- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

فوتبال بحرین در آستانه فروپاشی قرار گرفت

ورزش و بویژه فوتبال بحرین به دنبال ناآرامیهایی که از یک سال پیش در این کشور کوچک پادشاهی به وقوع پیوسته در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.


پس از اقدام مقامات امنیتی بحرین با کمک دولت آل سعود در سرکوب جوانان مخالف ، فعالیت های ورزشی بالاخص فوتبال نیز در این کشور حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر قرار گرفت واز رونق افتاد .

در حال حاضر تعداد زیادی از ورزشکاران مخالف حکومت بحرین یا در زندانهای رژیم قرار دارند و یا به دلیل بی توجهی به حاشیه رانده شدند.

بنا به گفته حمود سلطان دروازه بان سابق تیم ملی بحرین رقابتهای فوتبال باشگاههای دسته یک این کشور در فصل جاری باکمترین رقابت در بی سابقه ترین حضور اندک تماشاگران برگزار می شود.

وی گفت: هم اکنون تنها تیم المحرق که وابسته به نظام است بافاصله امتیاز زیاد از دیگر تیمها پیش افتاده که این نشانگر نبود رقابت ورغبت در دیگر تیمها برای فعالیت درفصل جاری است .

او اظهار داشت: در سال جاری بازی تیم های خارج از پایتخت امثال الرفاع شرقی وغربی ، ستره و بسیتین به دلیل حضور در کانون اعتراضات مردمی سرد وبدون حضور تماشاگران برگزار می شود.

بنا به گزارش سایت های عربی ، شماری از ورزشگاهها که در مناطق درگیری معارضان با رژیم قرار دارند توسط مسوولان امنیتی آل خلیفه تعطیل شدند و بیشتر رقابتها در ورزشگاههای المنامه والمحرق برگزار می شود.

شکست های سنگین تیمهای بحرینی در رقابتهای قاره ای و منطقه ای بویژه درمسابقات اخیر فوتبال جام باشگاههای عرب حوزه خلیج فارس وپیکارها ی سه ماه پیش بازیهای ورزشی عربی در دوحه قطر نشان از نزول وافت فاحش ورزش بحرین در سایه سرکوب وکشتار مردم بی دفاع توسط نیروهای امنیتی وابسته به رژیم آل خلیفه است .

در دیدار دوماه پیش تیمهای ایران وبحرین درچارچوب دیدار برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل همگان شاهد اقدامات امنیتی بی سابقه برای جلوگیری از ورود مخالفان رژ یم به ورزشگاه محل اقامت دیدار بودند .

آنها حتی به اقدامات غیر متعارف فوتبال دست زدند که نمونه بارز آن بازگرداندن شماری از خبرنگاران اعزامی ایرانی به محض ورود به فرودگاه منامه است.

در دیگر رشته های ورزشی نیز وضع به همین منوال است وحکومت آل خلیفه که تمام تلاش خود را برای بقا وسرکوب معارضان بکار برده است هیچ بهایی به برگزاری مسابقات داخلی در رشته های بسکتبال ، دوومیدانی ، هندبال و… نداده است .

در مدت یک سال اخیر هیچ تیمی برای برگزاری دیدار دوستانه وارد بحرین نشده و مقامات آل خلیفه تمایلی به تجمع هواداران در اماکن ورزشی ندارند.

بر اساس گزارش سایت های عربی ، بحرین در المپیک لندن به دلیل عدم کسب سهمیه قابل توجه باکمترین ورزشکار شرکت خواهد کرد.