- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سازمان هدفمندی معنای جدید “اختیار” را اعلام کرد!

مسوولان دولتی با زیرکی تمام(!) ، روی مساله را عوض کرده اند. آنها اسفند ماه می گفتند که انصراف اختیاری است و هر کس که پیامک دریافت کرده ، «می تواند» برای «انصراف» به سایت رفاهی برود و «گزینه انصراف» را انتخاب کند.اما اینک حرف خود را چنین تغییر داده اند: هر کس پیامک دریافت نموده ، اگر می خواهد همچنان یارانه بگیرد ، «باید» برای «عدم انصراف» به سایت رفاهی برود و «گزینه عدم انصراف» را انتخاب کند.
عصرایران – اسفند گذشته ، پیامک دعوت به انصراف از یارانه ها ، میلیون ها ایرانی را نگران کرد و متعاقب آن ، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تلویزیون رفت و گفت: انصراف از دریافت یارانه نقدی به هیچ وجه اجباری نیست و کاملا اختیاری است. از ابتدای انجام کار بزرگ هدفمندی یارانه‌ها مبنای و عنصر اختیار و انتخاب مردم قرار داده شد.

بهروز مرادی یادآور شد: پیامک‌هایی که برای مردم ارسال شد، در واقع به آنها گفته شد به سامانه  www.refahi.ir مراجعه کرده و در آنجا نیز گزینه خود انصرافی وجود دارد که ظرف یک دقیقه وارد این سامانه می‌شوند و در آنجا خواسته شده است، چنانجه موافقید این گزینه را انتخاب کنید و اصولا این امر اختیاری است.

اینک و در حالی که هنوز یک ماه از این سخنان نگذشته ، مسوولان دولتی با زیرکی تمام(!) ، روی مساله را عوض کرده اند. آنها اسفند ماه می گفتند که انصراف اختیاری است و هر کس که پیامک دریافت کرده ، «می تواند» برای «انصراف»  به سایت رفاهی برود و «گزینه انصراف» را انتخاب کند.
اما اینک حرف خود را چنین تغییر داده اند: هر کس پیامک دریافت نموده ، اگر می خواهد همچنان یارانه بگیرد ، «باید» برای «عدم انصراف» به سایت رفاهی برود و «گزینه عدم انصراف» را انتخاب کند.

در واقع ، طبق سخنان قبلی آقایان ، اصل بر عدم انصراف بود و هر کس که می خواست انصراف بدهد ، اختیاراً این کار را انجام می داد ولی حالا اصل را بر قطع یارانه -دستکم مابه التفاوت مرحله اول و دوم- گذاشته اند و اگر کسی که پیامک دریافت کرده ، می خواهد یارانه بگیرد ، باید عدم انصراف خود را اعلام کند!

نکته جالب توجه اینجاست که اگر کسی که پیامک دریافت کرده به سایت رفاهی برود و عدم انصراف را انتخاب نماید ، در پایان با این پیام مواجه می شود ” عدم انصراف شما مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به اطلاع شما خواهد رسید.”
این بدان معناست که اگر کسی عدم انصراف را هم انتخاب کند ، باز هم ممکن است با عدم انصرافش موافقت نشود و یارانه اش قطع شود تا بفهمد که معنای جدید “اختیار” چیست؟!

حال سوال این است که علت این چندگانه گویی ها و تناقضات دولت در ماجرای اعصاب خرد کن انصراف چیست؟ اگر دولت پول کافی برای یارانه ندارد ، پس ماجرای افزایش یارانه چیست و اگر دارد ، پیچ دادن به ماجرای انصراف و عدم انصراف و بازی با روان مردم ، چه صیغه ای است؟!
این چه طرز رفتار با مردم است که یک روز می گویند ، اگر می خواهید انصرف دهید به سایت رفاهی بروید و روز دیگر ، با تحمیل انصراف ، می گویند اگر می خواهید انصراف ندهید به سایت بروید! مگر مردم بازیچه هستند که هر روز چیزی به آنها گفته می شود و سرگردانشان می کنند؟

اگر دولت نمی خواهد به چند میلیون نفر یارانه بدهد ، صادقانه بگیود که ای ملت ، بودجه مان کفاف نمی دهد و یارانه متمکنین را قطع می کنیم ؛ این کار بسی بهتر از چند رنگی و هر روز چیزی گفتن و در نهایت هم انداختن توپ به زمین مردم است. البته در این صورت هم مشکل اینجاست که دولت در تشخیص متمکنین چندان وارد نیست و ماجرای پیامک ها و قطع ۲۸ هزار تومان نشان داد که پایه های اطلاعاتی دولت در این باره چندان قابل اعتنا نیست.

راستی ، سازمان هدفمندی یارانه ها ، به دنبال حذف یارانه های متمولین است یا عملاً حذف اعتماد عمومی را در دستور کار خود قرار داده است؟!

آنچه در سایت رفاهی منتظرتان است

اگر در مراجعه به refahi.ir بروید و گزینه عدم انصراف را بزنید ، ابتدا از شما خواسته می شود که در صورت تمایل از همه یارانه صرف نظر کنید:

اگر نپذیرفتید ، درخواست می شود لااقل از نصف یارانه بگذرید!
 

در مرحله بعد ، درخواست می شود از مابه التفاوت بگذرید.


و اگر این را هم قبول نکردید ، فکر نکنید که با عدم انصراف تان موافقت شده است! بررسی می کنند و به شما می گویند
این است معنای انصراف اختیاری!