- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تلاش‌ دشمنان برای محدود کردن ایران حصار کشیدن به دور خودشان است

عسلویه نیوز” عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های دشمنان برای محدود کردن ایران اسلامی به معنای حصار کشیدن به دور خودشان است.

خبرگزاری فارس: تلاش‌ دشمنان برای محدود کردن ایران حصار کشیدن به دور خودشان است

به گزارشعسلویه نیوزعسکر جلالیان شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ایران در سال‌های اخیر در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای پیشرفت‌هایی چشمگیر داشته و این پیشرفت‌ها زمینه‌ساز حیرت دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری ۲۰ فروردین به نام انرژی هسته‌ای خاطر نشان کرد: نامگذاری ۲۰ فروردین ماه به نام انرژی هسته‌ای مصداق واقعی و عینی”خواستن توانستن است” که توسط جوانان دانشمند ایران اسلامی محقق شده است.

جلالیان در همین راستا اذعان داشت: در شرایطی که بسیاری از کشورها با واسطه‌‌ به فناوری هسته‌ای مجهز شده‌اند شاهد آن بوده‌ایم که ایران اسلامی با بهره‌برداری از دانش بومی و تخصص توانسته‌اند به پیشرفت‌های مهمی در زمینه انرژی هسته‌ای دست یابند.

این مسئول ابراز داشت: نامگذاری این روز در تقویم کشورمان به نام انرژی هسته‌ای به معنای آن است که میهن اسلامی ما به دانش هسته‌ای مجهز شده و جهانیان باید بپذیرند که ایران اسلامی از جمله بازیگران اصلی در عرصه فناوری هسته‌ای خواهد بود.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با دورنمایی که برای دستیابی به انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف ترسیم کرده در تلاش است با سرعت و قدرت در این مسیر گام بردارد و هر چه دقیق‌تر، کامل‌تر و سریع‌تر به این دانش در حوزه‌های مختلف مسلط شوند.

جلالیان اذعان داشت: کاربرد انرژی هسته‌ای در حوزه‌هایی چون پزشکی، کشاورزی، نانو و تکنولوژی‌های تک است و دستیابی ایران اسلامی به این تکنولوژی دشمنان را خشمگین کرده است.

وی خطاب به دشمنان و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در چند دهه گذشته تلاش‌های فراوانی برای دوری ایران از علوم مختلف کرده‌اند و ایران اسلامی با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به جهانیان ثابت کرد در عصر جهانی شدن خود و دیگران را نمی‌توان در بازه‌ای محدود محصور کرد.

این مسئول با تاکید بر آنکه تلاش‌های دشمنان برای محدود کردن ایران اسلامی به معنای حصار کشیدن به دور خودشان است گفت: در عصر جهانی شدن و انفجار اطلاعات ایران پیشتاز و پیشگام سایر کشورها در تولید علم گام برمی‌دارد و هیچ یک از کشورها نمی‌توانند هیچ محدودیتی برای ایران اسلامی ایجاد کنند.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نامگذاری ۲۰ فروردین‌ماه به نام روز انرژی هسته‌ای تلاش و قدردانی از متخصصین و دانشمندان ایران اسلامی در راه دستیابی به این پیشرفت بزرگ علمی در جهان می‌باشد.