- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سالانه ۷۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران هشدار داد: سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار بیمار جدید در کشور به جمع مبتلایان به سرطان افزوده می‌شوند.

خبرگزاری فارس: سالانه ۷۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، نعمت‌الله رستمی که به مناسبت برپایی «یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران» که ۶ تا ۸ اردیبهشت‌ در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: متأسفانه دو سوم این سرطان‌ها در کشور ما در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود که تقریباً غیرقابل درمان است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری پانزدهمین کنگری سراسری میدیکال آنکولوژی و هماتولوژی، بحث و تبادل نظر در مورد یافته‌های جدید تشخیص و درمانی سرطان‌های شایع میان استادان داخل و خارج کشور است و حدود ۲۰ میهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند داشت.

رستمی با اشاره به اینکه هدف دیگر برگزاری این کنگره، طرح مشکلات و چالش‌های درمان بیماران سرطانی در کشور است، خاطرنشان ساخت: در کشورهای پیشرفته دلیل توجه به بحث پیشگیری و انجام غربالگری، اغلب بیماران سرطانی در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان می‌شوند در حالی که در کشور ما به علت فقدان برنامه غربالگری و آموزش همگانی، بیماران در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شوند و با وجود تحمل هزینه‌های سرسام‌آور، رمان این نوع بیماری‌ها نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که درمان سرطان نیازمند کار گروهی پزشکان متخصص است در این کنگره علاوه بر فوق متخصصان بیماری‌های خون و مدیکال آنکولوژی، متخصصان رادیوتراپی، جراحی، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی، زنان و متخصصان خون‌شناسی شرکت دارند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: در این کنگره سرطان‌های شایع در کشور از قبیل سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و ریه مورد بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین بخش ویژه‌ای به پرستارانی که در ارتباط با درمان بیماران سرطانی به کار مشغولند، اختصاص دارد تا با ارائه اطلاعات جدید و آموزش‌های به روز به آنان بتوان کیفیت درمان را برای بیماران سرطانی افزایش داد.

رستمی ادامه داد: در این کنگره علاوه بر متخصصان درمان سرطان، مسئولان و سیاستگذاران بهداشت و درمان کشور نیز حضور خواهند داشت که این فرصت مناسبی برای طرح مشکلات بیماران سرطانی پدید خواهد آورد.

وی همچنین از نمایشگاه‌ جانبی شرکت‌های داخلی و خارجی و زمینه داروها و تجهیزات پزشکی مرتبط با درمان سرطان خبر داد.

 «یازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران» به همراه نمایشگاه جانبی آن ۶ تا ۸ اردیبهشت در هتل المپیک تهران برپا می‌شود.