- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پاسخ احمد خاتمی به وزیر ارشاد: کارتان به اینجا کشیده که به این مسئله افتخار می‌کنید؟

خاتمی ادامه داد: خود مسئولان اعتراف می‌کنند فیلم مشکل‌دار داریم ما می‌گوییم این را هم نداشته باشید، چرا که اینجا نظام جمهوری اسلامی است باید همه چیز را در این تراز ببینیم و سینما و هنر بوی جمهوری اسلامی را بدهد نامه سرگشاده و مصاحبه نیز لازم نیست.

آیت‌الله خاتمی در پاسخ به صحبت‌های اخیر وزیر ارشاد، گفت: آقایان مصاحبه کردند که فیلم مستهجن نداریم یعنی فیلم عریانی و لختی نداریم، کارتان به اینجا کشیده که به این مسئله افتخار می‌کنید؟

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه گزارش‌های دقیقی از برخی خانم‌های عمره‌گذار می‌‌رسد که در عمره مایه شرمندگی شیعه و ایران اسلامی می‌‌شوند، یادآور شد: وضعیت سینما خوب نیست، این را سید‌احمد خاتمی خطیب جمعه تهران نمی‌گوید بلکه اهالی سینما می‌گویند، حتی کسانی که با سلیقه بنده همراه نیستند.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان متعهد سینمایی وجود دارند و فیلم‌های ارزشمند ستودنی نیز ساخته شده است، گفت: آقایان مصاحبه کردند که فیلم مستهجن نداریم یعنی فیلم عریانی و لختی نداریم، کارتان به اینجا کشیده که به این مسئله افتخار می‌کنید؟ آیا این مردم به شما اجازه می‌دهند به این سمت قدم بردارید؟

خاتمی ادامه داد: خود مسئولان اعتراف می‌کنند فیلم مشکل‌دار داریم ما می‌گوییم این را هم نداشته باشید، چرا که اینجا نظام جمهوری اسلامی است باید همه چیز را در این تراز ببینیم و سینما و هنر بوی جمهوری اسلامی را بدهد نامه سرگشاده و مصاحبه نیز لازم نیست.

«سید‌محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه دو روز قبل هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اکران فیلم‌های «خصوصی» و «گشت ارشاد» اظهار داشت: برخی افراد برداشت نادرستی از این فیلم‌ها داشته‌اند و از آن‌ها به عنوان فیلم‌های مستهجن یاد کرده‌اند، این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اجازه اکران به فیلم های مستهجن داده نمی‌شود.

نایب رئیس شورای عالی سینما با بیان اینکه این فیلم‌ها در حال حاضر در تهران در حال اکران هستند، گفت: البته پیش از اکران در سینماها در این فیلم‌ها اصلاحاتی نسبت به آنچه که در جشنواره پخش شده بود، صورت گرفت. البته این گونه نیست که این فیلم‌ها هیچ گونه اشکالی نداشته باشد ولی این گونه هم نباید باشد که با اغراق با آن‌ها برخورد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال‌های گذشته فیلم‌هایی در سینماها اکران شده که اشکالات بیشتری نسبت به فیلم های مورد نظر داشته است اما هرگز با آن‌ها با این شدت و اغراق برخورد نشد.

حسینی به کسانی که از فیلم‌های یاد شده ایراد گرفته‌اند، اظهار داشت: ما از آن‌ها می‌خواهیم پیش از قضاوت درباره فیلم، اول آن را با دقت ببینند و ندیده قضاوت نکنند.