- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه:مردم عسلویه در کانون آلاینده‌های زیست‌محیطی زندگی می‌کنند

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در نشست با مسئولان بخش عسلویه با اشاره به هفته بهداشت اظهار داشت: بهداشت از مهم‌ترین مباحث در دنیای امروز است و در تمام جوامع به این مقوله اهمیت زیادی می‌دهند.
وی افزود: مسئولان باید دقت نظر بیشتری در ارتباط با مسایل زیست‌محیطی داشته باشند و به‌ویژه این امر در مناطق عملیاتی و محیط‌های کارگاهی و به‌ویژه در صنعت نفت و گاز حساسیت بیشتری را می‌طلبد.
امام جمعه عسلویه به وضعیت بهداشتی عسلویه اشاره کرد و یادآور شد: پارس جنوبی از نظر وجود تاسیسات بزرگ نفت و گاز افتخاری برای استان و کشور است و البته از نظر مسایل زیست‌محیطی شاهد خطرات و نگرانی‌های بسیار زیادی هستیم.
گنجی با بیان اینکه مردم عسلویه در کانون آلاینده‌های زیست‌محیطی زندگی می‌کنند خاطرنشان کرد: با وجود شرکت‌های بزرگ پتروشیمی و فازهای مختلف پارس جنوبی در اطراف عسلویه، مشکلات بسیار زیادی داریم و حتی نفس کشیدن نیز برای مردم عسلویه مشکل است و از مسئولان انتظار داریم برای سلامتی مردم چاره‌ای بیندیشند.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته از نظر امکانات بهداشتی و درمانی وضعیت مطلوبی نداریم و مردم همواره از کمبود امکانات بهداشتی گلایه دارند و از مسئولان پارس جنوبی انتظار داریم به دغدغه‌های مردم توجه بیشتری کنند.
امام جمعه عسلویه عنوان داشت: دولت در زمینه بهداشتی و درمانی اقدامات خوبی انجام داده و بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه نیز بر اساس اعلام نطر مسئولان در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
گنجی افزود: مقام معظم رهبری در سفر هشتم فروردین در عسلویه تاکید بسیار زیادی بر لزوم رفع مشکلات مردم عسلویه و نخل‌تقی داشتند و امروز از مهم‌ترین مشکلات همین مسئله آلایندگی است که به طور جدی از مسئولان انتظار داریم در این راستا کمک کنند.
در این نشست سایر مسئولان نیز بر لزوم توجه بیشتر به بهداشت تاکید کردند و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش اثرات آلاینده‌های زیست‌محیطی شدند.