- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احداث بیش از ۴ هزار هکتار فضای سبز در پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز، سید پیروز موسوی در بازدید از بخش‌های مختلف پارس جنوبی اظهار داشت: حفظ سلامت و امنیت کارکنان پارس جنوبی و مردم بومی منطقه عسلویه از مهم‌ترین اولویت‌های ما در پارس جنوبی و تدابیر بسیار ارزنده‌ای برای این امور اندیشیده شده است.
وی افزود: پارس جنوبی در واقع ۴۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و به دلیل حجم بالای کار در منطقه، همواره دغدغه وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی در منطقه مطرح است و باید با راهکارهای مناسب در کم کردن تاثیر آلاینده‌ها تلاش کنیم.
مدیر عامل پارس جنوبی از احداث بیش از ۴ هزار هکتار فضای سبز در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: به منظور سالم‌سازی محیط زیست و جلوگیری از آلاینده‌های زیست‌محیطی، احداث و تکمیل بیش از ۸ هزار هکتار فضای سبز در دستور کار سازمان منطقه ویژه قرار دارد که از این میزان فضای سبز، بیش از ۴ هزار هکتار فضای سبز در پارس جنوبی احداث می‌شود.
موسوی خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در سایت دو در بندر کنگان و حدود ۳۰۰۰ هکتار فضای سبز نیز در منطقه پارس شمالی احداث می‌شود و امیدوار هستیم که بتوانیم نقش خود را در تلطیف هوا و افزایش سلامت کارکنان و مردم به خوبی ایفا کنیم.
وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست همواره تعامل و همکاری نزدیکی با پارس جنوبی داشته و ما نیز با همه توان و انرژی با این سازمان همکاری خواهیم کرد و اطمینان داریم که همکاری و تعامل دوجانبه موجبات موفقیت را فراهم می‌کند.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: بدون تردید برای موفقیت در صنعت نفت باید به مسایل زیست‌محیطی ارزش بیشتری بدهیم و در راستای رسیدن به توسعه پایدار در منطقه ویژه باید در تقویت محیط زیست تلاش کنیم و احداث این میزان فضای سبز در مناطق عملیاتی ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.
موسوی افزود: احداث و راه‌اندازی مراکز مجهز بهداشتی و درمانی در منطقه پارس جنوبی نیز در دستور کار ما قرار دارد و با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت تاکنون به نتایج ارزشمندی رسیده‌ایم که حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد رشد و تعالی بیش از پیش صنعت نفت و پارس جنوبی هستیم و در سال جهاد اقتصادی مسئولیت ما بیشتر از گذشته شده و باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری کنیم.