- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شرکت‌های نفتی حق آلایندگی کنگان را پرداخت کنند

امام جمعه کنگان گفت: شرکت‌های نفتی حق آلایندگی کنگان را پرداخت کنند.

خبرگزاری فارس: شرکت‌های نفتی حق آلایندگی کنگان را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با گرامیداشت روز بهداشت به نقش شرکت‌های نفت و گاز پارس جنوبی در ایجاد آلاینده‌های زیست‌محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به میزان بالای آلایندگی شرکت‌ها در سطح شهرستان کنگان، توقع مردم پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت‌های مستقر در کنگان است.

وی به کمک برخی از شرکت‌های منطقه اشاره کرد و افزود: کمک‌های شرکت‌ها نباید همراه با منت باشد و شرکت‌های نفتی و گازی باید بدون منت نسبت به توسعه زیرساخت‌های شهرستان اهتمام ورزند.

امام جمعه کنگان با انتقاد از لفظ کمک در این راستا اذعان کرد: شرکت‌ها بر اساس قانون موظف هستند حق آلایندگی را پرداخت کنند و این به معنای کمک نیست.

محمودی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بیان کرد: وضعیت بهداشتی کنگان مطلوب نیست و در برخی از کوچه‌های شهر کنگان شاهد وضع نامطلوب بهداشتی هستیم و در کوچه‌ها انسان احساس می‌کند که بوی فاضلاب می‌آید.

وی از مقامات مسئول خواست تا ضمن تذکر به متخلفان، اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه کنگان در ادامه با اشاره به سالروز فناوری هسته‌ای گفت: ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای است و امروز بر اساس گزارشات رسمی دنیا، ایران از نظر علمی در منطقه مقام اول و در جهان مقام ۱۷ را دارد.

محمودی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای کشور افزود: در سال تولید ملی مردم اجازه توقف هسته‌ای را نخواهند داد.

وی در ادامه با گرامیداشت شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) الگوی عملی برای هر مرد و زن مسلمان است و ایام فاطمیه سند مظلومیت شیعه است.