- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جذب نیروی پیمانکاری در طول سال ۹۰ در صنعت نفت ممنوع است

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از تهیه و تنظیم دستورالعمل جدید جذب نیروهای پیمانکاری خبر داد و گفت: براساس آن جذب هرگونه نیروی پیمانکاری در طول سال ۹۰ مطلقا ممنوع خواهد بود مگر با موافقت هیات مدیره‌های چهار شرکت‌ اصلی.

 

به گزارش عسلویه نیوز، دکتر علیرضا میر محمد صادقی در گفتگو با وب سایت وزارت نفت(mop)، با بیان اینکه این دستورالعمل پس از نهایی‌شدن به چهار شرکت اصلی ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: بنابراین براساس آن امضای پیمان‌های جدید صرفا در حوزه فعالیت‌های مستمر خدمات و پشتیبانی و پس از تایید هیات مدیره در قالب قراردادهای پیمانکاری حجمی امکانپذیر است.

وی افزود: همچنین براساس اساسنامه جدید که درحال تهیه است، امضای قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری در حوزه فعالیت‌های مربوط به وظایف اصلی سازمان که برای آن فعالیت‌ها، سازمان رسمی (پست) در نظر گرفته شده است، کماکان ممنوع خواهد بود. به عبارت دیگر اگر افرادی روی پست رسمی مشغول به کار باشند ولی در قالب امضای قرارداد پیمانکاری در صورت داشتن تحصیلات لیسانس و بالاتر با درخواست مدیر عامل شرکت‌ها، باید به وضعیت قرارداد مدت معین تغییر پیدا کنند.

معاون وزیر نفت در امور توسعه منابع انسانی و مدیریت یادآور شد: با ابلاغ این دستورالعمل شرایط جذب نیروهای پیمانکاری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر از طریق آزمون‌های استخدامی و در مقابل سمت‌های سازمانی بلا تصدی در قالب نیازمندی‌های تعریف شده در برنامه، محقق خواهد شد.

به گفته میرمحمد صادقی، در این خصوص مدیران مالی هر شرکت موظفند تا سقف بودجه را رعایت کرده و بر شیوه پرداخت‌ها نظارت کنند که تخلفی صورت نگیرد.