- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راسموسن: ناتو هیچ قصدی برای مداخله نظامی در ایران ندارد

دبیر کل ناتو بار دیگر تاکید کرد که این سازمان هیچ قصدی برای مداخله نظامی در ایران و سوریه ندارد.

خبرگزاری فارس: راسموسن: ناتو هیچ قصدی برای مداخله نظامی در ایران ندارد

به گزارش فارس،”آندرس فوگ راسموسن” دبیرکل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در مصاحبه اخیر خود با روزنامه روسی “آرگومنتی آی فاکتی” تاکید کرد که ناتو هیچ قصدی برای مداخله نظامی در سوریه و ایران ندارد.

دبیرکل ناتو اعلام کرد: من رسما اعلام می کنم که ناتو هیچ قصدی برای حمله به ایران ندارد؛ من در کل بر این باورم که جامعه بین المللی فشارها بر ایران را افزایش خواهند داد اما راه حل این موضوع (برنامه هسته ای ایران) یک رویکرد سیاسی است.

راسموسن پیشتر نیز در مصاحبه با شبکه “تی آر تی” ترکیه با اشاره به اینکه ناتو قصد مداخله در ایران یا مشارکت نظامی علیه این کشور را ندارد، تصریح کرده است که فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور لازم است.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز درباره سوریه اعلام کرده بود که حتی اگر سازمان ملل تصمیمی مبنی بر حمایت از شهروندان سوریه اتخاذ کند و بر کشورهای خاورمیانه فشار آورد تا راهی برای خروج از خشونت‌ها در سوریه بیابند، متحدان غربی هیچ قصدی برای مداخله در سوریه ندارند.

این اظهارات راسموسن در شرایطی گزارش می شود که لفاظی های جنگ طلبانه غرب و اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران و همچنین تلاش کشورهای غربی، اروپایی و عربی برای مداخله در امور داخلی سوریه و بعضا صحبت درباره گزینه نظامی در این کشور همچنان ادامه دارد.