- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تحویل موقت نیروگاه بوشهر به ایران در مهر و آبان ۹۱

عسلویه نیوز: مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در مهر و آبان ماه امسال تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر به ایران صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: تحویل موقت نیروگاه بوشهر به ایران در مهر و آبان 91

به گزارش خبرگزاری عسلویه نیوز از بوشهر محمود جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه تنظیمی با پیمانکار نیروگاه قرار شد نیروگاه بوشهر در مهر و آبان ماه امسال تحویل موقت شود و پس از تحویل موقت تمام مسئولیت‌های بهره‌برداری به‌عهده نیروهای ایرانی خواهد بود؛ اما هم‌اکنون کارها به صورت مشترک بین کارشناسان ایرانی و روس انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته سال مهمی در عرصه نوآوری در عرصه فناوری‌های هسته‌ای برای ایران اسلامی بود و در نیروگاه بوشهر شاهد آغاز بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بودیم.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: در طول چند ماه گذشته موفق شدیم آزمایشات متعدد را در نیروگاه به خوبی انجام دهیم و نتایج خوبی هم گرفتیم.

جعفری افزود: تنظیم تجهیزات و دستگاه‌ها و ارتباط دستگاه‌ها با همدیگر از وظایف عمده ما در این نیروگاه بوده است.

وی گفت: مهم‌ترین وظیفه نیروگاه حصول اطمینان از ایمنی کامل از نیروگاه در زمان بهره‌برداری است و تمام تلاش همکاران برای رسیدن به این امر مهم است.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر افزود: در حال حاضر با ۷۵ درصد قدرت نیروگاه بوشهر کار می‌کند و در این مراحل تجهیزات مختلف را مورد آزمایشات فردی و جمعی قرار می‌دهیم و نتایج را به عنوان اطلاعات پایه در زمان بهره‌برداری مورد استفاده قرار خواهیم داد.

جعفری خاطرنشان کرد: در طول چند ماه گذشته مجبور بودیم به خاطر آزمایشاتی که داریم، نوسانات مختلفی در قدرت داشته باشیم و بتوانیم اطمینانی که برای تجهیزات لازم است، کسب کنیم.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی در آینده نزدیک وارد مرحله صددرصد قدرت می‌شود، گفت: پیش‌بینی‌ می‌کنیم اوائل تابستان، نیروگاه وارد مرحله صددرصد شود و این مرحله نیز نیازمند انجام آزمایشات متعدد است که با انجام آنها از تجهیزاتی که وارد مدار شدند نیز اطمینان خواهیم یافت.

 

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هم اکنون در برخی قسمت‌ها مسئولیت‌ها به ایران واگذار شده و این امر از آمادگی نیروهای ایرانی برای بهره‌برداری از نیروگاه حکایت دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: پس از تحویل موقت، نیروهایی که قبلا آموزش دیده بودند مسئولیت‌ها را در نیروگاه بر عهده می‌گیرند.

وی اظهار داشت: اولویت اول و اساسی ما در نیروگاه اتمی بوشهر ایمنی نیروگاه، کارکنان و ساکنان اطراف نیروگاه است و این اطمینان را می‌دهیم که نیروگاه اتمی از ایمنی بالایی برخوردار است و تمام الزامات نظام ایمنی کشور و آژانس بین‌المللی برای اطمینان از ایمنی نیروگاه بوشهر لحاظ شده است.