- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هناء شلبی: از عمق کینه اشغالگران به ایران آگاهم

خبرگزاری فارس:”هناء شلبی” بانوی آزاده فلسطینی پس از ۴۴ روز اعتصاب غذا و آزادی از زندان و تبعید به غزه اعلام کرد که از سوی نظامیان صهیونیست تهدید شده است که او را از بین خواهند برد.

خبرگزاری فارس: هناء شلبی: از عمق کینه اشغالگران به ایران آگاهم/تهدید به مرگ شدم

“هناء شبلی” در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه با ستایش از جمهوری اسلامی ایران گفت: آیا می دانید که اشغالگران سفر من به ایران را ممنوع کرده و مرا تهدیدکرده اند که اگر سفر کنم مرا از بین خواهند برد.

وی افزود: من علت کینه و حقد اشغالگران نسبت به ایران را می دانم. علت این است که ایران کشوری اسلامی و شاهد پیشرفت و نهضت علمی است و آنها نمی خواهند که ما پیشرفت کرده و رو به جلو حرکت کنیم.

شلبی گفت: اشغالگران صهیونیست با ابزارها و راه های مختلف می خواهند که از قافله دنیا عقب بمانیم تا مجد و شکوه تاریخی خود را بازنگردانیم.

وی خود را اهل روستای برقین در بخش جنین در شمال کرانه باختری و دانشجو معرفی کرد و گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی وی را دوبار در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ میلادی بازداشت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی از زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد شده است، افزود: اتهامی علیه من صادر نشده بود اما افسران شاباک در جریان بازجویی اصرار می کردند که من آماده اجرای عملیات شهادت طلبانه بوده ام.

شلبی خود را از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین معرفی کرد و گفت: جنبش جهاد اسلامی گزینه جهاد و مقاومت را تنها راه برای مقابله با اشغالگران می داند.

این بانوی آزاده فلسطینی درباره اعتصاب غذای خود در زندانهای رژیم صهیونیستی گفت: از همان لحظه بازداشتم تصمیم گرفتم که اعتصاب غذا کنم و به خانواده ام گفتم که این کار را در اعتراض به ضرب و شتم و اهانت زندانبانان رژیم صهیونیستی انجام می دهم.

وی افزود: این تصمیم را همچنین در همبستگی با خط مشی خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی گرفتم که در زندانهای رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرد.

وی تصریح کرد: پیروزی عدنان خضر عزم و اراده من برای ادامه مبارزه را بیش از پیش کرد و مطمئن شدم که من نیز همانند وی پیروز خواهم شد.

وی تصریح کرد: اشغالگران یک روز گفتند که تو به غزه تبعید شده ای که من شروع به خندیدن کردم و وقتی از من سوال کردندکه چرا می خندی گفتم که غزه و کرانه باختری دو عضو یک بدن به نام فلسطین هستند.

شلبی با اشاره به تلاش صهیونیست ها برای وادار کردن او به شکستن اعتصاب غذا در طول بازداشتش گفت: اشغالگران از روز اول بازداشتم روش سازشکاری درپیش گرفتند تا من اعتصاب غذای خود را بشکنم.

وی افزود: بازجویان شاباک در این راه به گمراه کردن و فریبکاری روی آوردند و همچنین مرا تهدید کردند و از من باج خواهی کردند اما من پایداری نمودم.

این بانوی آزاده فلسطینی گفت: ۴۳ روز از اعتصابم گذشته بود که جواد بولس وکیلم آمد و گفت که اشغالگران با آزادی من به شرط اینکه به غزه بروم، موافقت کرده اند.

وی افزود: اشغالگران روز بعد یک برگه آورده و گفتند که باید این برگه را امضا کنی و گفتم که آن را فقط بعد از خواندن جزئیات امضا می کنم.

شلبی گفت: این برگه شامل چند بند بود که مهمترین آن تبعید سه ساله من به غزه، عدم هرگونه فعالیت سیاسی یا نظامی علیه رژیم صهیونیستی و عدم سفر به ایران، افغانستان، پاکستان  مالزی است.

این بانوی آزاده فلسطینی گفت: وقتی برگه را امضا کردم یکی از افسران مرا تهدید کرد که اگر هر یک از بندهای آن بویژه بند دوم و سوم آن را نقض کنم، مرا از  بین خواهند برد و یادم می آید که به من گفت که تو تا وقتی در غزه هستی از ما دور نیستی.

وی درپایان گفت: “لینا الجربونی” قدیمی ترین اسیر زن فلسطینی بیشترین تاثیر را روی من گذاشته است و وی به منزله یک مادر، خواهر و معلم برای من است.