- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مشارکت کشاورزان در فرآیند آبیاری امری ضروری است

عسلویه نیوز: رئیس شبکه آبیاری آبپخش گفت: مشارکت کشاورزان در آبیاری مطلوب امری ضروری است.

خبرگزاری فارس: مشارکت کشاورزان در فرآیند آبیاری امری ضروری است

به گزارش عسلویه نیوز از آبپخش، اصغر حاجی‌پور شنبه‌شب در نشست با بخشدار آبپخش و نمایندگان باغداران آبپخش اظهار داشت: آبیاری مطلوب نقش مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی دارد و باید همگی دست در دست هم دهیم و در این راه قدم برداریم.

رئیس شبکه آبیاری آبپخش عنوان کرد: اجرای طرح آبیاری “ساعتی نوبتی” از شیوه‌های مطلوب آبیاری است که زمینه‌ساز اجرای هرچه بهتر آبیاری نخیلات در شبکه آبیاری آبپخش می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم این طرح را در شبکه آبیاری آبپخش اجرا کنیم.

حاجی‌پور مشارکت کشاورزان در امر آبیاری را امری ضروری دانست و ابراز داشت: همکاری نمایندگان باغداران در اجرای طرح آبیاری امری ضروری است و از کشاورزان می‌خواهیم در هنگام آبیاری نخیلات با ما همکاری کنند و زمینه را برای آبیاری مطلوب نخیلات فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم به حقوق خود قانع باشند و با زیاده‌خواهی در شبکه‌ آبیاری بخش آبپخش ایجاد اخلال نکنند.

این مسئول در همین راستا ادامه داد: نظارت مستمر بر اجرای فرآیند آبیاری از مسائلی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و بخش آبپخش با تمام توان دنبال می‌کنند و زمینه را برای انجام هرچه بهتر فرآیند آبیاری فراهم می‌کنند.

رئیس شبکه آبیاری آبپخش اذعان داشت: با برنامه‌ریزی، مدیریت صحیح منابع آبی و جلوگیری از هدررفت این منابع و همکاری کشاورزان و باغداران منطقه تلاش خود را برای اجرای دو دور آبیاری در تابستان جاری به کار می‌گیریم.

حاجی‌پور تصریح کرد: استفاده از تجارب موفق کارهای گذشته، خدمت صادقانه به کشاورزان و تلاش برای بهبود وضیت کشاورزی از مهم‌ترین اهداف ما در آبیاری آبپخش است و با تمام وجود در این راستا تلاش می‌کنیم.