریونایتد در آن بازی از سوی کی‌روش طراحی شده بود.

نویل در ادامه کتابش آورده است: کی‌روش در تمرین‌های قبل از آن بازی بیشتر از هر زمانی جدی بود و فکر بزرگی در سر داشت. ما تا به حال این حد از توجه به جزییات در تمرین ندیده بودیم. او روی حضور بازیکنان در موقعیت‌های خودشان تاکید زیادی داشت. ما پشت سر هم این تاکتیک را تکرار می کردیم و حتی بعضی مواقع در حالی که توپ در دستانمان بود آرام آرام راه می‌رفتیم و تاکتیک را مرور می‌کردیم. با این حال دستورالعمل‌های کی‌روش بسیار ساده بودند. کریستیانو رونالدو باید از جلو آن‌ها را پرس می‌کرد، توس وظیفه داشت هر زمان که یحیی توره توپ را در دست می‌گیرد به او نزدیک شود، ما به آن‌ها اجازه می دادیم تا توپ را در اختیار داشته باشند اما در واقع خطری ایجاد نمی‌کردند.

مدافع پیشین منچستر در ادامه آورده است: با استفاده از پارک و رونی فضای دو بازیکن کناری بارسلونا یعنی مسی و اینیستا کاملا بسته شده بود اما پیچیده‌ترین وظیفه مربوط به اسکولز و کریک بود. کی‌روش برای این دو بازیکن موقعیت‌های خاصی در زمین در نظر گرفته بود. در نهایت بارسلونا در طول ۱۸۰ دقیقه نتوانست گلی به منچستر بزند و شیاطین سرخ با تک گل اسکولز به فینال راه یافتند.